Gå til innhold

Tar paracet nesten hver dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skriver her for å evt få tips eller råd til hva jeg kan gjøre. De siste 3-4 månedene har jeg vært i ufattelig dårlig form. Ofte vondt i hodet, slapp i kroppen, lite energi og mye lei meg. Dette har nok naturlighvis med energinivået og gjøre at jeg blir utmattet og blir veldig fort sårbar og lei meg, og ikke har mye å rutte med.
Jeg har alltid vært en livlig person, hatt mye energi, godt humør og vært mye ute med venner. Dette orker jeg nesten ikke lenger. Spiser ca. 2 ganger daglig. Dessverre tar jeg paracet nesten hver dag pga hodepinen og det har blitt til en vane. Hver gang jeg ikke tar paracet får jeg vondt i hodet igjen etter noen timer. Noen som vet hva det kan skyldes eller har råd?

Hilsen en frustrert og sliten 19åring.

Anonymous poster hash: b0a9d...6c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og få tatt en blodprøve som kan sjekke eventuelle mangler (jern, vitaminer osv). Slutt med paracet.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ta en tur til legen?!

Anonymous poster hash: 422cd...7a7
Skrevet

Prøv å klare noen dager uten paracet. Man kan få vondt i hodet av for lenge bruk av smertestillende. Ellers bør du ta en prat med lege.

Anonymous poster hash: 28002...7b3

Gjest Castielz
Skrevet

Slutt i alle fall med paracet umiddelbart.

Og gå til legen.

Gjest chisandra
Skrevet

Begynn med en time hos legen for å sjekke status og verdier i kroppen.

Skrevet

Snakk med legen din!

(Paracet er ikke farlig å ta daglig, jeg har gjort det i mange år, det er nesten alltid grunnsteinen i smertebehandling. Det er svært vanlig å ta opptil 3 gram paracet daglig om man sliter med kroniske smerter. MEN det skal avgjøres i samråd med lege, for de vil da sjekke leververdier o.l. og informere mer om hvilke medisiner du ikke kan kombinere med.)

Anonymous poster hash: fbc36...250
Skrevet

Snakk med legen din!

(Paracet er ikke farlig å ta daglig, jeg har gjort det i mange år, det er nesten alltid grunnsteinen i smertebehandling. Det er svært vanlig å ta opptil 3 gram paracet daglig om man sliter med kroniske smerter. MEN det skal avgjøres i samråd med lege, for de vil da sjekke leververdier o.l. og informere mer om hvilke medisiner du ikke kan kombinere med.)

Anonymous poster hash: fbc36...250

Ved langvarig bruk KAN man få sterk hodepine.

Anonymous poster hash: 28002...7b3

Skrevet

Jeg hadde det likt deg i den alderen. Hodepine hver dag.
Du sier ikke noe om kostholdet ditt eller om du bruker p-piller hvis du er dame?
Jeg endret kosthold, kuttet ut alt sukker. Sluttet på p-piller. Da ble det mye bedre, og hodepinen forsvant etter hvert. Ifølge Felleskatalogen er migrene/kvalme ofte en bivirkning av p-piller. Det er ikke rart at du blir sliten av hodepine, man blir trett av smerter og konsentrasjonen blir nok dårlig.
Jeg brukte å sove istedefor å ta Paracet.
Nå er jeg 28 år og får migrene en sjelden gang. Da har jeg reseptbelagt migrene-medisin jeg kan ta.

Anonymous poster hash: f6b7a...b57
Skrevet

Jeg hadde det likt deg i den alderen. Hodepine hver dag.

Du sier ikke noe om kostholdet ditt eller om du bruker p-piller hvis du er dame?

Jeg endret kosthold, kuttet ut alt sukker. Sluttet på p-piller. Da ble det mye bedre, og hodepinen forsvant etter hvert. Ifølge Felleskatalogen er migrene/kvalme ofte en bivirkning av p-piller. Det er ikke rart at du blir sliten av hodepine, man blir trett av smerter og konsentrasjonen blir nok dårlig.

Jeg brukte å sove istedefor å ta Paracet.

Nå er jeg 28 år og får migrene en sjelden gang. Da har jeg reseptbelagt migrene-medisin jeg kan ta.

Kostholdet mitt er ikke spesielt bra. Spiser ca to ganger daglig, noe som kanskje virker lite, men jeg er ikke ofte sulten. Dette kan sikkert skyldes at jeg begynte å spise mindre etter jeg flyttet for meg selv. P-piller bruker jeg ikke.

Skrevet

Hei. Skriver her for å evt få tips eller råd til hva jeg kan gjøre. De siste 3-4 månedene har jeg vært i ufattelig dårlig form. Ofte vondt i hodet, slapp i kroppen, lite energi og mye lei meg. Dette har nok naturlighvis med energinivået og gjøre at jeg blir utmattet og blir veldig fort sårbar og lei meg, og ikke har mye å rutte med.

Jeg har alltid vært en livlig person, hatt mye energi, godt humør og vært mye ute med venner. Dette orker jeg nesten ikke lenger. Spiser ca. 2 ganger daglig. Dessverre tar jeg paracet nesten hver dag pga hodepinen og det har blitt til en vane. Hver gang jeg ikke tar paracet får jeg vondt i hodet igjen etter noen timer. Noen som vet hva det kan skyldes eller har råd?

Hilsen en frustrert og sliten 19åring.

Gå nå til legen da. Vi kan ikke gjøre noe for deg her inne. Hvertfall ikke medisinsk

Anonymous poster hash: 90d03...201

• Liker 1
Skrevet

Om du er mye lei deg, har lite overskudd og slikt så høres det mer ut som du er veldig deprimert, noe som kan gi deg en liten knekk i sjela... Om det bare plutselig kom, våknet om en dag så kan det jo være at du truffet veggen, utslitt rett og slett..
Dra til legen du, ta prøver som nevnt over og nevn andre ting som har plaget deg, f.eks. lite overskudd, at du føler deg lei deg osv :)

Skrevet

Kostholdet mitt er ikke spesielt bra. Spiser ca to ganger daglig, noe som kanskje virker lite, men jeg er ikke ofte sulten. Dette kan sikkert skyldes at jeg begynte å spise mindre etter jeg flyttet for meg selv. P-piller bruker jeg ikke.

Anonymous poster hash: b0a9d...6c8 [/acron

Hvis du har mulighet til å endre kosthold, så anbefaler jeg deg å prøve det :)

Små måltider 5 ganger per dag. Og om du ikke liker frokost (det gjør ikke jeg) så prøv å få i deg noe lett, f.eks en yoghurt eller en banan :) Drikk mer vann! Jeg ble anbefalt ca 8 glass om dagen.

Dehydrering kan også gi hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...