Gå til innhold

Mac-trøbbel snurrende tannhjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 5 siste dagene har macbook air'en min brukt utrolig lang tid på å starte. Det kommer opp en grå skjerm, et eple, og et snurrende tannhjul. Slik forblir skjermen i ca. 3-5 minutter før jeg kommer videre.

Er det noe jeg kan gjøre? Utrolig upraktisk nå som skolen straks starter.

Har lest litt om å restarte mac'en, men vil da alle filer og dokumenter forsvinne?

Anonymous poster hash: 78d06...dee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at du har startet opp Macen, prøv å reparere diskrettighetene i appen Diskverktøy.

Mer info kan leses her.

Skrevet

Etter at du har startet opp Macen, prøv å reparere diskrettighetene i appen Diskverktøy.

Mer info kan leses her.

Mener at det ikke fulgte med noen cd-disk til macen min. Er macbook air så den har ikke cd-rom.

Er det noen annen mulighet for å få fikset det?

Skrevet

Hjelp hjelp 

Skrevet

Du trenger ingen cd, gå inn på diskverktøy og følg instruksjonen der

Anonymous poster hash: c8dc6...e32
Skrevet

Har gjort alt som er mulig inne på diskverktøy og forsøkt å holde inne shift mens pålogging. Ingenting fungerer. 

Skrevet

Det kan være at harddisken holder på å havarere. Tar du sikkerhetskopier jevnlig? Timemachine?

Anonymous poster hash: ba8ef...d84

Skrevet

Det kan være at harddisken holder på å havarere. Tar du sikkerhetskopier jevnlig? Timemachine?

Får ikke til timemachine. Står at jeg må koble til enda en ekstern hardisk. Skjønner ingenting.

Skrevet

Får ikke til timemachine. Står at jeg må koble til enda en ekstern hardisk. Skjønner ingenting.

Fikk den til å fungere nå men usikker på om det vil få vekk tannhjulet. 

Skrevet

Fikk den til å fungere nå men usikker på om det vil få vekk tannhjulet.

Det vil ikke hjelpe på maskinen, men det er greit å ta sikkerhetskopi i tilfelle mac'en kræsjer helt. Da har du alt i tilfelle du må bytte harddisk.

Jeg hadde problemer med min mac, og da disken havarerte sto den og gikk med dette tannhjulet på grå skjerm konstant. Kom ikke lenger, disken var skadet. Måtte skifte harddisk.

Skrevet

Det vil ikke hjelpe på maskinen, men det er greit å ta sikkerhetskopi i tilfelle mac'en kræsjer helt. Da har du alt i tilfelle du må bytte harddisk.

Jeg hadde problemer med min mac, og da disken havarerte sto den og gikk med dette tannhjulet på grå skjerm konstant. Kom ikke lenger, disken var skadet. Måtte skifte harddisk.

Uffda. Kommer videre men det tar 3-5 minutter. Fryktelig lite praktisk med tanke på at jeg bruker den daglig til skolearbeid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...