AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Saken er kort : Kjøpte oss bolig som ligger litt for seg selv. Rundt selve boligen er det en meget trafikkert vei i 60 sone. Selve utkjørselen vår ligger rett i svingen og ut på hovedveien. På andre siden av veien ligger alt av hus og en stor bussholdeplass som jeg må forholde meg til hvis jeg skal ta bussen. Hvilket jeg ofte gjør til jobb. I tillegg har vi en liten unge som må krysse denne trafikkerte veien for å leke med venner, ta bussen eller i det hele tatt komme seg ut av boligfeltet. Selv krysser jeg veien med barnevogn for å komme meg til buss / butikk. Veien er livsfarlig. De kjører fort her og det er uoversiktlig. Mang en gang har jeg nesten blitt påkjørt!! Jeg kontaktet statens vegvesen som ba meg sende søknad om gangfelt ev fortau. Gjorde dettw og dokumenterte med bilder. Fikk avslag! Og begrunnelsen var : dette burdte jeg tenkt på før jeg kjøpte huset! I tillegg var begrunnelsen at det er 60 sone og for lite biler til at de anser det som nødvendig. Vel, dette er hovedveien i området og langt fra lite biler! Hva gjør jeg ? Hva slags avslag var dette med tanke på begrunnelsen - tenkt på før jeg kjøpte ? Må det gå et liv før de våkner? Jeg vil kjøre saken videre på en ryddig måte men trenger noen tips råd eller andre smarte knep. Noen der ute som vet eller har opplevd lignende ? Takk for svar eventuelt Anonymous poster hash: 90dcc...ef5
Viktualia Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke gitt at veien blir tryggere med et gangfelt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Det er ikke gitt at veien blir tryggere med et gangfelt. Men hvis det er gangfelt rett rundt en sving, kommer det ofte opp et skilt med forvarsel før svingen (det er i alle fall det på den svingete veien med fartsgrense 60 her). Da blir bilistene oppmerksomme på at det kan være noen som krysser veien her. Anonymous poster hash: eff51...d09
Florence Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Snakk med folk der du bor og prøv å få de med på å søke på nytt til Statens Vegvesen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Les denne saken så får du en litt bedre begrunnelse for avslaget ditt. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/--Dette-er-tryggere-enn-gangfelt-3328897.htmlAnonymous poster hash: 9af49...251 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Er det krav om gangfelt ved busstopp? Bor selv i et slikt område med en del trafikk. 50 sone. Busstopp er i et kryss. Og vi må forholde oss til dette store kryssetAnonymous poster hash: a5883...7d1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Forstår jeg deg riktig, at huset deres ligger for seg selv på den ene siden av vegen og alt annet ligger på den andre siden av vegen? Og dere vil ha deres helt egne private gangfelt som bare dere har nytte av fordi dere har bosatt dere på et kronglete sted med små barn? I så fall forstår jeg godt at dere fikk nei, faktisk. Anonymous poster hash: 4bc91...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Her kan du nok klage, anke og gjøre alt du kan uten å komme av flekken, nettopp fordi du er på en lite oversiktelig sving som du skriver innledningsvis. I tillegg er det liten trafikk i den store sammenhengen fordi det er deres ene hus det her er snakk om. Har lest en del vurderinger på hvor gangfelt ikke vil bli lagt ettersøknad fra privatpersoner, og hvordan det vurderes før man legger et gangfelt på et nytt sted. Så som sagt, her får du neppe noe gangfelt uansett hvor mye energi du legger ned i saken - du skulle tenkt på dette før du bosatte deg på stedet når det er så viktig for deg. Anonymous poster hash: 977d1...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Du kommer neppe til å få gjennomslag for gangfelt der. Er det noe annet du kan gjøre for å gjøre det litt mer oversiktlig? Beskjære/kutte hekk eller trær, bytte ut gjerdet om dere har det? Anonymous poster hash: fb369...108 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå