Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er 6 uker på vei imorgen (førstegang), ingen vet om graviditeten utenom meg og samboer. Ønsker ikke å si noe til andre enda da søsken har hatt en del Spontanaborter.

i 3 uker så har hele magen/underlivet "murra" hele tia.. ikke spesielt vondt, bare litt sånn merkelig..

I dag begynte det derimot å gjøre skikkelig vondt, skikkelige stikninger og vanskelig å stå oppreist. og kaldsvetta helt sykt når jeg skulle i dusjen for å gjøre meg klar til jobb.

Er dette noe som er "normalt"? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være normalt, men det kan også være noe galt (graviditet utenfor livmor eller begynnende sa). Ta kontakt med legen.

Anonymous poster hash: 91f37...3d8
Skrevet (endret)

Høres normalt ut.

Edit: fikk ikke med meg "vanskelig å stå oppreist", det er ikke normalt. Stikkende følelse er vanlig.

Endret av iGirl
Skrevet

Er det så vondt at du har problemer med å stå og kaldsvetter bør du ta en tur til legen i dag. Det kan være svangerskap utenfor livmoren.

Anonymous poster hash: fa485...906

Skrevet

Kaldsvettinga varte i rundt 20 minutter, ble bedre da jeg la meg ned på senga en halvtime. 

Den verste stikkinga ga seg også, nå er det mer som mensmurringer igjen.

sitter å venter til legekontoret åpner etter lunsj, så ringer jeg de hyggelige damene der for å høre hva de eventuelt mener jeg bør gjøre.

takk for svar uansett :)

• Liker 1
Skrevet

Oppdatering:

var hos legen (som forøvrig tok meg veldig alvorlig og var utrolig imøtekommende og forståelsesfull),

han utførte en gynekologisk undersøkelse, og konkluderte med at alt så OK ut, at det så "friskt" ut der nede. ingen tegn på svangerskap utenfor livmoren som jeg var redd for :)

Som Legen nevnte var nok smertene bare sterkere hos noen pga vekst i livmor- og noe som strekker seg i lysken? jaja.. ikke fikk jeg med meg alt da jeg brøt litt sammen der på kontoret og lettelsen over at det ikke var noe alvorlig galt..

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente til første svangerskapsundersøkelse i uke 10 :laugh:

Skrevet

Lykke til  :blomst:  Vet hvor nervepirrende de første ukene er, de kan rett og slett ikke gå fort nok! Han snakket kanskje om ligamentsmerter? :)

Skrevet

Lykke til  :blomst:  Vet hvor nervepirrende de første ukene er, de kan rett og slett ikke gå fort nok! Han snakket kanskje om ligamentsmerter? :)

Kan godt være Bygdis, men er det normalt så tidlig i graviditeten da? er ikke det smerter som kommer i 2.-og 3.trimester?

Han forsikret meg vertfall om at alt var OK, og at dersom jeg skulle få tilsvarende smerter senere, så måtte jeg bare ringe- så skulle han passe på at jeg fikk komme inn på dagen! :gravid:

kjenner jeg er veldig glad for å ha en så flink + snill lege!

Skrevet

Så godt at det stod bra til! Jeg husker i starten at det strakk endel i livmorsområdet. Kunne blant annet ikke reise meg opp raskt fra senga for da føltes det ut som jeg strakk en muskel -der-. Dette går nok bra skal du se ;)

Skrevet

Kan godt være Bygdis, men er det normalt så tidlig i graviditeten da? er ikke det smerter som kommer i 2.-og 3.trimester?

Han forsikret meg vertfall om at alt var OK, og at dersom jeg skulle få tilsvarende smerter senere, så måtte jeg bare ringe- så skulle han passe på at jeg fikk komme inn på dagen! :gravid:

kjenner jeg er veldig glad for å ha en så flink + snill lege!

Jeg merket mest sånne ligamentsmerter/murringer i første trimester i hvert fall (er bare noen uker igjen til termin her...), så mye mulig det er det du kjente. :) Og det med kaldsvetting... jeg fikk litt sånn helt i starten, riktignok i forbindelse med kvalmen... jeg trodde jeg hadde fått noe omgangssyke. Er mye hormonendringer som skjer i kroppen nå, og det gir utslag i mye rart rent fysisk.

Uansett topp at du har en så omsorgsfull lege! Greit å kunne komme raskt til der fremfor å lese rundt om alt som kan gå galt på internett. Frem til uke 12 så er det lett å få helt noia... trodde selv murringene i første trimester var et klart tegn på at jeg kom til å miste. I etterkant ser jeg at jeg med fordel kunne ha bekymret meg mye mindre i starten... men det er jo lettere sagt enn gjort. Håper du klarer å slappe av litt mer enn jeg gjorde. ;)

Skrevet

Jeg hadde mest slike smerter første trimester, var helt lammende innimellom. Ikke sikkert det var ligamentsmerter, men vondt var det i hvert fall. 

Så bra at du har en flink lege, det har veldig mye å si :) 

Skrevet

De to første ukene (4 og 5) etter positiv test fikk jeg kjempe vondt nederst i magen, kaldsvetta og klarte verken stå eller sitte. Ble også vekt av dette midt på natta stort sett. Kjempe slitsomt og skummelt. Viste seg å bare være "luftsmerter".. :)

Mye hormoner og rare ting som skjer i kroppen i starten, er vanligvis ikke noe å bekymre seg for. Angrer på at jeg bekymret meg så mye i starten hehe :)

Skrevet

Kommer sikkert litt feil ut... men det er "godt" å høre at det ikke bare er jeg som har fått helt supernoia av smerter så tidlig..  :fnise:  

Regner også med at kaldsvettinga egentlig var ett tegn på morgenkvalme.. (har alltid blitt bil/båtsjuk- og da begynner det med kaldsvetting) kvalmen har vertfall kicka inn imorges, må spise noe "hele tida" for ikke å bli kvalm igjen.. så nå tror jeg ikke den morgenrutinen min på 30minutter holder lenger du gitt! :)

Flere som har det sånn?

O'glede dette blir gøy  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...