AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Hei Kan kaniner være ute hele året? I så fall, hva kreves av varme/isolering av hus -uteplass etc? Noen som vet? Anonymous poster hash: 022d4...c85
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Bra du spør Kaniner kan være ute hele året ja. Men det krever skikkelig hus som er isolert og godt med område å bevege seg på. Anbefaler deg å lese "Den store kaninboka" Anonymous poster hash: ff5f1...c90
Calleia Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 (endret) Bra du spør Kaniner kan være ute hele året ja. Men det krever skikkelig hus som er isolert og godt med område å bevege seg på. Anbefaler deg å lese "Den store kaninboka" Anonymous poster hash: ff5f1...c90 Takk for svar. Vi må flytte, og de har til nå hatt inneplass om vinteren. (De er ute i stor inngjerding med hus om sommeren) . Dit vi skal flytte er ikke denne muligheten til stede.. Og jeg vil så gjerne ha de med (Som er TS forresten ) Endret 12. august 2015 av calleia
Gjest Badebuksa Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Takk for svar. Vi må flytte, og de har til nå hatt inneplass om vinteren. (De er ute i stor inngjerding med hus om sommeren) . Dit vi skal flytte er ikke denne muligheten til stede.. Og jeg vil så gjerne ha de med (Som er TS forresten )Takk for svar. Vi må flytte, og de har til nå hatt inneplass om vinteren. (De er ute i stor inngjerding med hus om sommeren) . Dit vi skal flytte er ikke denne muligheten til stede.. Og jeg vil så gjerne ha de med (Som er TS forresten ) Det går helt fint. Sørg for huler (dvs hjemmesnekrede, tykke og godt isolerte) som du fyller med halm, nok av ly og STOR plass å løpe på. De skal ha endel plass og ikke sitte i bur, men det vet du sikkert.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Hvilken rase er det? Men ja, de kan stort sett det. De skal ha isolert hus med masse halm som byttes jevnlig (en gang i uka har vi pleid å fylle på halm). Hvis kaninen ikke gjør fra seg inne i huset trenger man ikke ta ut den gamle halmen, bare legge i ny. Det skal være helt fullt av halv, de gnager seg lune groper inni den. Kaninbur er fyfy, de skal ha stor plass. Hundegård er fint å bruke for kaniner! Anonymous poster hash: b17af...218 1
Calleia Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Det går helt fint. Sørg for huler (dvs hjemmesnekrede, tykke og godt isolerte) som du fyller med halm, nok av ly og STOR plass å løpe på. De skal ha endel plass og ikke sitte i bur, men det vet du sikkert. Ja, er veldig opptatt av å ha god plass til dem. De har hatt veldig god løpeplass i alle år, men som sagt vært inne om vinteren (riktignok med veldig god plass) Hvilken rase er det? Men ja, de kan stort sett det. De skal ha isolert hus med masse halm som byttes jevnlig (en gang i uka har vi pleid å fylle på halm). Hvis kaninen ikke gjør fra seg inne i huset trenger man ikke ta ut den gamle halmen, bare legge i ny. Det skal være helt fullt av halv, de gnager seg lune groper inni den. Kaninbur er fyfy, de skal ha stor plass. Hundegård er fint å bruke for kaniner! Anonymous poster hash: b17af...218 Det er Hermelin og Løvehoder, (3 stk) Alle går sammen. Vi har hundegård der vi bor nå, men må evt sette opp en ny. Med kanskje et isolert bur inni?
Gjest Badebuksa Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Vær obs på at løvehodene kan få tugger og floker av fuktig vær, og slapsevær om vinteren (vått og iskaldt) er ikke optimalt, så sjekk dem hver dag for floker
Calleia Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Vær obs på at løvehodene kan få tugger og floker av fuktig vær, og slapsevær om vinteren (vått og iskaldt) er ikke optimalt, så sjekk dem hver dag for floker Takk for tips!
Million Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 (endret) Jeg blir så glad når jeg leser om folk som behandler kaninene sine så bra og gir dem masse rom å bevege seg på! Altfor mange kaniner sitter og bare holder ut et ensomt, isolert liv i et trangt bur de sjelden eller aldri slipper ut av, etter at barna i huset er blitt lei dem og de har mistet nyhetens interesse. Får ikke bevege seg og mister all muskelmasse. Så trist. Kaniner er det husdyret/kjæledyret som får verst behandlig av alle, leste jeg, for det er så mange som ikke behandles riktig. Derfor blir jeg glad for sånne innlegg, der de får store løpegårder og uteliv Endret 12. august 2015 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Ja, er veldig opptatt av å ha god plass til dem. De har hatt veldig god løpeplass i alle år, men som sagt vært inne om vinteren (riktignok med veldig god plass) Det er Hermelin og Løvehoder, (3 stk) Alle går sammen. Vi har hundegård der vi bor nå, men må evt sette opp en ny. Med kanskje et isolert bur inni? Dere trenger ikke bur inni hundegården, bare hus. Det snekrer nok mannen din lett selv. Det skal være så trangt som mulig, for hvis det er for stort klarer de ikke varme det opp. Og liten åpning. Lag med lokk så er det enkelt å fylle på med halm. Siden de er tre stk ville jeg hatt to hus, det kan bli kjekling innimellom og da er det greit hvis den ene nekter noen andre å gå inn så har de et annet hus de kan bruke. Det største problemet med å ha de ute hele året er vann som fryser, så det må man skifte ofte. Anonymous poster hash: b17af...218 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Jeg hadde utekaniner, men innedelen på det ene buret var godt isolert (altså innebygd isolasjon + at jeg la tepper over og fylte opp med ny halm, flis og høy hver dag og la inn noen bamser til de ) Men når det var virkelig kaldt så flyttet jeg de inn i "vedskjulet", som var noe vi bygde for kaninene med tre heldekka plankevegger og tak med glava isolasjon på innsiden. Anonymous poster hash: 445a1...42f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Så bra at de får nok plass å boltre seg på. Plass til å bevege seg og løpe er livsviktig for at en kanin skal klare seg ute, og ikke minst trives. Anonymous poster hash: 2b6cb...7f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå