Aviale Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg har fått og kjøpt mye billig svinekjøtt, som jeg vanligvis ikke bruker så mye av siden jeg synes det smaker litt kjedelig. Har bla.a. over 1 kg ferdig stekt svinekam i skiver, 1,2 kg svin flatbiff og 6 koteletter. 1. Hva er den beste måten å varme opp svinekammen på for å holde best mulig på saftigheten? 2. Kan jeg skjære opp svinekammen i mindre biter og ha de i f.eks en suppe, selv om den er ferdig stekt? 3. Sist men ikke minst: Noen som har noen gode oppskrifter med svinekjøtt å dele? Fortrinnsvis noe med saus, supper, gryter eller ovnsretter. På forhånd takk for svar!
Rosaboble15 Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Ferdigstekt svinekam kan fint deles opp og varmes i gryter/supper/sauser. Jeg har brukt det en del i pastasaus, og det har blitt godt. Viktig å ikke koke kjøttet så lenge. Flatbiff hender det jeg ruller sammen, med masse hvitløkssmør i midten. Noen ganger surrer jeg bacon rundt også. Steker i panna for å få stekeskorpe, og slenger i ovnen på 180 grader til det er gjennomstekt. Koteletter pleier jeg bare å steke, men noen ganger gjør jeg det litt annerledes. Da steker jeg koteletten kjapt for å få stekeskorpe, så koker jeg det sammen vann og et par terninger kjøttbuljong i 1,5-2 timer. En veldig god variant.
OppNedPåAlt Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Søk på Matprat på supper, mange det skal ha svinekjøtt
Aviale Skrevet 13. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2015 Ferdigstekt svinekam kan fint deles opp og varmes i gryter/supper/sauser. Jeg har brukt det en del i pastasaus, og det har blitt godt. Viktig å ikke koke kjøttet så lenge. Flatbiff hender det jeg ruller sammen, med masse hvitløkssmør i midten. Noen ganger surrer jeg bacon rundt også. Steker i panna for å få stekeskorpe, og slenger i ovnen på 180 grader til det er gjennomstekt. Koteletter pleier jeg bare å steke, men noen ganger gjør jeg det litt annerledes. Da steker jeg koteletten kjapt for å få stekeskorpe, så koker jeg det sammen vann og et par terninger kjøttbuljong i 1,5-2 timer. En veldig god variant. Tusen takk for tips! Hadde ikke tenkt på å lage en sånn rull av flatbiffen med bacon rundt, det hørtes godt ut. Jeg skjønner det avhenger av størrelsen, men hvor lenge trenger den å steke sånn ca? Jeg aner ikke om det er 30 min eller 2 timer, og har ikke steketermometer Søk på Matprat på supper, mange det skal ha svinekjøtt Takk for tips Flere som har tips eller oppskrifter?
Rosaboble15 Skrevet 13. august 2015 #6 Skrevet 13. august 2015 Ca. 20 minutter tenker jeg. Og så lar jeg det hvile i 15 minutter etterpå. Da blir det veldig godt.
Aviale Skrevet 15. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2015 Ca. 20 minutter tenker jeg. Og så lar jeg det hvile i 15 minutter etterpå. Da blir det veldig godt. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå