Gå til innhold

Lar dere barnehagen ta bilde av barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan sendes rundt til andre foreldre?

Enn media, om de er på barnehage besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barnehagebarn ennå, men der jenta mi skal begynne tar de bare av bakhoder, slik at ingen barn blir gjenkjent av andre.

Anonymous poster hash: 8d9ae...059

• Liker 2
Skrevet

Vi har sagt nei til det (fikk skjema som skulle fylles ut før start). Ser ikke noen grunn til at de skulle det. Har gitt unntak for video mtp opplæring.

Anonymous poster hash: 08065...24c

Skrevet

Vi har sagt ja til slike bilder. Vi har også sagt ja til at foreldre kan ta bilder (f.eks. på sommeravslutninger), men vi har understreket at det må være fokus på at bilder aldri blir lagt ut på internett. Barnehagen er veldig flinke til å minne om det når det er aktuelt. 

Anonymous poster hash: 9854e...a16
  • Liker 3
Skrevet

Ja, det har vi sagt ja til. vi får referat med bilde hver dag og syns det er kjekt å se mitt barn delta i aktivitetene de har i løpet av dagen. Ser ikke noe galt i det..

Ang media o.l så har vi krysset for at de skal spør først

Anonymous poster hash: e6a8f...e02
  • Liker 6
Skrevet

Vi har sagt ja. Synes det er fint å se bilder av barnets hverdag i barnehagen.

Anonymous poster hash: 4aacf...e4f
  • Liker 7
Skrevet

Ja, til begge. Bildene legges ukentlig ut på en intern side der kun foreldre kan logge seg på, og lokalavisen har intervjuet dem en gang i forbindelse med et teaterbesøk. vi har skrevet under på at dette er greit.

Anonymous poster hash: c9b13...28d
  • Liker 3
Skrevet

Barnehagen ja. Og om de er med på ting der media er tilstede så lar vel ikke det seg kontrollere. Er man ute på offentlige arrangementer er det en risiko. Men jeg misliker at andre foreldre legger ut bilder på facebook. Jeg er veldig påpasselig med å ikke dele bilder selv, der andres barn kommer med. Da spør jeg om samtykke først eventuelt.

• Liker 1
Skrevet

Ja til bilder til bruk i barnehagen (som i all hovedsak er bilder fra turer de har vært på, aktiviteter i bhg osv), nei til at de legges ut på nett og annen digital deling (mail) og nei til media. Barnehagen er heldigvis bevisste på temaet og har en gjennomtenkt holdning til det, og har på ymse arrangementer (sommerfest, Lucia osv) minnet om at bilder av andres barn ikke skal deles.

Skrevet

Jeg har ikke barn. Men tror jeg ville sagt ja til at barnehagen tok bilder, men at de måtte fått samtykke om de skulle lagt det ut på nett/mail/lignende. Men jeg ville vurdert hvert mediatilfelle. Kommer jo veldig an på hvorfor det skal være bilde i media også tenker jeg. Og jeg hadde synes det var greit at andre foreldre tok bilder under avslutninger osv, men at det ikke skulle blitt lagt ut på internett uten samtykke. Dette kan man vel nevne for resten av foreldrene på et foreldremøte. Da det gjerne handler mer om foreldrene seg i mellom enn barnehagen. 

Skrevet

Barnehagen får lov til å ta bilder av sønnen min til bruk i barnehagen. De får ikke lov til å legge ut bilder på nett og han skal ikke være med på eventuelle andre medier heller.

Alle bildene de tar av sønnen min i løpet av året blir utlevert på slutten av hvert barnehageår.

Skrevet

Ja til bilder som henges opp på tavla i bhg osv (som viser hva barna har gjort hver uke).

Nei til bilder i media o.l.

Skrevet

Ja til alt. Bildene deles på intern passordside og det er veldig kjekkt å se bilder fra hverdagen deres. Fint å kunne snakke med henne om dem også, stimulerer språkutviklingen. Ingen tillatelse til at bilder deles på fb.

Dere som sier nei, hvorfor det? Jeg er selv streng på fb fordi familien/venner min har så mange på lista som det da blir delt med, men internt i barnehagen eller et bilde i avisa ser jeg ikke problemene med.

Anonymous poster hash: 0a3a5...38b

Skrevet

Ja til alt. Bildene deles på intern passordside og det er veldig kjekkt å se bilder fra hverdagen deres. Fint å kunne snakke med henne om dem også, stimulerer språkutviklingen. Ingen tillatelse til at bilder deles på fb.

Dere som sier nei, hvorfor det? Jeg er selv streng på fb fordi familien/venner min har så mange på lista som det da blir delt med, men internt i barnehagen eller et bilde i avisa ser jeg ikke problemene med.

Anonymous poster hash: 0a3a5...38b

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg sier nei til bilder i media/Internett osv fordi jeg ikke vil ha noe kontroll på hva slags bilder som legges ut før jeg selv kan se de i avisa eller på Internett.

På passordbeskyttet internside er noe helt annet

Skrevet

Som kan sendes rundt til andre foreldre?

Enn media, om de er på barnehage besøk?

Vi har sagt ja til bilder som brukes i daglige rapporter fra turer, aktiviteter osv. Disse deles på barnehagens nettside med de andre foreldrene på avdelingen, og slettes fra nettsiden jevnlig. Bilder til bruk andre steder har vi sagt nei til.

Har vært tatt opp på foreldremøter at dersom vi foreldre tar bilder i bhg (typisk Lucia, sommerfest osv), så skal dette ikke legges ut uten samtykke fra alle foreldre, det har ennå ikke skjedd, så føler meg ganske trygg.

Anonymous poster hash: b944c...791

Skrevet

Har sagt nei til media, reklame og Facebook. Har sagt ja til passordbeskyttet nettside, bilder på CD til barna og månedsbrev.

Gjest SykkelJenny
Skrevet

I mine barns barndom var ikke dette noe tema. Jeg har heldigvis masse bilder av guttene og vennene deres fra barnehagen. Dette er koselige minner når barna vokser til. 

Skrevet

Vi har ja til bilder som brukes i bhg/sendes til foreldre, nei til internett/reklame. Ja til media hvis det ikke blir skrevet navn, og bildene er av gruppa (ikke mitt barn alene, eller i fokus)

Anonymous poster hash: c51e7...b01

Skrevet

Ganske sært, om det ikke foreligger en ekstraordinær årsak, å ikke la barnet sitt bli avbildet i barnehagen. 

Anonymous poster hash: bdce3...58d
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...