Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som aldri får solgt noe på finn.no? Blir snart sprø av folk som bare sender "Er den solgt?", og når jeg umiddelbart sender "Nei, den er fremdeles til salgs", så hører jeg aldri mer.. Skjønner ikke vitsen? Og det er jo så mange som gjør det!

I tillegg har vi jo alle dem som "byr 1/3 av prisen, og henter i kveld!". Helt greit å prute, men å selge syns faktisk det er direkte frekt å tenke at man skal betale godt under halvparten av det gjenstanden er lagt ut for!

Og så da, til alle de som kjøper, men som ikke har tid til å hente det gitt! Plutselig forsvinner de fra jordens overflate, og det er bare å legge ut varen på nytt..

Puh! Kjenner jeg blir så lei av at folk skal bruke tiden min på slikt, kan de ikke bare tenke et par minutter ekstra på om de faktisk vil ha det før de henvender seg til meg? Jaja, vet at det ikke er noe å gjøre med eller å hisse seg opp over, men syns bare det virker som det er så utrolig mange upålitelige folk der ute... :(

Anonymous poster hash: 0149d...9a4
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du på Facebook så finnes x antall kjøpe/selge/bytte-grupper. Se om du finner en som er omtrent i det området du bor, og prøv å legge det ut der. Da får du kanskje respons av noen som er ærlige :)

Skrevet

Får alltid solgt. Men så overpriser jeg ikke varen heller. Noe alt for mange gjør.

Anonymous poster hash: b4ed8...4f3

• Liker 1
Skrevet

Er det bare jeg som aldri får solgt noe på finn.no? Blir snart sprø av folk som bare sender "Er den solgt?", og når jeg umiddelbart sender "Nei, den er fremdeles til salgs", så hører jeg aldri mer.. Skjønner ikke vitsen? Og det er jo så mange som gjør det! I tillegg har vi jo alle dem som "byr 1/3 av prisen, og henter i kveld!". Helt greit å prute, men å selge syns faktisk det er direkte frekt å tenke at man skal betale godt under halvparten av det gjenstanden er lagt ut for! Og så da, til alle de som kjøper, men som ikke har tid til å hente det gitt! Plutselig forsvinner de fra jordens overflate, og det er bare å legge ut varen på nytt.. Puh! Kjenner jeg blir så lei av at folk skal bruke tiden min på slikt, kan de ikke bare tenke et par minutter ekstra på om de faktisk vil ha det før de henvender seg til meg? Jaja, vet at det ikke er noe å gjøre med eller å hisse seg opp over, men syns bare det virker som det er så utrolig mange upålitelige folk der ute... :(Anonymous poster hash: 0149d...9a4

Opplever stadig det samme som deg. Utrolig ittiterende. Hvorfor spør de om en ting er solgt og du svarer at det er den ikke og så hører du aldri noe mer fra dem. Skulle tro de var tilbakestående. Frekke er mange av dem også. En idiot ville at jeg skulle kjøre til hans by for å levere noe jeg skulle selge. At det går an.

Skrevet

Hvis du støtt og stadig får forespørsler som aldri blir til noe mer, og sjelden får solgt noe så bør du nok vurdere å prise det du selger litt lavere. Når man sender "er denne solgt"-forespørsel er man jo interessert. Når man deretter velger å ikke kjøpe selv om du svarer med én gang så er det f.eks. fordi man synes at prisen er for høy.

Om noen tilbyr meg en mye lavere pris enn hva jeg har bedt om så synes jeg det er helt greit. Det er ytterst sjelden at jeg selger til en tredjedel av hva jeg har lagt det ut for (aldri, så langt) - men det forteller meg jo hva folk er villige til å betale. Men det er klart - det er lov å være litt hyggelig når man pruter. Frekke folk kommer ingen vei med meg. 

Skrevet

Her er det omvendt; hver gang jeg sender forespørsel tar det flere dager før jeg får svar..

Anonymous poster hash: d73a7...101

Skrevet

Jeg får generelt alltid solgt. Jeg har en par gjenstander for spesielt interesserte liggende ute nå som kan ta litt tid, men vanlige ting som flere er interessert i går fort. Om du aldri får solgt selv om folk viser interesse, priser du nok for høyt.

Anonymous poster hash: f63ae...577

Skrevet

Er mange frekke folk rundt omkring, får mange lignende henvendelser jeg også, men ender nesten alltid med å få solgt uansett. Bare prisen er rett :)

For litt siden la jeg noe ut til 2500 kr, noe som var en rett pris på varen. Jeg fikk flere meldinger av typen "Jeg tar den for 2000 kr hvis du kan kjøre til Oslo". Akkurat som om de gjør meg en tjeneste ved å "ta den", samtidig som de pruter og ber meg kjøre gratis 1,5 time hver vei :D Vedkommende hadde sikkert ikke møtt opp engang.

Anonymous poster hash: e1352...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...