Gå til innhold

Hemorrider

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som kjenner til om det finnes noen reseptfri krem å få kjøpt som hjelper mot hemorrider? Eller finnes det noen andre metoder for å bli kvitt det??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, her er noen kjærringråd. Vet ikke om det virker, men det koster ikke noe å prøve:

Hodekål

Legg noen blader i baken sov med det overnatten. Bladenes mykgjøres ved og stryke dem før bruk

Honning

Smøres i baken to ganger daglig, og etter en uke sies det at hemorroidene er borte.

Potet

Skrell en rå potet og form den som en stikkpille, Stikk denne da inn som en stikkpille og sov med denne. To dagers behandlig sies og få bukt med hemorroidene.

Hvitløk

Spis to fed med hvitløk daglig. Da hvitløk er kjent for og stimulere blodsirkulasjonen er det nok derfor den også fungerer bra mot hemorroider.

Sjøvann – bad

Varme opp til litt over kroppstempratur og sitte i det ½ time daglig, det sies da at hemorroidene er borte etter 3-4 dager.

Skrevet

:roll: Hver sin lyst, sier nå jeg.

Skal du ha noe som virker, gå på apoteket og kjøp en tube Scheriproct salve. Hvis det ikke bedrer seg innen en ukes tid, gå til legen og få stikkpiller. Og sørg for at du ikke har forstoppelse, det vil gjøre det verre.

Lykke til!

Skrevet

Alcos anal funker om det ikke er veldig ille da... Reseptfri på apotek ja.

Skrevet
Hei, her er noen kjærringråd. Vet ikke om det virker, men det koster ikke noe å prøve:

Hodekål

Legg noen blader i baken sov med det overnatten. Bladenes mykgjøres ved og stryke dem før bruk

Honning

Smøres i baken to ganger daglig, og etter en uke sies det at hemorroidene er borte.

Potet

Skrell en rå potet og form den som en stikkpille, Stikk denne da inn som en stikkpille og sov med denne. To dagers behandlig sies og få bukt med hemorroidene.

Hvitløk

Spis to fed med hvitløk daglig. Da hvitløk er kjent for og stimulere blodsirkulasjonen er det nok derfor den også fungerer bra mot hemorroider.

Sjøvann – bad

Varme opp til litt over kroppstempratur og sitte i det ½ time daglig, det sies da at hemorroidene er borte etter 3-4 dager.

Hehe :ler:

Unnskyld, mulig dette funker, men fikk helt latterkrampe av å lese dette..

Skrevet
Alcos anal funker om det ikke er veldig ille da... Reseptfri på apotek ja.

Ville nok gått for scheriproct. Behandlingen med Alcos anal kan ta opp til 6 uker.....

Skrevet

Hehe :ler:

Unnskyld, mulig dette funker, men fikk helt latterkrampe av å lese dette..

:ler::Nikke::ler:

Skrevet

Jeg fikk hemorroider etter første fødsel og har prøvd begge de to typer salver som er foreslått tidligere. varierende hjelp i begge to. Men det er viktig at du holder magen igang så du ikke får forstoppelse, det er et mareritt.

Så fikk jeg stikkpiller og salve på resept fra legen og det hjalp også en stund....

Til slutt hjalp ingenting og for 18 mnd siden ble hemoroiden fjernet på sykehuset, og jeg har fått ett nytt "do-liv" :bursdag:

Ta kontakt med legen din! Få et nytt "do-liv" du også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar:o) Tror jeg holder meg unna kjærringrådene, vil nok føle meg passe teit med kålblader stikkendes ut av rompa...

Fødsel som er årsaken her og, men jeg tror ikke de er så ille, så jeg prøver reseptfri salve først, før jeg hendvender meg til legen.

Skrevet

Matronen: Kan du være så snill å skrive litt om hvordan prosedyren var da du fikk den fjernet? Litt om smerter, tida etterpå, osv.

Er så plaget selv, har prøvd "alT mulig" - men det ble jo så ille etter fødsel. :veldigsur: Vurderer å ta et inngrep, men vil vente til jeg har fått de barna jeg evt skal ha.

Så er det det at jeg gruer meg for det...Noen grunn til det, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...