Gå til innhold

Oppussingsobjekt eller innflyttingsklar?


hilli

Anbefalte innlegg

Ville dere ha kjøpt oppussingsobjekt eller innflyttingsklar leilighet?

Selv leter jeg etter et oppussingsobjekt slik at jeg kan få det akkurat som jeg vil, hvis jeg ikke kommer over drømmeleiligheten ferdig innredet da...

Jeg vet at det er mye jobb å pusse opp, men heller det enn et stygt to år gammelt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ideelt sett ville jeg selvfølgelig hatt en helt innflyttingsklar leilighet som var akkurat slik jeg kunne tenke meg.

Men jeg har ingenting imot å pusse litt opp - totalrenovering, derimot, overlater jeg til andre.

Da vi var på utkikk nå nylig, gikk vi først og fremst etter en planløsning som passet oss. Vi fant en med glimrende planløsning, og kjøpte den selv om vi ikke egentlig har tid til å slipe gulv eller bytte kjøkken (noe som trengs, i alle fall på sikt.)

Det teiteste jeg vet er når jeg ser leiligheter som åpenbart har fått satt inn nytt kjøkken uken før visning. Jeg tror ikke man får så mye igjen for det, og jeg kan tenke meg at de fleste heller ville valgt innredning selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har peiling sier at oppussingsobjekter sjelden lønner seg. Det er dyrt og tar lang tid. Og jeg er helt enig. Jeg vil helst ha alt nytt og innflyttingsklar, og heller betale litt mer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pga verdiøkning/lønnsomhet at jeg hadde valgt et oppussingsobjekt. Det er noe eget ved å gjøre alt fra grunnen av.

Men akkurat nå... HVIS jeg måtte kjøpe meg en ny leilighet eller et nytt hus, så hadde jeg nok vurdert noe annet enn oppussing. Har pusset opp konstant i noen år nå og vet ikke om jeg orker mer sparkling på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pga verdiøkning/lønnsomhet at jeg hadde valgt et oppussingsobjekt. Det er noe eget ved å gjøre alt fra grunnen av.

Men akkurat nå... HVIS jeg måtte kjøpe meg en ny leilighet eller et nytt hus, så hadde jeg nok vurdert noe annet enn oppussing. Har pusset opp konstant i noen år nå og vet ikke om jeg orker mer sparkling på en stund.

:enig_animasjon: Som om eg skulle sagt det sjølv. Oppussing krever MYKJE energi, og det tar lang tid før ein endelig får det som ein vil. Ofte ligg det sjulte problem, som kan koste ein del og utsette planane.

Sjølv har vi pussa opp omtrent heile leiligheta vår (totalrenovert bad og kjøkken ++), så eg veit iallefall at neste gang blir det ikkje eit oppussingsprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et hus hvor grunnarbeidet er bra så man kan få det som man vil med maling og fliser og ny kjøkken- og/eller baderomsinnredning fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte vår første leilighet, stod valget mellom et oppussingsobjekt og en som så ganske ok ut med forholdsvis nytt kjøkken og nytt bad. Vi valgte den fineste, den var 150000 dyrere.

I ettertid angret jeg veldig på det valget. Vi endte nemlig opp å pusse opp både bad og kjøkken på nytt, og stort sett alt annet også. Mye av det som så bra ut på visning, så ikke fullt så bra ut ved nærmere ettersyn. Håndverket var slurvete gjort mange steder. Badet og kjøkkenet var ok, men ikke helt vår stil, og det gikk ikke mange månedene før jeg var lei av den blå kjøkkeninnredningen.

Vi kom nok ganske mye dyrere ut av den enn om vi hadde valgt den andre leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Ja takk, begge deler... altså, jeg ville ha valgt en helt enkel og grei bolig som ikke trenger den helt store oppussinga, men som har en bra planløsning og er enkel å "pusse opp" med en malingskost og nye skapdører på kjøkkenet.

Mest mulig personlighet med minst mulig jobb, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler... altså, jeg ville ha valgt en helt enkel og grei bolig som ikke trenger den helt store oppussinga, men som har en bra planløsning og er enkel å "pusse opp" med en malingskost og nye skapdører på kjøkkenet.

Mest mulig personlighet med minst mulig jobb, kan man si.

Enig! Vi har ti tommertotter hver og skulle bare gjøre et par småting...

Rive ned en dum bitteliten skillevegg, for eksempel. rivingen var grei, men ops, vi måtte visst bytte parkett i hele rommet og legge nye lister og male tak og vegger og sparkle til den store gullmedaljen. Arg!

Bytte kjøkkenbenken 8kjempebillig å kjøpe ny benk fra Ikea, er det ikke?) - ops! Veggene i den gamle leiligheten var skjeve, og vi måtte lfå tak i snekker som kunne skjære til platen for oss. Ops! Vi må jo ta ut vasken, og rørlegger er ikke billig...

Det ble bra til slutt - men et par "småting" er nok for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...