AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Min datter skal begynne i 4 klasse. Om det er noe på tv.eks i går var det et program hun liker å se. Det begynte kl 20. Kl 17...så spør hun om det begynner nå? Hva tror du klokken er? Hun svarer ...8? På flyturen i sommer fikk hun vite at flyturen tar 5 timer. Etter to timer spør hun om vi ikke er fremme snart. Utpeker seg ikke spesielt på andre områderAnonymous poster hash: 690ca...fc0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Min datter skal begynne i 4 klasse. Om det er noe på tv.eks i går var det et program hun liker å se.Det begynte kl 20. Kl 17...så spør hun om det begynner nå? Hva tror du klokken er? Hun svarer ...8? På flyturen i sommer fikk hun vite at flyturen tar 5 timer. Etter to timer spør hun om vi ikke er fremme snart. Utpeker seg ikke spesielt på andre områderAnonymous poster hash: 690ca...fc0 Dette er normalt. Anonymous poster hash: b3cca...028
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Hvor mye forklarer dere henne da? Hvis hun spør om når et tv-program begynner, svarer dere "kl.8", eller "kl.8, det er etter kveldsmaten, en halv time før du skal legge deg". Kan hun klokka? Dere bør jo øve på den. Og to timer på reise føles som fem, det er i hvertfall normalt. Svarer dere da at "Nei, vi er ikke helt halvveis ennå, reisen tar fem timer, og det er like lenge som du er på skolen en hel dag, fra du starter til du har spist på sfo". Og lignende. Hvis dere bevisstgjør henne mer rundt det, blir hun sikkert flinkere, det er ikke noe man bare tar helt av seg selv. Anonymous poster hash: 4e7e9...d28 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Det kommer jo litt an på hvor mye man snakker om klokka med barnet i hverdagen. Sjekk ut NRK nett-tv, og programmet MK-X. Disse programmene kan være en fengende måte for barnet å lære seg klokka på. Det blir nesten som da jeg var barn og hørte telfonnummeret til Kykkeli-kokos. Med lyd og bilder er det utrolig hvor fort man kan lære slike ting.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Det kommer jo litt an på hvor mye man snakker om klokka med barnet i hverdagen. Sjekk ut NRK nett-tv, og programmet MK-X. Disse programmene kan være en fengende måte for barnet å lære seg klokka på. Det blir nesten som da jeg var barn og hørte telfonnummeret til Kykkeli-kokos. Med lyd og bilder er det utrolig hvor fort man kan lære slike ting. NRK er i grunnen ganske bra!Anonymous poster hash: 951a0...a51 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå