Gå til innhold

Koreansk makeup. Hva bør jeg kjøpe FØRST?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Jeg har fått interesse for koreanske kremer!
Har sett så mye bra omtale om det så nå vil jeg teste selv!
Har tester den 4D maskaraen og synes den var bra.

Hva burde jeg kjøpe først?
Jeg er ikke intr i sminke med i kremer og renser.

Det står "Pig" på veldig mye, har dette noe med griser å gjøre??

God nettkrem som ikke er veldig fet?

Og

Hva er egentlig BB-creme? Er det istedenfor ansiktskrem eller er et noe som skal over lotion som en slags brunkrem?

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BB-krem er en krem du bruker istedet for å bruke både fuktighetskrem og foundation. Da trenger du bare den med andre ord. 

Anonymous poster hash: 8e12a...b03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Soda pore cleansing er iallfall en gjenganger i denne gruppa. Har foreløpig kun prøvd èt produkt - kompakt foundation (her). Har prøvd mange overprisa kompakt foundation fra ordentlige merker før, og det jeg linket til dekker minst like bra og er mye billigere. 

Endret av Sofiesnurr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Nå vet ikke jeg hva du bruker fra før, men du bør nok først inneføre en toner og en rens. Kan komme med noen forslag hvis du forteller litt om hvordan huden din er, alder osv. Noen produkter inneholder collagen fra gris eller noe. BB-cream er som en foundation/brunkrem bare litt lettere. Det stemmer ikke helt at du ikke skal bruke vanlig fuktighetskrem i tillegg.

Jeg vet ikke om du er medlem i facebookgruppa som ble linket til ovenfor, men det kan jeg anbefale deg varmt. Står veldig mye tips der, og folk er generelt veldig hyggelige om du følger reglene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30år. Bruker kun maskara og Vicky hudkrem fra apoteket om morgen.
Har nok en normal hud! Har sjelden kviser, ikke fet, ikke tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som har normal hud, så du kan bruke omtrent nesten hva du vil. Er sikkert lurt å begynne med anti-age for å forebygge rynker. Jeg kan sikkert komme med noen forlag senere ikveld når jeg er på pc, om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er heldig som har normal hud, så du kan bruke omtrent nesten hva du vil. Er sikkert lurt å begynne med anti-age for å forebygge rynker. Jeg kan sikkert komme med noen forlag senere ikveld når jeg er på pc, om du vil :)

Ja takk,  gjerne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En krem jeg har hørt mye bra om, som i tillegg er billig er secret key snail +egf reparing cream. Den inneholder snegleslim, men det er slettes ikke så ekkelt som det høres ut som :) Jeg har ikke personlig erfaring med den, i og med jeg er i en annen alder enn deg, men har hørt masse bra om den. 

http://www.ebay.com/itm/SECRET-KEY-2015-New-Snail-Repairing-Cream-50g-Korea-cosmetic/271825346516?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D32687%26meid%3Dbbea175812474ea7b0d0bdf6d8b82320%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D271755290172

Går også an å få toner, øyekrem og lignende i samme serie, selvom det kan være lurt å blande litt forskjellige merker og serier, for å få det mest tilpasset din hud :) 

Finnes også andre altarnativer som er litt dyrere for eksempel: Missha Time Revolution Immortal Youth Cream, skinfood gold caviar og skinfood Platinum Grape Cell. Jeg har selv gått til innkjøp av litt produkter til min mor(som er en god del eldre enn deg da), og hun prøver ut secret key synake(rød krukke) som har kjemisk fremstilt slangegift i seg. De fleste av disse tipsene er funnet på gruppen Koreansk kosmetikk på facebook, anbefaler deg å bli medlem der! Vet det er en del her inne som er kritiske til den gruppen, men der kan man iallefall lese om litt forskjellige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips har akuratt meldt meg inn i den gruppa, men det er jo av en eller annen mongolid grunn ikke lov å legge ut linker der. Og når folk legger ut bilde er det ikke så enkelt å se hva det står på produktene.

Man blir jo også halshugget om man spør om  noe der å blir henvist til den meterlange "nybegynner guiden" på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt liten forståelse for at folk er nye. Er mange grunner til at det ikke er lov å linke, men de fleste er behjelpelige om du spør hva produktene heter(om du ike ser) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...