cecily Skrevet 13. september 2004 #1 Skrevet 13. september 2004 Beklager så mye om jeg tråkker noen på tærne her, men det er noe jeg lurer på her. :klø: Når småbarnsforeldre snakker om sine barn og kaller dem prinser og prinsesser, det skjønner jeg ikke. Jeg skjønner det heller ikke når noen skal gifte seg og sier at de vil være prinsesse for en dag og de skal få prinsen sin... Jeg giftet meg for kort tid siden, men kalte hverken meg eller mannen min for prins av den grunn. Jeg skjønner ikke dette prins/prinsessekallenavnet jeg. Er det vårt inderligste innerste ønske å være en prinsesse? Håper noen kan opplyse meg og håper ingen tok det ille opp, jeg har en genuin undring her. c",)
Gjest Poirot Skrevet 13. september 2004 #2 Skrevet 13. september 2004 Bruker ikke slike ord selv, men jeg har observert det samme som deg.
blåveis Skrevet 13. september 2004 #3 Skrevet 13. september 2004 Bruker ikke slike ord selv' date=' men jeg har observert det samme som deg.[/quote'] Jeg også.. Har ikke spesielt sansen for det.. men.. Hva kan man gjøre.. I barnehagen har de også slike forestillinger om at "prinsessestatus" er den høyeste oppnåelige lykke.. Tror vi får skylde på folkeeventyrene jeg..
Arwen Skrevet 13. september 2004 #4 Skrevet 13. september 2004 Synes det er et treffende utrykk jeg *leter etter prinsessesmiley*
Gjest MrsL Skrevet 13. september 2004 #5 Skrevet 13. september 2004 Jeg er ikke prinsesse, jeg er Dronning
Gjest baby-E Skrevet 13. september 2004 #6 Skrevet 13. september 2004 Er det vårt inderligste innerste ønske å være en prinsesse? når de nevner prinsesse, tror jeg nok de mener at de vil se ut som en ( Fin kjole, o.s.v...) Tror ingen mener bokstavlig talt at de vil være en prinsesse... Tror nok det bare er et uttrykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå