AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 11-åringen har mild form for tourettes. Han har store problemer med å skrive en fortelling, og blander store og små bokstaver. Vi lurer på om det kan ha sammenheng med TS, og om noen har erfaring med barn med TS og tourettes, og om de har fått noen tilrettelegging på skolen. Anonymous poster hash: 8434c...7c5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 11-åringen har mild form for tourettes. Han har store problemer med å skrive en fortelling, og blander store og små bokstaver. Vi lurer på om det kan ha sammenheng med TS, og om noen har erfaring med barn med TS og tourettes, og om de har fått noen tilrettelegging på skolen.Anonymous poster hash: 8434c...7c5 Jeg har mild tourettes. Jeg har ticks, men ikke den vokaliserende formen med banning osv. Lese-og-skriveveansker har jeg aldri hørt nevnt i en sammenheng med diagnosen, men enkelte andre ring i dagliglivet sliter jeg litt med. Retninger (jeg må ha GPS nesten uansett hvor jeg kjører og går meg vill på alle nye steder), gjenkjenne ansikter og å forholde meg til store menneskemengder er ting jeg sliter med. Jeg fikk ingen tilrettelegging på skolen, men trengte det egentlig heller ikke. Har du snakket med en spesialist? Det kan jo hende at vanskene på skolen kan skyldes noe annet, som dysleksi? Konsentrasjonsvansker kan jo også være en ting, jeg har vansker med å konsentrere meg av og til fordi jeg har mye uro i kroppen. Tenker det beste er å snakke med spesialist på tourettes, og skolen. Skolen kan jo være behjelpelig med å kontakte rette instanser. Anonymous poster hash: b4b35...fc5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Jeg kan ikke så mye om tourettes, men jeg vet tourettes er en diagnose som ofte er kombinert med adhd og med adhd følger jo konsentrasjonsproblemer og ofte lese- og skrivevansker. Kan det være en ide å utrede for dette? Adhd er ikke alltid sånn at barnet er hyper og henger i taklampa. Den uroen kan være på innsiden i form av mye tanker osv, så det er ikke alltid veldig synlig. Anonymous poster hash: 765ec...de8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Men tilrettelegging på skolen skal barnet ha uansett om det er diagnose eller ikke, så lenge han sliter med noe og har behov for tilrettelegging. Kontakt ppt ang dette Anonymous poster hash: 765ec...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå