AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Hei! Jeg veier per nå 80 kg, og har planer om å ned til 65kg i første omgang. Er bare litt over 1,60, så da vil jeg nå en normalvekt. Jeg har brukt å gått tur, da jeg ikke har tilgang til treningssenter, men nå når jeg flytter får jeg dette. Men nå har jeg tenkt å skal prøve meg på jogging på tredemølle, men merker at når jeg løper er jeg såpass tung at det blir "tungt for beina" mine, og lurte derfor på om det var smartere å starte med ellipse maskin? Så er det bedre for meg å satse på ellipsemaskin og gåturer, og heller løpe/jogge når jeg går ned i vekt? Noen som har smarte tips til ellipsemaskin trening? Anonymous poster hash: 98b54...f6d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Elipsemaskin er mindre belastning på knær. Kan være en fin ende å starte i. Kanskje du kan få en fysioterapeut eller personlig trener til å sette opp et treningsprogram for deg? Kan være lurt å starte "rolig" slik at du ikke får skader og slitasje med en gang. Husk at vi alle må begynne en plass! Ikke vær redd for å bli sliten og svette, men vær obs på at du gjør øvelser riktig, har gode sko osv Lykke til! Stå på! Anonymous poster hash: 289b7...79f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg har jogget når jeg var 130 kg. Er mann forresten, men det har ikke noe å si. 'Slik jeg forstår deg så flytter du til et sted hvor du har treningsstudio? Da får du hjelp til et treningsprogram som passer deg. Ellers vil jeg anbefale deg å sykle i hverdagen, gå, og kutte ut bil og buss om du kan. Klart du også kan jogge, det er litt vondt i begynnelsen men gir en god mestringsfølelse. Og du, kutt ut mølla, løp deg en tur ute, da får du kjenne sol, vind, regn og snø mot kroppen. Det er terapi å bevege kroppen i elementene. Begynn i det små og øk gradvis. Du trenger forresten ikke bruke penger på dyre ('U)personlige trenere. Stol på deg selv, våg å være din egen personlige trener. Pengene du sparer kan du bruke på treningstøy, ny sykkel, eller belønninger til deg selv. Lykke til. Anonymous poster hash: d6171...977
Gjest Runforit Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Ellipse brenner så og si like mye kalorier som jogging og er et supert alternativ frem til kroppen din er klar til å jogge. Men vær obs på at du må stille inn ellipsemaskinen på et skikkelig hardt nivå ellers så vil du ikke få effekt. Mange "jukser" på ellipsemaskinen og står bare og tråkket uten særlig motstand. Ellipsrmaskinen er HARD SOM F når du gjør det rett. Jeg er en erfaren løper og er i god form, men ellipsemaskinen er fremdeles tortur og når du peser, svetter og hiver etter pusten; DA gjør du det rett. Derfor jeg jogger; er lettere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå