AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Som det står i emnetittel, jeg litt nysgjerrig på kvaliteten på rommene, behandlingen og lignende. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Anonymous poster hash: 90bbc...262
Tss Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Fredrikstad sykehus i Østfold. Sitter igjen med en positiv opplevelse, selv om alt var dritt der og da. Fikk enerom så barnefar fikk sove med meg. Jordmor tilbød å ta babyen en natt (noen timer), slik at jeg fikk sovet. Fikk masse hjelp med amming også etter vi dro hjem. Fikk også masse skryt av alle (sikker vanlig, men). Dette hjalp mye da jeg følte meg elendig. 3
blomst12 Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Kristiansand Syns alt var greit jeg, fikk sove med samboer de to nettene vi var der selvom det var i juli (flaks), de maste ikke og kom bare inn når jeg ringte, noe som skjedde kanskje 2-3 ganger. Maten var god, rommene fine, de som jobba der var hyggelige. Har dog hørt at flere er misfornøyd med barsel i kristiansand. Jeg opplevde det ikke slik.
Kassiopeia Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Fødte på Nordlandssykehuset i Bodø, og er ikke spesielt fornøyd med barselvdelingen. Sønnen vår ble fraktet umiddelbart til intensiv etter fødselen på grunn av pusteproblemer, og ble lagt i respirator. Når jeg etterhvert ble trillet opp på barselavdelingen for å sove litt (kl var rundt 4-5 tror jeg) ble jeg plassert på rom med en nybakt mor som hadde barnet sitt på rommet. Jeg måtte ligge nærmest døren, og den andre moren drev å plinget på pleierne konstant for å få hjelp med diverse ting. Var veldig traumatisk for meg. Jeg ble overhodet ikke tatt hånd om der synes jeg, ingen kom å snakket med meg eller sjekket til meg. Følte meg ganske usynlig. Når jeg skulle sjekke ut fra avdelingen kunne ingen av dem gjenkjenne meg eller finne papirene mine en gang.. Ble værende på sykehuset i en måned, resten av oppholdet var på sykehushotellet. Mye tull og unødvendig stress derifra også, fikk hver dag beskjed om at jeg måtte pakke sakene mine og være klar til å flytte fra rommet mitt da de hadde plassmangel med rommene. Hvor enn de skulle gjøre av meg var usikkert. Kunne spart meg for det stresset, med alt annet jeg måtte håndtere med sønnen min som lå syk på intensiv. Det jeg har god erfaring med derimot er intensiven. For en fantastisk avdeling, og for en fantastisk gjeng med sykepleiere og leger. De var så varme og snille hele gjengen, og var ekstremt flinke i jobben sin. Vi kjøpte en blomster og skrev et fint kort til de ansatte når vi dro, for å vise hvor takknemlige vi var. En ting er å være faglig kompetent, men å finne helsepersonell som virker til å virkelig bryr seg om pasientene sine er så godt å se! 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Sykehuset Østfold i Fredrikstad. Har bare født en gang så har ikke noen andre å sammenligne med. Husker bare at jeg var litt bekymret siden akkurat det sykehuset hadde et litt dårlig rykte. Og siden jeg egentlig ikke er fra Øsfold så trodde jeg selvsagt på alt jeg hørte. Men, til tross for at jeg hadde en tøff og lang fødsel som foregikk i nesten 26 timer og som endte ganske kritisk så følte jeg at jeg var i trygge hender. Det gikk heldigvis bra med både meg og barnet. Det eneste negative var at den gang var det firemannsrom og at det foregikk mye ombygging som innebar en god del støy. Anonymous poster hash: d8393...428
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Stord Rommene var helt Ok, kan betale for familierom hvis far vil overnatte. En del anmepress.Anonymous poster hash: e2d82...6b3
chremiil Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Fredrikstad sykehus i Østfold. Sitter igjen med en positiv opplevelse, selv om alt var dritt der og da. Fikk enerom så barnefar fikk sove med meg. Jordmor tilbød å ta babyen en natt (noen timer), slik at jeg fikk sovet. Fikk masse hjelp med amming også etter vi dro hjem. Fikk også masse skryt av alle (sikker vanlig, men). Dette hjalp mye da jeg følte meg elendig. Samme sykehus og akkurat samme opplevelse. Er veldig fornøyd med jordmødre og sykepleier på Fredrikstad 1
Amarone Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Ullevål, planlagt keisersnitt. Slitte rom på barselavdelingen, men snille og hyggelige ansatte som passet godt på oss. Litt kjipt å dele rom pga mer forstyrrelser og at ikke far får overnatte på barselavdeling. Barselhotellet var helt greit, men hadde lavere bemanning. Der må man være litt aktiv selv og be om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Lillehammer, fantastisk oppfølging. Lå på familierom med mannen min på barsel. Selve sykehuset er dog ganske gammelt og slitt.Anonymous poster hash: 641f0...dd9
Bolla* Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Lillehammer her også. Kjempeoplevelse! Hyggelige leger og pleiere. Fikk 4-mannsrom første natta så så litt svart på det med tanke på samboer måtte reise hjem, men heldigvis var vi alene på rommet så han fikk også overnatte likevel. Fikk familierom resten av oppholdet, noe som var gull. Følte ikke de maste så innmari, men kom om man ringte på. Eneste jeg stusset litt på, var at de ikke hadde vanlig praksis med å passe litt på babyene på natt så vi kunne sove ut (ifølge hun ene barnepleieren), da jeg hørte fra ei venninne som fødte noen mnd før meg at de hadde tilbudt henne å ta babyen noen timer så hun kunne sove. Men dette varierer vel ettersom hvem som jobber, da dette var samme pleieren som egentlig ikke ville at samboer skulle overnatte..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 TS her. mange gode svar. Takk for at dere tar dere tid til å dele Anonymous poster hash: 90bbc...262
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Drammen. Aldri mer. Anonymous poster hash: b7c4a...05a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Drammen. Aldri mer.Anonymous poster hash: b7c4a...05a Hvorfor det? Anonymous poster hash: 90bbc...262
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Drammen. Aldri mer. Anonymous poster hash: b7c4a...05a Kan jeg spørre hvorfor? Fødte der selv en gang. Fikke ca 0 i oppfølging. Synes en del av personalet var nedlatende. Vi sa i fra mange ganger at vi ønsket familierom da vi bodde langt unna. Bortsett fra til den siste jordmoren da jeg var opptatt med å føde..... og vi fikk ikke. Far måtte reise lang vei hjem etter å vært våken over 24 timer. Og fødselen ble planlagt satt i gang... mye informasjon måtte jeg finne ut av selv. Det var heldigvis ikke mitt første barn. Var så lei meg etter fødselen der. Og fikk ikke en ordentlig samtale engang. Anonymous poster hash: b4a48...a95
Susa Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Jeg har født på Drammen to ganger. Veldig fornøyd. Sist gang fant de ut at babyen vokste alt for lite, så var på sjekk 3 ganger i uka, et par ultralyder og et par timer med sparkeprøver hver gang. Har hatt igangsatte styrtfødsler, så jordmor har vært til stede omtrent hele tiden. På barsel har jeg også fått mye hjelp med å få til amming osv. Gutta mine har vært veldig små 2,2 og 2,5 kg, så de har ligget i lys. Lå derfor ei uke med begge to.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Fødte på Bærum Sykehus for 2 år siden. Ble igangsatt, som endte med haste-KS. Ble utrolig godt ivaretatt under hele prosessen, kanskje dels fordi både mor og barn viste signal om at noe var galt, men jeg var aldri bekymret for utfallet. Endte opp på stort alenerom på barsel, hvor barnefar fikk egen seng ved siden av min. Mat og medisinsk oppfølging var udmerket hele oppholdet. Tror dog at det er standard å få alenerom på BS. Fikk også lystgass under fødsel (uten at jeg kan si at den hadde noen veldig god effekt), samt epidural veldig raskt da det ble tid for det. Kommer til å velge BS igjen hvis det skulle bli aktuelt. Anonymous poster hash: 47ebd...7f1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Haugesund. Fornøyd med alt. God oppfølging i forkant av fødsel, følte meg godt ivaretatt under fødselen og fikk god hjelp etterpå. Rommene var så som så, 4 manns rom, grei kantine. Noen få familerom.Anonymous poster hash: e6e7b...b2d
Orchideae Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Ringerike. Superfornøyd! Fikk enerom så samboer kunne overnatte.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Fødte på Lillehammer sykehus. Var innlagt på føden noen dager før fødselen. Mange flinke folk som jobber der, koselige og flinke. Synes de ofte var dårlig med bemanning der, noe de som jobbet der også sa. Under fødselen hadde ikke jordmora tid til å være der så mye, fikk til å med beskjed om at det var best om jeg lå stille for her ble det ikke noen fødsel før på leeenge! Ny jordmor, fikk beskjed om å stå for å fremgang. Tydelig at jordmor nr.1 ikke hadde tid til at jeg skulle føde. Svangerskapspoliklinikken er jeg veldig fornøyd med, hadde mange timer hos Stian Westad, sjefen der. Veldig dyktig og flink. Jordmødrene der er helt supre, kjempeflinke og tar seg tid til å forklare. Barselavdelingen synes jeg var helt pyton, gråt av fortvilelse da vi ikke fikk reise hjem når vi hadde planlagt. Et evig mas om amming, som vi strevde en del med. Melka kom ikke. Alle kom innom med ulike råd, tydelig preget av personlig erfaring. Etterhvert ble jeg mildt sagt forvirra og lei. Fikk ikke gi babyen min mme før hun var slapp, og da fikk hun 5 ml. Nekta å være der lengre og dro hjem og ga babyen min mat. Får helt vondt inni meg når jeg tenker tilbake på barsel, det var ikke en slik start vi skulle ha Jeg er desverre ikke den eneste som har opplevd barselavdelingen der slik. Om vi skal ha flere skal jeg ha med mme og flasker så vi kan gi selv, orker ikke det styret en gang til. Anonymous poster hash: 304c6...efe
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 Må tilføye om Lillehammer. Kapasiteten på barsel var helt sprengt. Det lå kvinner som hadde født og venta på rom, mens personalet prøvde å finne plass til dem. Det er ikke personalet sitt feil såklart, men det er litt dumt for barselkvinner som kanskje nesten føler de må reise hjem. Er sikkert ikke alle som gråter seg hjem slik som jeg Anonymous poster hash: 304c6...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå