Gå til innhold

Farmen 2015

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fremdeles ikke kvinnfolka der inne forstått at noen slike "avtaler" der inne på gården, egentlig ikke er verdt null og niks?

Eller er det bare "jente-avtalene" som er verdt noe, men avtaler som kvinnfolka inngår med guttene kan brytes på ett blunk?

Anonymkode: 3455d...2a2

Det morsomme er at Silje ikke forstår at hun møter seg selv i døra når hun snakker om hvor skuffet hun blir hvis Marte bryter avtalen de inngikk.

Anonymkode: 26ae2...6f2

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg vært i denne tråden en god, god stund, nesten helt fra de begynte å sende denne sesongen. Det er heldigvis enkelte her i tråden som makter å ha et noenlunde nyansert syn på ting, og husker på at dette er en konkurranse hvor vi får se 3 timer med klipp fra totalt 168 timer i en uke. 

Enkelte holder jo likevel på verre enn de deltakerne de kritiserer! Hva er greia, liksom? Dette er en TV-serie. Voksne mennesker deltar frivliig, og vet at de går til en konkurranse. Skulle det videre være sååå forferdelig mobbing der inne, står man 100% fritt til å forlate gården. 

Og så blir jeg veldig nysgjerrig på hvorfor enkelte velger å kritisere. Virker som om det egentlig ikke er et spørsmål om hva som blir gjort og sagt, men hvem som gjør og sier det og det. Folk velger seg én favoritt, og alt denne gjør er helt greit og heroisk, mens de andre ser man kun for det man kan kritisere.

Når Erling valgte Anja til storbonde, mente hun at det var dårlig begrunnet og en teit avgjørelse og så videre. Da reagerte folk i kommentarfeltene på hvor barnslig og lat hun visstnok var. Men når Erling ble like sur og saboterte da Anja valgte ham tilbake, da var det tydeligvis greit. Var også heeelt ugreit for Marit å hakke på André, men er helt greit for flere at han kaller Silje en drittkjerring. Og André var jo lansert som årets verste deltaker etter førsteuka, men etter hvert er det visst bare synd på ham, for det ble kjekkere å spy dritt om Marit.

Og Silje, som er så fæl fordi hun lager avtaler med folk og bryter dem. Men nå når Marte faktisk har avtaler med hver eneste deltaker igjen der inne, og MÅ bryte en på onsdag, da er det greit, for nå er liksom spillet kommet så langt. (En hel uke lenger!)

Selv har jeg heid på Marte og Marit fra dag 1. Marte synes jeg er tøff og har bein i nesa, og Marit synes jeg er en artig dame som har kommet med gullkorn etter gullkorn og bidratt med masse godt humør. Er de begge perfekte, eller ikke har gjort noe merkelig/dumt der inne? Nei. Men det tror jeg gjelder for samtlige andre deltakere også. André og Silje virker f.eks. som kule, tøffe folk for meg begge to, men på forskjellige måter. 

Anonymkode: 45472...ae5

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan finale-uken egentlig blir, i denne sesongen?

I tidligere sesonger så har det vel vært fem eller seks deltakere i det selve finale-uken skal begynne, og ein uke før finale-uken så nevner vel han programleder-fyren at det bare er en uke igjen til denne finale-uken. Dersom finale-uken hadde vært i neste uke. Så ville jo den personen som er storbonde denne uken, være garantert å komme seg videre til finale-uken. Ettersom storbonden liksom er fritatt fra tvekamper....

Men i år ser det ut til at det skal være litt færre deltakere i det finale-uken skal begynne, enn det har vært tidligere. Så produsentene hos TV 2 har sannsynligvis lagt opp denne sesong-avslutningen ganske annerledes enn før...

Skrevet

André ga jo mange, deriblant meg selv dårlig førsteinntrykk, men han har bevist lenger ut i farmen at han er flink og kunnskapsrik, men sliter sosialt. Det er det mange som gjør og det er ikke lett for de det gjelder. Dessuten tror jeg mange har fått ekstra sympati for han pga det med broren. At han har mistet to brødre så unge er jo grusomt! Jeg tror André er en god mann, men at det var vanskelig for han der inne og at han derfor valgte å spille tøff og kald, men ikke alltid lyktes helt. Syns det er tøft av han å melde seg på noe sånt når han åpenbart sliter litt sosialt. 

Jeg syns ikke saboteringen til Erling var greit. Syns det var barnslig og jeg mistet respekten for fyren. Men jeg likte Anja da. 

Jeg syns ikke det verste med Silje er at hun bryter avtaler, men at hun er falsk og lyver folk rett opp i trynet. Sånn som da hun sa hun hadde blitt glad i André. Sæææærlig! Hun er ikke glad i fyren på en flekk og da kunne hun heller latt være å si noe. Men alt for å prøve å redde eget skinn. Heldigvis har både André, Jas og Marte gjennomskuet henne. Avtaler må brytes så langt ut i spillet uansett, særlig de som velger å ha avtaler med flere. Sånn er det bare. Men falskheten til Silje er ikke veldig sympatisk og jeg håper for hennes del hun ikke er sånn i virkeligheten  

Av de som er igjen nå syns jeg Marte og André er verdige vinnere, så håper på de to i finalen. Øystein virker også som en kjernekar, men han har kanskje vært litt for anonym der inne? Og Eilev er bare morsom. Charlotte er bare snill og god (når hun ikke synger! :P ), men er ingen verdig vinner syns jeg. 

• Liker 5
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan finale-uken egentlig blir, i denne sesongen?

I tidligere sesonger så har det vel vært fem eller seks deltakere i det selve finale-uken skal begynne, og ein uke før finale-uken så nevner vel han programleder-fyren at det bare er en uke igjen til denne finale-uken. Dersom finale-uken hadde vært i neste uke. Så ville jo den personen som er storbonde denne uken, være garantert å komme seg videre til finale-uken. Ettersom storbonden liksom er fritatt fra tvekamper....

Men i år ser det ut til at det skal være litt færre deltakere i det finale-uken skal begynne, enn det har vært tidligere. Så produsentene hos TV 2 har sannsynligvis lagt opp denne sesong-avslutningen ganske annerledes enn før...

Det rare er at Jazz sa "lykke til i finaleuken" i brevet sitt da han valgte Marte som storbonde..

Skrevet

Enkelte holder jo likevel på verre enn de deltakerne de kritiserer! Hva er greia, liksom? Dette er en TV-serie. Voksne mennesker deltar frivliig, og vet at de går til en konkurranse. Skulle det videre være sååå forferdelig mobbing der inne, står man 100% fritt til å forlate gården. 

Og så blir jeg veldig nysgjerrig på hvorfor enkelte velger å kritisere. Virker som om det egentlig ikke er et spørsmål om hva som blir gjort og sagt, men hvem som gjør og sier det og det. Folk velger seg én favoritt, og alt denne gjør er helt greit og heroisk

Og Silje, som er så fæl fordi hun lager avtaler med folk og bryter dem. Men nå når Marte faktisk har avtaler med hver eneste deltaker igjen der inne, og MÅ bryte en på onsdag, da er det greit, for nå er liksom spillet kommet så langt. (En hel uke lenger!)

hvorfor er det de som blir mobbet som skal forlate farmen? Vet du. Man forventer mer av voksne mennesker i 2015. Ja de lever tett på hverandre og man lirer av seg det ene etter det andre, men det kan virke som om André har blitt hakkekyllingen der inne fordi han dreit seg ut første uka.. Nå vet ikke jeg hvor mye han har prøvd men han sliter tydeligvis litt sosialt. Er det greit å mobbe han fordi? Skal han forlate farmen fordi andre er så idiot å mobbe han? 

Forskjellen på Silje og Marte er at Silje baksnakker, hun er falsk og hun ser ikke at hun møter seg selv i døren når hun syns det er såååå fælt om noen bryter avtaler med henne, når det er det hun gjør hele tiden med andre. Hun lyver folk rett opp i ansiktet (ref: blitt veldig veldig glad i André, så viser det seg at det er bare bs). 

Alle bryteravtaler der inne. Men det går an å la være å baksnakke mens man gjør det. Og bli sur om andre gjør det.  Hun manipulerer folk der inne og det syns ikke jeg er greit. 

• Liker 3
Skrevet

Så hvem håper dere kommer til å bli valgt som førstekjempe i kveldens episode ?

Dersom storbonden velger enten Øystein eller Eiliv til første kjempe, så kommer de mest sannsynlig til å velge Andre som andre kjempe fremfor å velge hverandre. Med mindre de går ut ifra at de har større mulighet til å slå ut hverandre da, fremfor å havne i tvekamp mot Andre. Hvor han Andre attpåtil kan velge hvilken oppgave de skal slåss i...

Skrevet

Jeg håper hun har "baller" nok til å velge Silje! :)

• Liker 2
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Så hvem håper dere kommer til å bli valgt som førstekjempe i kveldens episode ?

Dersom storbonden velger enten Øystein eller Eiliv til første kjempe, så kommer de mest sannsynlig til å velge Andre som andre kjempe fremfor å velge hverandre. Med mindre de går ut ifra at de har større mulighet til å slå ut hverandre da, fremfor å havne i tvekamp mot Andre. Hvor han Andre attpåtil kan velge hvilken oppgave de skal slåss i...

Marte velger ikke Eilev. De har en allianse. Den gjelder vel forsåvidt Øystein også. Hun har vel en avtale med Silje og Charlotte også, men tror hun allikevel velger Silje. Evt André, som hun vel ikke har avtale med?

Anonymkode: 867d8...add

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Slike "allianser" inne på Farmen er verdt cirka null komma niks uansett. Spesielt så seint uti spillet.

Derfor kan storbonden finne på å velge hvem som helst, uavhengig av tidligere avtaler og allianser....

• Liker 2
Skrevet

I dag er det bare å glede seg. Blir litt action :popcorn:

Anonymkode: 75778...ab1

Skrevet

Dersom han Andre-typen ender opp med å vinne heile Farmen, så må vel dette være blant de sterkeste prestasjonene i Farmens historie?

Han står jo helt aleine mot alle sammen nå, med den mest falske av dem i spissen....

• Liker 6
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)
-
Endret av Hold the door
Skrevet

Ja, dette blir drama, nå som storbonden begynner å brenne folk på bålet. :sjokkbla:

Storbonden brydde seg ikke om at det var flammer rundt der for å si det sånn! Men skjønner henne litt også.

• Liker 1
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Jeg også. Fikk litt vondt av henne på det klippet.

Men kan skjønne de andre også. For hun har snakket om at Silje har avtaler med alle der inne, og når har hun gjort akkurat det samme selv. Uansett hvem hun velger, så må hun dolke en i ryggen. Hun sto også å sa at Silje var falsk og at hun spiller med alle, så Marte skulle nok vært litt forsiktig på det punktet. 

Så er jo Marte en av de sterkeste der inne, og med ny kniv så blir hun en enda større trussel!

• Liker 1
Skrevet

Det virket som noen av de sauene der inne nærmest ikke hadde blitt klippet i det heile tatt.  :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...