Gå til innhold

Date alenemor - far til barnet er uansvarlig og en dust

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal en som mann takle at dama en dater (og forhåpentligvis blir sammen med) har en unge med en far som er uansvarlig og en dust?

Faren har også noe omsorg for barnet

Hvordan skal en som reservepappa håndtere dette?

Eller bør en bare gi opp?

Anonymous poster hash: 00f75...cb9

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Taystee
Skrevet

Forferdelig mange tråder om alenemødre nå. Kan du ikke samle det i en tråd?

• Liker 1
Skrevet

Har du lyst på en dame som får barn med en uansvarlig dust?

• Liker 3
Skrevet

Krake søker make. Har hun vært sammen med en uansvarlig dust så sier det også noe om henne.

Anonymous poster hash: 8c0e8...ee4
  • Liker 6
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Anonymous poster hash: 00f75...cb9

Belage seg på mye arbeid og ansvar en kanskje egentlig ikke er så interessert i å ha? :vetikke:

Endret av Hofmann
Skrevet

Hvordan skal en som mann takle at dama en dater (og forhåpentligvis blir sammen med) har en unge med en far som er uansvarlig og en dust?

Faren har også noe omsorg for barnet

Eller bør en bare gi opp?Anonymous poster hash: 00f75...cb9

Hvis det er moren/din fremtidige kjæreste som sier at faren er en uansvarlig dust, så hadde jeg allerede nå begynt å bekymre meg for hva hun sier om deg når deres forhold tar slutt!

Anonymous poster hash: 85e81...40a

Skrevet

Ingen problem. Min venninnes eks er totalt ubrukelig. Men hun fant en ny og superflott mann. Han tar godt vare på hennes barn. Den ubrukelige eksen ser de bare ved henting/levering og snakker minst mulig med han.

Anonymous poster hash: 88418...314
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Ingen problem. Min venninnes eks er totalt ubrukelig. Men hun fant en ny og superflott mann. Han tar godt vare på hennes barn. Den ubrukelige eksen ser de bare ved henting/levering og snakker minst mulig med han.

Hvorfor var hun sammen med, og fikk barn med denne totalt ubrukelige mannen...? Endret av -Fiona-
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor var hun sammen med, og fikk barn med denne totalt ubrukelige mannen...?

For det har aldri skjedd før at damer har latt seg lure av tilsynelatende sjarmerende menn med lav moral??

• Liker 8
Skrevet

For det har aldri skjedd før at damer har latt seg lure av tilsynelatende sjarmerende menn med lav moral??

Skjer hele tiden, men hallo. Sjarm og moral forsvinner ikke på mystisk vis inne på fødestua?

Ofte handler det nok mer om at mange får barn med en partner de egentlig ikke kjenner spesielt godt. (les: for tidlig i forholdet)

Anonymous poster hash: 9857b...d10

• Liker 1
Skrevet

Det er som regel når jentene er unge, at de faller for douchebags / bad boys. Så vokser de raskt fra hverandre, og da sitter de gjerne igjen med et barn og to.

Mest sannsynlig er det jenta som har vokst opp (samt fått seg en personlighet og egne meninger). Hun vet hvilke kvaliteter hun har, og hvilke kvaliteter hun ser etter i en mann. Mannen må først og fremst være stabil, samt være en god reservepappa.

Alle har jo bagasje nå til dags!

• Liker 4
Skrevet

Hei, TS. 

Her må du rett og slett sortere kortene. Hva slags dame er HUN? DET er det viktigste du må finne ut av akkurat nå. Okei, så har hun en eks som er idiot. Det betyr ikke at hun er det. Noen, både menn og kvinner, forandrer seg og viser fram sider en ikke nødvendigvis har sett før, etter et brudd. Trust me on this one. 

Uansett, så kan du ikke bruke hans dårlige oppførsel mot henne. Hun er ansvarlig for sine handlinger, og han er ansvarlig for hans. 

Du bør rett og slett bli enig med deg selv om hvor viktig hun er for deg. Hvis du vet at hun er ei kjempebra dame, og virkelig ønsker å være kjæresten hennes, så er din jobb først og fremst å støtte henne. Du trenger ikke nødvendigvis å være reservepappa for barnet, men du må ta høyde for at dama vil kunne trenge en del støtte fra deg når han er kjip.

Hvis jeg var i den situasjonen (er selv alenemor), så hadde jeg ønsket at kjæresten min var der for meg og backet meg opp, men jeg hadde absolutt ikke forventet at han ble part i en konflikt mellom meg og min eks. At han lot meg lufte tanker og følelser, inkludert grining og frustrasjoner, hadde jeg derimot satt stor pris på. Så er det selvsagt en grense for alt, og jeg hadde også satt pris på å få beskjed om at "nå blir det litt mye for meg, kanskje du burde drøfte dette med en fagperson, for eksempel familievernkontoret". Du skal ikke behøve å være psykolog/terapeut/advokat/whatever. Så sett noen grenser for hvor involvert du vil være - det tror jeg er lurt. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er moren/din fremtidige kjæreste som sier at faren er en uansvarlig dust, så hadde jeg allerede nå begynt å bekymre meg for hva hun sier om deg når deres forhold tar slutt!

Anonymous poster hash: 85e81...40a

Dette!

Hvordan kan du vite at han virkelig er en uansvarlig dust, TS?

Anonymous poster hash: b644d...ae5

Skrevet

Ikke date alenemødre. De har for mye last og du risikerer å bli glad i en unge du står helt uten rettigheter i forhold til samvær osv ved brudd. La alenemødrene ta konsekvensene av at de valgene de har tatt. 

Anonymous poster hash: 7ee9b...255
  • Liker 1
Skrevet

Ikke date alenemødre. De har for mye last og du risikerer å bli glad i en unge du står helt uten rettigheter i forhold til samvær osv ved brudd. La alenemødrene ta konsekvensene av at de valgene de har tatt.

Sånne holdninger fungerer bare i la-la land, men kos deg der du. En dag vokser du nok opp

Anonymous poster hash: f4b5f...521

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Alenemødre kan også være unge enker! Å være alenemor er ikke et VALG! Hvordan i huleste kan dere dømme sånn?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...