Gå til innhold

Flasker og bokser som ikke kan pantes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en haug med bokser og flasker som ikke kan pantes, liggende. Tidligere har jeg bare tatt dem med til panteautomaten og latt dem stå på gulvet. Noen ganger er det mulig å kaste upantbare glassflasker ved automaten.

Men hvor skal jeg ellers hive disse? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette med gjenvinning.

Anonymous poster hash: eca24...1e3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk etter gjenvinningsstasjoner i ditt nærmiljø. 

• Liker 2
Skrevet

Jobber på meny. Vi har sånn glas og metall boks søppeldunker stående ute ved parkeringsplassen. ellers så har vi også en sånn inni butikken som vi tømmer i de samme dunkene som står ute. 

Anonymous poster hash: e4e16...471
Skrevet

Søk etter gjenvinningsstasjoner i ditt nærmiljø. 

Så dette er ikke noe man kan kaste i glass og metall i sin private søppelkasse?

Skrevet

Du skal alltid gjenvinne glass og metall. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en haug med bokser og flasker som ikke kan pantes, liggende. Tidligere har jeg bare tatt dem med til panteautomaten og latt dem stå på gulvet. Noen ganger er det mulig å kaste upantbare glassflasker ved automaten.

Men hvor skal jeg ellers hive disse? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette med gjenvinning.

Eventuelle plastflasker uten pant skal i plastavfallet om du har egen plastsekk eller container hjemme til slikt.

Glassflasker og metallbokser uten pant skal i glass/metall-avfall, enten hjemme hos deg selv om du er så heldig å ha fått de nye dunkene, eller på returpunkter nær deg.

Butikkene har ikke nødvendigvis dunker for glass og metall, så jeg ville ikke dratt dem med dit om du vil prøve å være flink med gjenvinning.

Butikken jeg jobber i feks, har ingen glass/metall-gjenvinning på stedet, så vi må bare kaste slikt i restavfallscontaineren når folk legger fra seg glassflasker ved panteautomaten.

Det blir snart bedre da, for alle i Drammensområdet får egne beholdere for glass og metall ved siden av pappdunkene hjemme i løpet av 2015.

Skrevet

Du kan, stort sett. Men da havner det i en forbrenningsovn hvor det til slutt ender som unødvendig slagg som må etterbehandles og lagres på depot. Mye bedre for deg og alle andre om du resirkulerer det. Hjemmesiden til de som organiserer avfallshåndtering i kommunen du bor har informasjon om slikt på nettsidene sine.

Anonymous poster hash: 63418...d1d

Skrevet

Bare så du vet det: vi som jobber i butikk HATER - og jeg virkelig mener hater - at upantbare flasker og bokser hensettes ved automaten. Fy søren så irriterende! Det skaper rot og ser ikke bra ut, det samler seg bananfluer, maur og liknende. Og der gir oss ansatte plenty merarbeid med å måtte samle det opp og kaste det.

Kast det i containere for glass og metall!

Anonymous poster hash: ef627...807

• Liker 4
Skrevet

Bare så du vet det: vi som jobber i butikk HATER - og jeg virkelig mener hater - at upantbare flasker og bokser hensettes ved automaten. Fy søren så irriterende! Det skaper rot og ser ikke bra ut, det samler seg bananfluer, maur og liknende. Og der gir oss ansatte plenty merarbeid med å måtte samle det opp og kaste det.

Kast det i containere for glass og metall!

Anonymous poster hash: ef627...807

Ja, men da fortsetter jeg med det!

• Liker 1
Skrevet

Du kan, stort sett. Men da havner det i en forbrenningsovn hvor det til slutt ender som unødvendig slagg som må etterbehandles og lagres på depot. Mye bedre for deg og alle andre om du resirkulerer det. Hjemmesiden til de som organiserer avfallshåndtering i kommunen du bor har informasjon om slikt på nettsidene sine.

Anonymous poster hash: 63418...d1d

Om man kaster det i glass og metall(for de som har fått den ordningen) i egen søppelkasse så blir det jo resirkulert.

Anonymous poster hash: 149b3...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...