Gå til innhold

Samordna opptak(VGS); jeg blir tvangsflyttet til en annen skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først fikk jeg beskjed om at jeg var kommet inn på andreåret på samme skole jeg gikk førsteåret. Så plutselig ringer de fra fylkeskommunen og sier at de har gjort en feil, det var visst ikke plass til meg på den skolen likevel, så jeg har blitt flytta over til en annen skole som er over en times reisevei for meg. Jeg har jobb som er relevant til linja jeg går, jeg kommer til å få lærlingeplass der neste år lissom, men jobben ligger i motsatt retning av den nye skolen og  med den ekstra reiseveien kommer jeg ikke til å rekke skifta mine og da får jeg sparken! Er det noe jeg kan gjøre? Hvor skal jeg henvende meg for å klage eventuelt?

Anonymous poster hash: d7706...c96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt fylkeskommunen. Det er ikke samordna opptak som har med vgs å gjøre.

Anonymous poster hash: d75c9...f2f

Skrevet

Feil blir gjort. Du må ta den plassen du har fått. Hadde det vært så farlig hvilken skole du gikk på, burde du kanskje brukt litt mer tid på skole i fjor, og ikke fått så ræva karakterer. At du har "Veldig Viktig Jobb Innen Fagfeltet" er av null relevans. Ditt hovedfokus skal uansett være skole.

Anonymous poster hash: 462d6...05d
  • Liker 1
Skrevet

Kontakt fylkeskommunen. Det er ikke samordna opptak som har med vgs å gjøre.

Anonymous poster hash: d75c9...f2f

Heh, jeg må ha vært beyond stressa når jeg skrev den posten, jeg vet jo at samordna opptak ikke er VGS >.< Hallooo. Det var fylkeskommunen som ringte meg, de sa det ikke var noe å gjøre?

Feil blir gjort. Du må ta den plassen du har fått. Hadde det vært så farlig hvilken skole du gikk på, burde du kanskje brukt litt mer tid på skole i fjor, og ikke fått så ræva karakterer. At du har "Veldig Viktig Jobb Innen Fagfeltet" er av null relevans. Ditt hovedfokus skal uansett være skole.

Anonymous poster hash: 462d6...05d

Unnskyld meg...! Snittet mitt ligger på 4.7 og jeg har perfekt oppmøte, så den holdningen din kan du ta et annet sted takk. Jeg spurte hvorfor jeg ble flyttet og de sa de bare hadde valgt personen som stod først på lista (som da er meg, siden jeg har et etternavn som begynner på A). Jeg er den personen av alle jeg vet som kom inn som bor lengst unna den andre skolen, den skolen er i kommune 1, jeg bor i kommune 2 som ligger vest for kommune 1, og jeg bor så langt vest du kommer i den kommunen igjen. Ja, jeg synes dette er urettferdig!

Og fokuset mitt ER skole. Det er derfor jeg ikke vil miste jobben min. Det er den absolutt beste bedriften innenfor mitt felt i området og det stedet jeg vil ha lærlingtida mi, for å få så bra utdannelse som mulig. Jeg har allerede snakket med sjefen min og han har sagt at om jeg forsvinner, kan de overhodet ikke garantere lærlingplass til meg neste år, de kommer til å ta inn en annen fra gamleklassen min som ekstrahjelp for å overta for meg og da får den personen automatisk lærlingplass hos de.

• Liker 1
Skrevet

Heh, jeg må ha vært beyond stressa når jeg skrev den posten, jeg vet jo at samordna opptak ikke er VGS >.< Hallooo. Det var fylkeskommunen som ringte meg, de sa det ikke var noe å gjøre?

Unnskyld meg...! Snittet mitt ligger på 4.7 og jeg har perfekt oppmøte, så den holdningen din kan du ta et annet sted takk. Jeg spurte hvorfor jeg ble flyttet og de sa de bare hadde valgt personen som stod først på lista (som da er meg, siden jeg har et etternavn som begynner på A). Jeg er den personen av alle jeg vet som kom inn som bor lengst unna den andre skolen, den skolen er i kommune 1, jeg bor i kommune 2 som ligger vest for kommune 1, og jeg bor så langt vest du kommer i den kommunen igjen. Ja, jeg synes dette er urettferdig!

Og fokuset mitt ER skole. Det er derfor jeg ikke vil miste jobben min. Det er den absolutt beste bedriften innenfor mitt felt i området og det stedet jeg vil ha lærlingtida mi, for å få så bra utdannelse som mulig. Jeg har allerede snakket med sjefen min og han har sagt at om jeg forsvinner, kan de overhodet ikke garantere lærlingplass til meg neste år, de kommer til å ta inn en annen fra gamleklassen min som ekstrahjelp for å overta for meg og da får den personen automatisk lærlingplass hos de.

Dette høres da virkelig ikke greit ut? Du burde ta kontakt med fylket igjen og si at dette finner du deg faktisk ikke i. De kan ikke bare plutselig ta fra deg plassen din når de har gitt den til deg, og i alle fall ikke når de tar den fra deg basert på et tilfeldig valg. Dersom de ikke vil gjøre noe burde du ta det videre til noen som kan gjøre noe med det (usikker på hvem det er, kanskje noen andre kan fortelle det).

• Liker 4
Skrevet

Si at det er uaksebtabelt og at du skal det det videre til media. Det hjelper alltid.

Anonymous poster hash: fa8e9...4ff
  • Liker 5
Skrevet

Seriøst, jeg ville kontaktet advokat. Har du snittet for å komme inn, så skal du komme inn også.

Anonymous poster hash: e2f36...ef0
  • Liker 1
Skrevet

Høres it som om noen "viktige" har fått sutra til seg plassen, slik at en annen blir skvisa ut. "Det har skjedd en feil".. Særlig. Alt i Norge er korrupt, har du penger og status eller det er "synd" på deg, ordner systemet alt for deg, slik at andre som har jobba for sakene faller bakerst i køen og må innfinne seg i "feil". Obs! Sooorryyyy...

• Liker 2
Skrevet

Gå til avisa! Og da mener jeg ikke lokalavisa. Men VG.

Anonymous poster hash: 55ce6...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...