Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Kan man få mer støtte en stipend når man er 16? Hadde tenkt å flytte for meg selv for å gå på skole, men nå har jeg ikke råd etter at de nye reglene iforhold til stipend kom..
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Kan man få mer støtte en stipend når man er 16? Hadde tenkt å flytte for meg selv for å gå på skole, men nå har jeg ikke råd etter at de nye reglene iforhold til stipend kom.. Dytter litt
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Kan man få mer støtte en stipend når man er 16? Hadde tenkt å flytte for meg selv for å gå på skole, men nå har jeg ikke råd etter at de nye reglene iforhold til stipend kom.. Du kan jobbe. Anonymous poster hash: 7f5d7...a2b 2
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Du kan jobbe.Anonymous poster hash: 7f5d7...a2b Jeg er fullstendig klar over det, og det gjør jeg også. Når man er 16 er det ikke veldig lett å finne seg jobb, og jeg tjener ikke nok i mnd til å få råd til en leilighet. Her jeg ønsker leilighet koster det 6k+ i mnd, og det er uten strøm/internett/tv/møbler..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Hvis det stedet du vil bo på er mer enn fire mil fra der hvor foreldrene dine bor, så kan du få borteboerstipend. Anonymous poster hash: 9926b...f33
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Jeg er fullstendig klar over det, og det gjør jeg også. Når man er 16 er det ikke veldig lett å finne seg jobb, og jeg tjener ikke nok i mnd til å få råd til en leilighet. Her jeg ønsker leilighet koster det 6k+ i mnd, og det er uten strøm/internett/tv/møbler.. Det har du neppe råd til. Anonymous poster hash: 68701...b2c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Hvis det er sånn at du må flytte for å gå på skole, så kan du vel fortsatt få borteboerstipend? Foreldrene dine har forsørgerplikt for deg så lenge du går på videregående. Du kan dermed kreve bidrag av dem. Men det forutsetter at du må flytte grunnet skolegang. Anonymous poster hash: deb3f...740 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Jeg er fullstendig klar over det, og det gjør jeg også. Når man er 16 er det ikke veldig lett å finne seg jobb, og jeg tjener ikke nok i mnd til å få råd til en leilighet. Her jeg ønsker leilighet koster det 6k+ i mnd, og det er uten strøm/internett/tv/møbler.. Du? Jeg må bare be om unnskyld på forskudd på vegne av de andre medlemmene her på forumet. Det er ikke alle, selv om de er en god del eldre enn du er, som er like voksne og modne som deg. Det vil du erfare tidsnok... Det er nok ingen lett måte å få penger på, her i Norge, dessverre. Ikke heller er det, som du alt vet, så veldig mange jobber å få i din alder. Mitt tips er, flytt for all del inn i et kollektiv, sammen med andre. Det er så enormt mye billigere. Jeg vet du ikke blir helt alene i så fall, men skorter det på penger så er det det beste alternativet. Husk, det er bare frem til du blir ferdig og kan få en inntekt du kan leve av. Det er bare midlertidig. Anonymous poster hash: a4969...aaa 2
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Det har du neppe råd til. Anonymous poster hash: 68701...b2c Så positive vi er idag da, kjære anonym! Du? Jeg må bare be om unnskyld på forskudd på vegne av de andre medlemmene her på forumet. Det er ikke alle, selv om de er en god del eldre enn du er, som er like voksne og modne som deg. Det vil du erfare tidsnok... Det er nok ingen lett måte å få penger på, her i Norge, dessverre. Ikke heller er det, som du alt vet, så veldig mange jobber å få i din alder. Mitt tips er, flytt for all del inn i et kollektiv, sammen med andre. Det er så enormt mye billigere. Jeg vet du ikke blir helt alene i så fall, men skorter det på penger så er det det beste alternativet. Husk, det er bare frem til du blir ferdig og kan få en inntekt du kan leve av. Det er bare midlertidig. Anonymous poster hash: a4969...aaa Tusen takk, hehe.. Ja, kollektiv er jo en ganske god løsning. Det som er er at de fleste er opptatt, eller nesten (om ikke like dyre) like dyre som å leie en egen leilighet! Prøver sårt å skaffe meg en jobb til så jeg kan jobbe dobbelt, men er ganske vanskelig når jeg kun er 16 år. Takk for at du svarer så høffelig og hjelpsomt!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Så positive vi er idag da, kjære anonym! Tusen takk, hehe.. Ja, kollektiv er jo en ganske god løsning. Det som er er at de fleste er opptatt, eller nesten (om ikke like dyre) like dyre som å leie en egen leilighet! Prøver sårt å skaffe meg en jobb til så jeg kan jobbe dobbelt, men er ganske vanskelig når jeg kun er 16 år. Takk for at du svarer så høffelig og hjelpsomt! Skulle jeg la være å si det fordi det ikke var jubel, glede og søte pusekatter? Uansett. Jeg tror også du vil kunne slite litt med å finne et eksisterende kollektiv, da de fleste som bor i kollektiv gjerne er studenter og unge voksne. Sjansen for at de ønsker å bo sammen med en sekstenåring tror jeg er ganske liten, Anonymous poster hash: 68701...b2c 2
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Skulle jeg la være å si det fordi det ikke var jubel, glede og søte pusekatter? Uansett. Jeg tror også du vil kunne slite litt med å finne et eksisterende kollektiv, da de fleste som bor i kollektiv gjerne er studenter og unge voksne. Sjansen for at de ønsker å bo sammen med en sekstenåring tror jeg er ganske liten, Anonymous poster hash: 68701...b2c eh? Du er klar over at de fleste som bor i kollektiv er 16+? Tror ikke det er noe problem.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 eh? Du er klar over at de fleste som bor i kollektiv er 16+? Tror ikke det er noe problem. De fleste sekstenåringer bor hjemme. De fleste som bor i kollektiv er i den alderen hvor en ferdig med vgs og gjerne har begynt å studere. Så jo, jeg tror det kan bli et problem. Anonymous poster hash: 68701...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Får du ikke støtte hjemmenfra? Anonymous poster hash: b6f66...d35
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 eh? Du er klar over at de fleste som bor i kollektiv er 16+? Tror ikke det er noe problem. Det kommer veldig an på hvor i landet man bor. Bor du i Finnmark eller indre Troms, må man ofte flytte på hybel/ internat for å gå på skole. Mens på østlandet er det ikke sånne avstander, der bor elevene hjemme ihvertfall til de er ferdig med videregående. Anonymous poster hash: deb3f...740
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 De fleste sekstenåringer bor hjemme. De fleste som bor i kollektiv er i den alderen hvor en ferdig med vgs og gjerne har begynt å studere. Så jo, jeg tror det kan bli et problem. Anonymous poster hash: 68701...b2c Det tror ikke jeg. Det kommer veldig an på hvor i landet man bor. Bor du i Finnmark eller indre Troms, må man ofte flytte på hybel/ internat for å gå på skole. Mens på østlandet er det ikke sånne avstander, der bor elevene hjemme ihvertfall til de er ferdig med videregående. Anonymous poster hash: deb3f...740 Jeg bor på østlandet, og det er mange her som flytter ut for å gå på skole.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Det tror ikke jeg. Jeg bor på østlandet, og det er mange her som flytter ut for å gå på skole. Hvis det er så mange som flytter ut, kan du ikke bo sammen med noen av dem da? Det er ikke for å være festbrems, men jeg tror en del som er eldre enn deg, kanskje er studenter, og dermed en noe annen livsstil, vil være skeptiske til å bo sammen med noen som er så unge og aldri har bodd hjemmefra før. Anonymous poster hash: 68701...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Får du ikke støtte hjemmenfra? Anonymous poster hash: b6f66...d35 Joda, men det er fortsatt ikke nok til å flytte ut hjemmefra(??). Jeg KAN bo her hjemme for å gå på skole, men det beste hadde vært å flytte ut. Anonymous poster hash: 0d149...11d
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Hvis det er så mange som flytter ut, kan du ikke bo sammen med noen av dem da? Det er ikke for å være festbrems, men jeg tror en del som er eldre enn deg, kanskje er studenter, og dermed en noe annen livsstil, vil være skeptiske til å bo sammen med noen som er så unge og aldri har bodd hjemmefra før. Anonymous poster hash: 68701...b2c De flytter til ulike plasser, så nei. Da er vel det din oppfatning, vet om flere som bor i kollektiv med 16åringer og sier det er veldig koselig.
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Joda, men det er fortsatt ikke nok til å flytte ut hjemmefra(??). Jeg KAN bo her hjemme for å gå på skole, men det beste hadde vært å flytte ut. Anonymous poster hash: 0d149...11d skulle ikke poste som anonym!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 De flytter til ulike plasser, så nei. Da er vel det din oppfatning, vet om flere som bor i kollektiv med 16åringer og sier det er veldig koselig. Det var ment som et innspill, ikke som noe negativt om eller til deg. Anonymous poster hash: 68701...b2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå