AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg har en kattunge på 4 måneder. Hun elsker å leke, og det morsomste er å angripe meg og bite meg hardt. Jeg kaster eller løfter henne vekk, og sier høyt "NEI!" med sint stemme. Men hun bare fortsetter og fortsetter og fortsetter og fortsetter. Hun bryr seg ikke om "sinnastemmen" min. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre? Jeg vurderer å sprute vann, men da vil hun kanskje forbinde all nærkontakt med meg som noe negativt og skummelt. Håper noen har noen råd til meg! Jeg er veldig glad i den lille katten. Men jeg kan ikke la henne bite meg så mye. Det gjør vondt, og jeg har stygge merker. Og det tar bort mye av kosen med å ha en kattunge. Anonymous poster hash: 5914f...2c3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Kjære vene. Slik er KATTUNGER! Kanskje du ikke bør ha katt når du ikke vet bedre? Anonymous poster hash: 11edc...a76 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 alle kattunger har perioder hvor de er helt raptus, å det er noe de vokser av seg. sånn er det bare, du skal ikke kjefte kattungen huden full når den ikke veit bedre! Anonymous poster hash: 39734...914 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Stakkars katt. Anonymous poster hash: c11bd...6fe 4
OnFire Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 For guds skyld ikke driv med roping/kjefting, og sprut i hvert fall ikke vann på katten. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Til dere: Jeg har hatt kattunger før. De bet ikke. De lekeslåss, men bet ikke. Og dere mener altså at jeg bare skal la kattungen bite meg så mye hun vil? Hvor mange måneder skal jeg la henne bite meg så blodet renner? Takknemlig for tips fra dere eksperter som hittil har svart. Anonymous poster hash: 5914f...2c3
Tvist Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 De som du har hatt tidligere hadde sikkert noen å lekesloss med, i motsetning til denne? Når katten er i lekehumør, finn frem en "fiskestang", ball og diverse andre leker, aktiviser henne med andre ting enn å bite på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Vet ikke hvor hun biter deg, men du må ikke la henne leke med hendene dine. Da lærer hun at hender er et leketøy. Bruk leker for å flytte fokuset vekk fra deg når hun begynner sånn. Lykke til. Anonymous poster hash: 518f9...8c6 3
Pinkee Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Jeg brukte hansker da mine var slik. Eller var og var, hun som enda lever, kan fremdeles finne på å sloss med hånden min. Ellers er det bare å finne fram leker som kattungen kan bite, klore og sloss med i stedet. Men, du slutter øyeblikkelig å skrike til/kaste en 4 måneder kattunge! Klarer du ikke å ha en kattungen uten slike ting, så er det bedre du lever uten katt!!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Herregud, du gir henne noe annet å bite på og lar det bli med det, du skriker ikke, og for guds skyld, du "kaster" ikke levende vesener. Anonymous poster hash: 79ac1...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Vet ikke hvor hun biter deg, men du må ikke la henne leke med hendene dine. Da lærer hun at hender er et leketøy. Bruk leker for å flytte fokuset vekk fra deg når hun begynner sånn. Lykke til. Anonymous poster hash: 518f9...8c6 Gi blaffen i alle de, "jeg er helligere enn deg", kommentarene om at du ikke burde ha katt. Denne over, derimot, var jeg på vei til å skrive selv helt til jeg bladde ned og så den. Jeg er helt enig i dette innlegget over. Det er noe jeg gjentar gang på gang til folk og irriterer meg over når jeg ser folk drive på med på tv. Hender er IKKE leker. Hvis katten får lære seg at hendene er leker så vil den ha vanskeligere for å skjønne forskjellen på at noen vil kose og at noen vil leke. Noen ganger kan den da også, uventet (for den som opplever det og ikke er kjent med katten/behandlingen katten har fått), bite den som prøver å kose med den. Gi katten noe å leke med og aldri, aldri, aldri bruk hendene som leker. Jeg kan bare ikke understreke godt nok hvor viktig det er å aldri bruke hendene til leker. Anonymous poster hash: 46220...47c
Agathe Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Det som virket her i gården var å si "au" med lys stemme og snu meg bort fra pus. Når han skjønte at det er vondt så sluttet han å bite.
Minya Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Minstemann vår var også fæl til å bite, men da sluttet jeg bare å leke med ham og gikk et annet sted. Prøvde han seg igjen, flyttet jeg meg bare, eller satte ham ned på gulvet og tok ham bort fra situasjonen. I dag elsker han å kose med hendene mine i stedet, trøkker fjeset inn i håndflaten og "ber" om å få kos i ansiktet og på hodet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå