Gå til innhold

Alle hestejenter (og gutter), se hit! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg ville starte en tråd for oss som driver med hest :)

Fortell om hestene du har ridd og gjerne og hva du driver med :)

Anonymous poster hash: d32b6...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg holdt på med hest siden jeg begynte på rideskole som seksåring.

Min første kjærlighet var en blanding av islandshest og shetlandsponni, en herlig liten krabat som fulgte meg gjennom tykt og tynt på ridekurs og rideleir i tre år!

Så har jeg ridd mange hester i mellomtiden.. både på rideskole, på for og har eid tre selv før jeg endte opp med godgutten jeg har nå :)

Han er en stor herremann (dansk varmblods) med mye persolighet :)

Hjelper også til med trening av et par travhester som holder til i samme stall som oss :)

Anonymous poster hash: 58dc0...f20

• Liker 1
Skrevet

firstprice_lasagne_1031877a.jpg

Anonymous poster hash: 1bb4d...2ee
  • Liker 5
Skrevet

Anonymous poster hash: 24e4d...389
Skrevet

Takk til 12-åring 1 og 2.

Og så...

Jeg har holdt på med hest siden jeg var ni år, er nå 34. Ridd mest kaldblodser og litt islandshest. Har konkurrert sprang på hobbynivå littegrann med min hest. Det er en fjording som jeg har eid i 18 år og kjent i over 22 år. Hun er nå 36. Var hestegæren som liten, men siden jeg var 16 har det egentlig bare handlet om hesten jeg har nå. :)

Anonymous poster hash: 2ab07...a60
  • Liker 4
Skrevet

Takk til 12-åring 1 og 2.

Og så...

Jeg har holdt på med hest siden jeg var ni år, er nå 34. Ridd mest kaldblodser og litt islandshest. Har konkurrert sprang på hobbynivå littegrann med min hest. Det er en fjording som jeg har eid i 18 år og kjent i over 22 år. Hun er nå 36. Var hestegæren som liten, men siden jeg var 16 har det egentlig bare handlet om hesten jeg har nå. :)

Fjordinger er jo helt supre da!! :)

Jeg hadde fjording før (i fire år, fra jeg var 12 til jeg var seksten), og utviklet meg veldig som rytter med han :)

Han var tung, lat og hadde en del uvaner da jeg fikk han, men ble en arbeidsom og lydig hest etterhvert. Det hadde nok en del med alder og gjøre men det krevde mye tid og krefter også. Vi begynte å trene sprang sammen, men han trivdes ikke på bane så det ble feltritt i steden for hehe..

Hva slags type er fjordingen din? Farger og tegn? :)

Skrevet

Fjordinger er jo helt supre da!! :)

Jeg hadde fjording før (i fire år, fra jeg var 12 til jeg var seksten), og utviklet meg veldig som rytter med han :)

Han var tung, lat og hadde en del uvaner da jeg fikk han, men ble en arbeidsom og lydig hest etterhvert. Det hadde nok en del med alder og gjøre men det krevde mye tid og krefter også. Vi begynte å trene sprang sammen, men han trivdes ikke på bane så det ble feltritt i steden for hehe..

Hva slags type er fjordingen din? Farger og tegn? :)

Sorry, så ikke dette siden jeg skrev som AB. Min er vanlig ullsblakk og har ål, ingen andre tegn. Men kort og superfluffy lugg. 

Min var veldig sprø da jeg fikk henne, stakk mase og hadde mye energi som kunne være vanskelig å styre til tider. :P Nå er hun en gammel dame, som nevnt, så ikke mye tull lenger. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Tenkte jeg ville starte en tråd for oss som driver med hest :)

Fortell om hestene du har ridd og gjerne og hva du driver med :)

Anonymous poster hash: d32b6...b75

Har ridd mange flotte hester opp i gjennom årene. Tar de som har fått en plass i hjertet mitt.

Begynte som 4-åring på en gammel hvit welshponni, dernest en fantastisk fin Shagya araber vallak og en fjordhingst, før drømmehesten kom inn i mitt liv som 1,5 åring. Han var lyngs-hannoveraner, og ble avlivet for snart nøyaktig et år siden, 21 år gammel. Min ever største kjærlighet, som jeg savner hver dag.

Som 30-åring har jeg nå en dansk varmblods hoppe på 8 år som jeg bruker til tur og dressur, en fantastisk dame med herlig personlighet og sjarm. Kjøpte henne for snart 1,5 år siden, så gleder meg til mange fin år med henne. Har også en 14 år gammel shetlandsponni som er mest i bruk av barna. Han er en tøffing, herlig kjøreponni, og sjefen i en flokk på 6 ( der 3 av hestene er over 1.60). 

Skrevet

Slenger meg på her ^^ 

Har holdt på med hest siden jeg var 7 år gammel. Det har vært mest trav og kaldblodsmiljø, men jeg har også smakt på feltritt, sprang, dressur, presisjonskjøring ect. 

Må skrive mer når jeg har tid :) 

Skrevet

Det er så spesielt det der med at så fort noen roper Hest så skal ALLTID noen komme med "er best på brødskiva..." spøken. Jeg mener, er det virkelig SÅ underholdene for dere at det var hest i findus lasagnen og at vi spiser hestepølse? Ser aldri like stort omfang av dissene spøker når det gjelder andre hobbyer og ekstremsporter.

Anonymous poster hash: aaddd...9c2
Skrevet

Jeg har i min tid ridd mye forskjellige hester men havnet til slutt på dølahest. Nå eier jeg en fem år gammel dølahest vallak som er en veldig snill og trivelig gentleman. Han er våken men har et kaldt hode og det å være på tur alene er null problem. Min er svart med hvitt bles og en hvit sokk, super nydelig sak.

Målet på sikt er å starte dressurstevner med han , målet er å debutere i DHM i 2016 :)

Skrevet

Har ridd siden jeg var 6 år, og har opp gjenmom årene hatt flere hester både på for og i eget eie. Har hatt ett opphold på ett par år nå, men hentet meg en haflingervallak som jeg skal ha på for for noen uker siden:) ufattelig deilig å være igang igjen!

Skrevet

Jeg er ikke hestejente selv,men min datter på 12 år elsker hester og ridning. Hun har ridd i rundt 5 år, og har ridd diverse hester blant annet fjording og frieser

Hester er fantastiske dyr med en utrolig flott personlighet. :) Som både rømmer og tuller.

Jeg har ikke ridd selv.

.

Skrevet

firstprice_lasagne_1031877a.jpg

Anonymous poster hash: 1bb4d...2ee

Nå er det NULL hestekjøtt i Norsk mat fordi hestene blir stappet fulle av antibiotika.

Anonymous poster hash: 500f1...2a1

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ridd siden jeg var 9 år - nå er jeg snart 24. Kjøpte meg ponni i bursdagsgave til meg selv da jeg fylte 22. Mamma og pappa holdt på å svime av (spesielt muttern). Begynte å ri på islandshest og welsh mountain. Byttet etter hvert Rideskole, der red jeg mye døl, men hovedsakelig en sjukt kul fjording som lærte meg masse :D Rir i hovedsak på tur og dressur, og så leker vi mye, longerer og tømmekjører. Legger ved bilde av Benny :)

post-95824-1370847_thumb.jpg

• Liker 1
Skrevet

Begynte på rideskole da jeg var 6 år, ble etter hvert hestepasser for forskjellige hester der før jeg ble forrytter. I 2009 fikk jeg en varmblodstraver på for som jeg senere fikk halvparten av :) Den måtte dessverre avlives for 2 mnd siden pga skade, noe som var fryktelig vondt.

Jeg har drøyt halvannet år igjen av bachelorgraden min, og når jeg er ferdig med den og jeg (forhåpentligvis) kommer ut i jobb så ønsker jeg å kjøpe småbruk og et par hester igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...