Gå til innhold

Noen tips til storbyer å besøke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips til storbyer å besøke? Hvilke storby i Europa liker dere best?

Anonymous poster hash: a08f3...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker London pga alt det storslagne - og flotte byggverk, pulserende uteliv, shopping, engelske puber.

Liker Amsterdam pga kanalene og at alt er så smått og koselig. Åpne plasser med uteservering, trivelig å rusle nesten hvor som helst. Har bodd her for lenge siden og kjenner byen godt, det er som å komme hjem.

Liker Berlin pga at det er så billig å spise og drikke, og det er nye steder å oppdage hver gang jeg er der.

Det er stort sett disse tre byene jeg besøker igjen og igjen.

Anonymous poster hash: 692fb...39d
Skrevet

Jeg elsker York! Masse historie, flotte bygg og gater, koselige puber og herlige folk.

• Liker 1
Skrevet

Liker svært godt London og Paris!

Var på typisk byferie i Berlin forrige uke. Det var jo bra, men ingenting i forhold til London og Paris. Lite folk som snakket engelsk egentlig(isåfall utrolig dårlig), lite engelske oversettelser på museum og monumenter, de fleste menyene på resturantene var også uten engelsk oversettelse. Var litt vrient med U-Bahn i starten på grunn av manglende oversettelse på flere av automatene.

Ellers var det jo masse fint å se på, billig, god mat og drikke(veldig godt og variert utvalg), mye bilstøy i gatene(enten er enkelte tyskere forferdelig dårlige sjåfører eller så trykker de ekstra på gassen for å vise seg frem).

Anonymous poster hash: f70ad...341
Skrevet

Foretrekker helt klart Berlin.

- God mat

- Hyggelige mennesker

- Gode muligheter for historisk påfyll

- Gode shoppingmuligheter

- Enkelt å komme seg rundt

- Oppdager noe nytt hver gang jeg er der.

Er ikke begeistret for London, Paris eller Amsterdam. Sistnevnte er sikkert fint dersom du er ute etter å røyke deg høy eller kjøpe deg seksuelle tjenester, ellers så har byen lite å by på. London er masete og Paris er oppskrytt.

Gjest Overrasket
Skrevet

Foretrekker helt klart Berlin.

- God mat

- Hyggelige mennesker

- Gode muligheter for historisk påfyll

- Gode shoppingmuligheter

- Enkelt å komme seg rundt

- Oppdager noe nytt hver gang jeg er der.

Er ikke begeistret for London, Paris eller Amsterdam. Sistnevnte er sikkert fint dersom du er ute etter å røyke deg høy eller kjøpe deg seksuelle tjenester, ellers så har byen lite å by på. London er masete og Paris er oppskrytt.

Og jeg er ikke spesielt gira på å dra tilbake til Berlin.  :laugh:

Synes nok du er litt vel generell i din omtale av London, Paris og Amsterdam, men hver sin smak. 

Skrevet

Og jeg er ikke spesielt gira på å dra tilbake til Berlin.  :laugh:

Synes nok du er litt vel generell i din omtale av London, Paris og Amsterdam, men hver sin smak. 

Har vært i alle byene flere ganger, samme inntrykk hver gang ;)

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg kan si en positiv ting om Berlin, da. Det er billig å være turist der. En av de to billigste hovedstedene i Vest-Europa. 

Skrevet

Jeg likte Krakow en del da :) Er kanskje ikke en storby-storby, men enda billigere enn Berlin + en del kultur. Akkurat som Berlin var det litt dårlig med oversetting, men mange flere gågater og mindre bilstøy. 

Ellers er Barcelona supert! Både kultur og badeferie dersom man skulle ønske det. 

Anonymous poster hash: f70ad...341
Skrevet

London, Paris, Praha, Berlin, Amsterdam eller Dublin :)

Skrevet

Barcelona er fantastisk, London :hjerte: , Paris tok det kan tid før jeg besøkte og frister med gjensyn, Palma, Roma, Edinburgh. Ser York er nevnt over her. Maaange år siden jeg var der, men det er også en flott by.

Skrevet

London, Paris, Praha, Berlin, Amsterdam eller Dublin :)

Signerer denne veldig og legger til Krakow, København og Roma. Er glad i å reise å har vært i alle disse byene flere ganger (bare en gang i Praha, men skal snart tilbake). Det kommer altså litt an på hva du ønsker med storbyferien. Jeg reiser f.eks på shoppingtur til Aberdeen årlig, men dette er likevel ikke en by jeg anbefaler dersom man er interessert i andre ting enn shopping. Dublin er nydelig på sin måte med pubkultur og blide folk. I London er det musikal, mat, shopping og sightseeing i fokus. Amsterdam er koselig og bare vandre rundt i uten mye mål og mening eller ta en sykkeltur. Krakow er billig og har mye historie, Berlin har det meste. Byene dekker derfor ulike behov ut i fra interesser.

Anonymous poster hash: 549f5...2d5

Skrevet

Lisboa . Fantastisk fin by. God mat , bra shopping, rimelig , mye forskjellige ting og gjøre .

Skrevet

Jeg elsker York! Masse historie, flotte bygg og gater, koselige puber og herlige folk.

Men york  er jo til og med mindre enn Trondheim.

Anonymous poster hash: 58bf4...668

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Elsker Roma og London. Vender alltid tilbake til disse to. Ikke spesielt begeistret for Paris og Krakow. Alt står og faller på at vi har hver vår smak, gjør det ikke? Alle byrder forskjellige, akkurat som vi turister er :)

Skrevet

Berlin er forresten den mest moderne storbyen i Europa. 

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som har noen gode tips til storbyer å besøke? Hvilke storby i Europa liker dere best?

Anonymous poster hash: a08f3...c0f

Min favoritt er Madrid. Veldig enkelt å reise rundt i byen både til fots og kollektivt. Ikke for stor og heller ikke for liten.

Kontrastfylt by med store flott parker, godt klima, masse historie og kultur, masse liv i gatene, herlige folk og flott arkitektur.

• Liker 1
Skrevet

Men york er jo til og med mindre enn Trondheim.

Ja sant det, er vel kanskje ikke noen storby :-P men uansett blant mine absolutt favoritter. Og fremdeles byferie, i motsetning til for eksempel solferie eller annet. Men beklager, fulgte kanskje ikke tråden helt.

Skrevet

Bratislava, Tallin, Edinburgh

- for å nevne noen som ikke alt er nevnt :)

Skrevet

Palma eller Barcelona <3

Anonymous poster hash: 0a9b3...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...