Gå til innhold

Erfaringer med BBhugme pute eller eller andre gravidputer?

Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Jeg elsker denne: http://www.jollyroom.no/produkter/candide-ammepute-4-i-1-hvit-beige

Den er perfekt når jeg skal amme, både for meg og baby. Før baby kommer kan den brukes for å støtte mellom beina og mage når du skal sove.

I liggende stilling bruker jeg den som hodepute samt ryggstøtte.

Når jeg sitter en den høy og fin og kan formes etter baby. Og når baby blir større kan den brukes som stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så lur ut den også :) Eneste, er den lang nok til at du både kan ha den mellom bena og under hodet? Eller blir den meste mellom bena da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Den så lur ut den også :) Eneste, er den lang nok til at du både kan ha den mellom bena og under hodet? Eller blir den meste mellom bena da?

Den blir lang nok :) Jeg er 173 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bbhugme, kjøpte den i starten av denne graviditeten fordi den ammeputa jeg har brukt til de to andre rett og slett er veldig sliten. Bbhugme hadde mange av de samme kvalitetene som den gamle - lett å forme, ikke-knirkete fyll, trekk som er enkelt å ta av og vaske. Det at den i større grad enn den jeg hadde før har funket som gravidpute også har vært en kjempebonus! Hadde den med på Norgesturné i sommer, så god er den. ;) Har ikke hatt noen gravidpute i de tidligere graviditetene, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg uten. Og den var jo også et godt valg mtp at det viste seg å være to der inne - det visste jeg ikke før en god stund etter at jeg kjøpte puta. Den anbefales nemlig også til amming av tvillinger.

Jeg brukte forøvrig en sånn VIB-rabattkode fra Babyshop på den (sånn for én valgfri vare), så jeg fikk 25% av på prisen. De har de kodene med ujevne mellomrom, så det går jo an å vente og se om det dukker opp noe sånt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte BBHugme og elsket den puten, hadde bekkenløsning og den hjalp meg til å sove. Jeg solgte min til halv pris på Finn, så sjekk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar dere :blomst: Tror rett og slett jeg må unne meg en sånn :nigo: er bare i 15 uker på vei, men kjenner allerede om natten at det hadde vært godt å ha noe mellom beina. Det at den også kan brukes til ammepute gjør den jo ikke fult så dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt verdt prisen syntes jeg. :) Bestilte meg den rett før OUL og har brukt den stort sett hver dag siden uke 19, er 24 uker nå. Det er en god pute generelt også, har tatt samboer på fersken i å låne den noen ganger.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min BBhugme fra tidlig av og sov med den gjennom hele svangerskapet. Fikk ikke den helt til som ammepute, men sånn ellers er den topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min bbhugme <3 Beste investeringen på leeenge. Aner ikke hvordan den er som ammepute, men det vil jo vise seg - syns den uansett er verdt pengene!

Bruker den til å sove med om natten, ellers lager jeg meg en slags "smultring" slik at jeg kan ligge oppå den med magen nedi "hullet" slik at pappaen kan gi meg massasje liggende. Jeg savner å kunne ligge på magen, så det er perfekt! Og så er den deilig å ha i ryggen når jeg ser tv eller leser bok i sengen. Den gir støtte både i rygg/nakke, samt armstøtter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og kjøpt meg bbhug og er kjempespent. Drøyde kanskje litt lenge, er i uke 28, men frem til for noen uker siden har jeg sovet greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Bumper denne tråden. 

Er det noen som har erfaring med BBHugme som ammepute? Jeg elsket den som gravidpute, og hadde definitivt ikke klart meg uten, men jeg syntes ikke jeg helt får til å bruke den som ammepute ? Den sklir liksom litt ned selv om jeg knyter den fast bak, og dersom jeg skal knyte den stramt nok syntes jeg den blir litt for høy. Har begynt å sikle på Cosyfix, men den er jo også temmelig dyr, så syntes jeg bør gi BBHugme et ordentlig forsøk før jeg kjøper en ammepute til (bruker en standard ammepute til vanlig, men begynner å bli sår så jeg tenker på å oppgradere for å se om det hjelper. Har i grunn kun forsøkt BBHugme to ganger, den ene gangen uten å gidde å knyte den bak, så syntes jeg bør prøve den ut litt mer) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til amming, både dag og natt. Passer på å få den ganske stramt rundt magen ved å "stappe" endene bak på ryggen. Da ligger baby på ganske fast pute i rett høyde. Om natten når jeg ammer liggende, har jeg hodet mitt på ene enden og legger resten bak ryggen. Da kan jeg legge vekten mot den og ha en god stilling når jeg ammer. Sovner ofte slik, og trenger da ikke være redd for at jeg faller over baby i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, appelsinjuice skrev:

Bumper denne tråden. 

Er det noen som har erfaring med BBHugme som ammepute? Jeg elsket den som gravidpute, og hadde definitivt ikke klart meg uten, men jeg syntes ikke jeg helt får til å bruke den som ammepute ? Den sklir liksom litt ned selv om jeg knyter den fast bak, og dersom jeg skal knyte den stramt nok syntes jeg den blir litt for høy. Har begynt å sikle på Cosyfix, men den er jo også temmelig dyr, så syntes jeg bør gi BBHugme et ordentlig forsøk før jeg kjøper en ammepute til (bruker en standard ammepute til vanlig, men begynner å bli sår så jeg tenker på å oppgradere for å se om det hjelper. Har i grunn kun forsøkt BBHugme to ganger, den ene gangen uten å gidde å knyte den bak, så syntes jeg bør prøve den ut litt mer) 

Jeg brukte den som ammepute også, men synes den ble for løs, om du skjønner? Litt knot og knyte den på ryggen og jeg synes ikke hun ble liggende nærme nok brystet så jeg måtte støtte med puter under ammeputa. Mulig teknikken min ikke var helt god, for jeg digget BBhugme til alt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, malicious skrev:

Jeg brukte den som ammepute også, men synes den ble for løs, om du skjønner? Litt knot og knyte den på ryggen og jeg synes ikke hun ble liggende nærme nok brystet så jeg måtte støtte med puter under ammeputa. Mulig teknikken min ikke var helt god, for jeg digget BBhugme til alt annet!

Det er dette som er problemet for meg også. Jeg er ikke særlig høy, og for at puta skal bli passelig høy kan jeg ikke stramme pebbles'ene så mye at jeg får knytt den stramt nok. Jeg skal gladelig innrømme at jeg ikke har forsøkt den nok til å ha en endelig mening, siden jeg syntes det var like greit å bruke en standard ammepute, men nå som jeg har ammet i noen uker merker jeg at ammeputa jeg bruker er litt lav og at Mini sklir ned mellom meg og puta. Jeg skal forsøke BBHugme litt til, ellers må jeg nok punge ut for en Cosyfix. Vil legge til at BBHugme definitivt er mitt beste kjøp under graviditeten, jeg tror ikke jeg hadde fått sovet et sekund uten den pga. problemer med bekkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg oppdatere med at jeg har forsøkt BBHugme som ammepute igjen, og det fungerte definitvt mye bedre enn en "vanlig" ammepute. Jeg får fortsatt ikke knytt den stramt nok bak til at jeg kan reise meg uten at den faller ned, men Mini hadde mye bedre ammestilling, jeg slapp å holde armen under han for at han skulle rekke opp, og han klinte heller ikke nesa inn i puppen slik at han ikke fikk puste (=begge hender fri, og mye enklere for mammaen hans å amme :) ) Han sovnet godt på puta etter hver pupp, så jeg tror jeg kommer til å bruke den når han ligger på fanget og sover også, slik at jeg får hendene fri til å gjøre noe annet. Tommel opp for BBHugme som ammepute, men jeg tror fortsatt at Cozyfix er hakket bedre siden man da kan spenne den fast såpass stramt at man kan reise seg uten at puta faller ned (det sier jeg uten å ha prøvd Cozyfix) 

I og med at BBHugme var uunnværlig som gravidpute ville jeg valgt denne framfor Cozyfix dersom jeg kun skulle kjøpe en pute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å spamme denne tråden ( :fnise: ) vil jeg oppdatere med at jeg, etter enda en amming, ikke helt får til å bruke BBHugme som ammepute. Den fungerte flott under forrige amming, kanskje fordi jeg satt på en puff uten ryggstøtte, slik at pebbles'ene ikke var i veien og jeg satt med rak rygg. Denne gangen satt jeg i sofaen, og pebbles'ene var i veien da jeg knøt puta på ryggen, så jeg tok av pebbles'ene og fikk hjelp av mannen til å knyte puta så stramt som mulig. Da ble ikke puta høy nok, så Mini rakk ikke opp til puppen, og det ble et mellomrom mellom meg og puta som han sank ned i. Det ble bare frustrasjon rundt ammingen, og Cosyfix ble bestilt :P Så den fungerte fint som ammepute så lenge jeg beholdt pebbeles'ene på, men siden jeg bruker såpass mye tid på amming at jeg liker å sitte godt tilbakelent i sofaen ble pebbles'ene i veien. Jeg kunne sikkert løst det ved å ha pebbles'ene på siden i stedet for bak på ryggen, men jeg er litt lat av meg og gidder ikke så mye dill :P Dessuten syntes jeg det er litt vanskelig å knyte puten opp med Mini på armen (og reiser jeg meg for å legge Mini i vugga faller jo puta ned. Så to tomler opp for BBHugme som gravidpute, og bare en tommel opp som ammepute :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den mye som ammepute, men da som en pølse og med stol med armlener. Har vært uunnværlig da lillemor ikke sov andre steder på dagtid de første 4 månedene. Jeg må stadig stramme litt på den siden den siger litt sammen etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...