AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Hjelper ikke å kjefte, be den legge seg i kurven, gå mer tur, gå mindre tur, endre rutiner, slite ut fysisk/mentalt, rose for oppførsel, avlede. INGENTING HJELPER og det er så ille at jeg vurderer å gi den bort gratis. Hva er trikset, kom igjen, fortell meg hvordan jeg kan få hunden til å slutte med denne tvangsnevrosen.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er derfor jeg opprettet dette innlegget, for å se om noen kommer med et logisk tips m. forklaring som gjør at vi kanskje finner vidundermiddelet.Anonymous poster hash: ca6b2...3c8
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Var litt usikker jeg, men du kan prøve å vise dempende signaler (google dempende signaler hos hund) eller så kan du prøve å bare ignorere det helt. Eventuelt gå vekk om han begynner å slikke. Kjefter du på hunden gir du han oppmerksomhet så det ville jeg ikke gjort. Det er foresten ikke veldig snillt av deg heller!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Var litt usikker jeg, men du kan prøve å vise dempende signaler (google dempende signaler hos hund) eller så kan du prøve å bare ignorere det helt. Eventuelt gå vekk om han begynner å slikke. Kjefter du på hunden gir du han oppmerksomhet så det ville jeg ikke gjort. Det er foresten ikke veldig snillt av deg heller! Jeg vet hva dempende signaler er. Ignorering er forsøkt uten hell. Gå vekk fungerer ikke. Kanskke gå 100m inn i skauen og binde fast bikkja der ute i tre timer hver gang den holder på sånn? Konsekvens. Skjønner drt sikkert Eller blir tatt av reven.. Anonymous poster hash: ca6b2...3c8
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Jeg vet hva dempende signaler er. Ignorering er forsøkt uten hell. Gå vekk fungerer ikke. Kanskke gå 100m inn i skauen og binde fast bikkja der ute i tre timer hver gang den holder på sånn? Konsekvens. Skjønner drt sikkert Eller blir tatt av reven.. Anonymous poster hash: ca6b2...3c8 Håper du tuller nå assa Prøv nå heller å hold deg til en metode og gi det litt tid. Dempende signaler for eksempel. Ikke gi den oppmerksomhet hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Hva er det hunden slikker på? Det som er tilgjengelig, seg selv, gulvet, veggen, sofaen. Det er tvang tror jeg. Anonymous poster hash: ca6b2...3c8
Tabris Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Det som er tilgjengelig, seg selv, gulvet, veggen, sofaen. Det er tvang tror jeg.Anonymous poster hash: ca6b2...3c8 Da ville jeg tatt kontakt med en dyktig atferdsspesialist som kan komme hjem til dere og hjelpe. Sjekk www.nafs.no om det er noen nær dere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Håper du tuller nå assa Prøv nå heller å hold deg til en metode og gi det litt tid. Dempende signaler for eksempel. Ikke gi den oppmerksomhet hvertfall. Du, dette har holdt på i fem år. Det er forsøkt, fortsetter ikke med metoder som ike fungerer, må nok gå mer drastisk til verks. Vannspray?Anonymous poster hash: ca6b2...3c8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Da ville jeg tatt kontakt med en dyktig atferdsspesialist som kan komme hjem til dere og hjelpe. Sjekk www.nafs.no om det er noen nær dere.Da ville jeg tatt kontakt med en dyktig atferdsspesialist som kan komme hjem til dere og hjelpe. Sjekk www.nafs.no om det er noen nær dere. Det er ikke et tips, det er reklame. Opprettet tråden for å få tips til hva jeg kan gjøre, ønsker ikke reklame for slikt.Anonymous poster hash: ca6b2...3c8
Tabris Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke et tips, det er reklame. Opprettet tråden for å få tips til hva jeg kan gjøre, ønsker ikke reklame for slikt.Anonymous poster hash: ca6b2...3c8 Det er ikke reklame, jeg er ikke del av NAFS. Hvis det er en tvangsnevrose hos hunden, så tror jeg du trenger profesjonell hjelp for å se om dere sammen kan finne årsaken til hvorfor hunden gjør slik og legge opp en strategi for å gjøre noe med det. Det kan ikke vi her på nett hjelpe med. Vil minne om at strøm, vannspray osv er ulovlig. Hvis det er tvangslidelser, så vil det bare gjøre ting verre. Et menneske med tvangshandlinger blir ikke frisk om man kaster vann på dem eller strømmer dem når de utfører sinne tvangshandlinger. Det gjør heller ikke en hund. I verste fall klarer man å fjerne symptomet, men hunden har det like fælt på innsiden og kan bruke andre, mer destruktive, måter å få utløp for det. 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Du, dette har holdt på i fem år. Det er forsøkt, fortsetter ikke med metoder som ike fungerer, må nok gå mer drastisk til verks. Vannspray?Anonymous poster hash: ca6b2...3c8 Hvis dette er det som hun over foreslår, så må du få hjelp og vet ikke hvordan jeg, men da er det noe mer en bare slikking.
The Kitten Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Først og fremst bør du skaffe deg innsikt i hvorfor hunder slikker. Det kan være demping (et signal på at de har gode intensjoner) De kan være usikker på deg Har også hørt at det kan være hengivenhet. Hunden til kjæresten min slikker meg. Når det skjer pleier jeg å si "takk vennen, nå var du snill" så gir den seg.
Million Skrevet 13. august 2015 #13 Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg så noe lignende på et tv-program med hundeeksperten Victoria Stilwell. Det var en Gordon Setter som hadde samme tvangshandling, den sto og slikket og slikket på verandadør-glasset, helt i transe. Dette gjord den støtt og stadig, så fort den fikk anledning. Så, når hunden tok til å slikke, tok Victoria og klappet hardt i hendene et par ganger, kom med en svært skarp stemme og sa noe sånt som "eeepp!" og så bråsnudde hun (og eieren) og gikk ut av rommet. Dette fikk hunden til å umiddelbart avbryte sin tvangshandling og følge etter. Denne hunden slikket også på andre blanke ting, som skuffehåndtak osv. Du finner kanskje dette programmet igjen på nett en plass om du søker? Det er garantert en problemstilling som er tatt opp før og omtalt av eksperter, om ikke du finner akkurat denne episoden jeg nevner. REDIGERT: Et par artikler om temaet overdreven tvangsslikking hos hunder (engelsk) : https://positively.com/contributors/mr-licks-a-lot/ https://positively.com/dog-behavior/behavior-problems/ocd-behaviors/ https://positively.com/dog-behavior/behavior-problems/ocd-behaviors/licking/ Endret 13. august 2015 av Million 1
Thalassos Skrevet 13. august 2015 #14 Skrevet 13. august 2015 Jeg er vanligvis imot omplassering fordi man ikke gidder, men du virker ikke så glad i hunden din, så jeg håper noen gode mennesker overtar den. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #15 Skrevet 13. august 2015 Den slikker vel, fordi den merker at du ikke er så glad i den. Da blir den redd og må dempe angsten ved en tvangshandling.Anonymous poster hash: 1f0e1...060
Nordvesta Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Tråden ryddet for tips om ulovlig metode og krenkende utsagn, samt svar til dette Nordvesta, mod.
Ruccula Skrevet 13. august 2015 #17 Skrevet 13. august 2015 Jeg ville bestilt en konsultasjonstime hos en dyktig adferdsterapaut. Dette kan dessverre ikke jeg svare deg på. Men måten du snakker om det stakkars dyret synes jeg er trist. Kanskje bikkja rett og slett føler seg utstøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå