Gå til innhold

strikking. 2 færre mellom fellingene -- ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske nybegynner til strikking, og prøver meg på votter for første gang. Tester ut denne oppskriften jeg fant her: http://hobbykrok.blogspot.no/2012/01/enkle-barnevotter-oppskrift.html

Men jeg forstår ikke helt hva som menes med "De neste omg strikkes lik omg over bare ved 2 færre mellom fellingene for hver omg.".

Er Er det noen som forstår det som kunne forklart det med t-skje for meg? Hehe :)

Anonymous poster hash: 97ca7...00b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du strikker den minste størrelsen, betyr det at du strikker 8 masker mellom fellingene, største størrelsen 10 masker mellom. Deretter 6 eller 8 masker mellom fellingene, osv. 2 masker mindre mellom fellingene for hver omgang, altså. :)

Skrevet

Hvis du strikker den minste størrelsen, betyr det at du strikker 8 masker mellom fellingene, største størrelsen 10 masker mellom. Deretter 6 eller 8 masker mellom fellingene, osv. 2 masker mindre mellom fellingene for hver omgang, altså. :)

Åja, skjønner! Trodde jeg skulle felle av eller strikke sammen 2 masker ett eller annet sted... eller noe.. men nå skjønner jeg det. takk :D

Anonymous poster hash: 47f26...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...