AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jeg vet at dette er et meget ømtålelig emne. Men jeg snakket ikke om kjærlighet til barna, om du er mer glad i ett av barna- men om du LIKER et av barna bedre enn de(t) andre. Barn er jo så forskjellig i personlighet, og man kommer jo ulikt overens med ulike mennesker?Anonymous poster hash: 02cf2...ad6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Største jenta mi har "akkurat samme" personlighet som meg, og vi går ikke like bra overens som jeg og lillesøster.Anonymous poster hash: 05dc3...740 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Dessverre føler jeg at jeg av å til liker de to yngste bedre enn hun eldste som har vært utfordrende fra dag 1 😭 trist egentlig, men hun er så vanskelig og de to andre er så lett å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 02d60...310 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Det krever sitt å erkjenne slikt, men det er første steget mot å kunne endre på samspillet så det blir bedre fremover Anonymous poster hash: 5d807...ebd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Helt ærlig: nei. Hun vanskeligste er så kul, og smart, og pen og og og... krevende, men herregud så godt jeg LIKER henne, for ikke å si elsker. Den andre er enklere "snillere", like glup og pen og og og, mye mer "elskverdig" for oss foreldre, mindre utfordrende, jeg liker henne like godt. Så nei.Anonymous poster hash: 19730...3ec 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Nei, jeg liker ikke den ene bedre enn den andre, men jeg liker dem forskjellig. Anonymous poster hash: 1647c...2e9 14
kisskissbangbang Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Nei. Men jeg liker dem jo på forskjellige måter. Har like mye kjærlighet for dem begge, og synes de begge er de deiligste menneskene som finnes.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Har to vidt forskjellige barn, av samme kjønn. Elsker begge to like høyt, selv om de er totalt forskjellige av gemytt og utseende. Like stolt av begge, og like redd for å miste begge. Anonymous poster hash: c92b4...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Nei, jeg liker ikke den ene bedre enn den andre. Men de er totalt forskjellige så jeg liker de på forskjellige måter. De har jo forskjellige positive sider. Anonymous poster hash: 78aad...2ed
Gjest AryaKillie Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 Jeg elsker begge barna mine like mye, men på forskjellig måte. Ville ikke vært foruten noen av dem uansett hvor trassig de måtte være til tider.
Gjest Kaffelattn Skrevet 11. august 2015 #11 Skrevet 11. august 2015 Dessverre føler jeg at jeg av å til liker de to yngste bedre enn hun eldste som har vært utfordrende fra dag 1 😭 trist egentlig, men hun er så vanskelig og de to andre er så lett å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 02d60...310 De som ansees som vanskelige å ha med å gjøre er fantastiske barn - men de har vært uheldige med sine foreldre som ikke forstår de.
Vera Vinge Skrevet 11. august 2015 #12 Skrevet 11. august 2015 Jeg skal helt ærlig innrømme at når man har en 3-åring som akkurat har hatt sitt tiende raserianfall på en time fordi han er så fryktelig sliten, mens 1-åringen bare tasser rundt og vifter med smilehullene sine, så kjenner jeg jo hakket mindre varmere følelser for eldstemann enn for den yngste. Sånn vil det jo alltids være, at barna ikke imponerer like mye til en hver tid. Men samlet sett syns jeg de er nøyaktig like fine, herlige og og gode små folk. Jeg husker jeg bekymret meg litt for om jeg ville ha like mye kjærlighet til begge barna, da jeg var gravid med nr to. Jeg lurte på om den eldste alltid ville ha et forsprang. Men for min del var det utrolig hvordan kjærligheten ble helt likestilt i det minstemann så dagens lys (vet også at dette ikke skjer umiddelbart for alle, altså). 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #13 Skrevet 11. august 2015 Jeg har fire jenter og har ulikt forhold til de alle sammen, men i bunn og grunn elsker jeg dem like høyt. Anonymous poster hash: 50e54...81f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #14 Skrevet 11. august 2015 Største jenta mi har "akkurat samme" personlighet som meg, og vi går ikke like bra overens som jeg og lillesøster.Anonymous poster hash: 05dc3...740 ...mamma?Anonymous poster hash: 285c2...4ea 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #15 Skrevet 11. august 2015 De som ansees som vanskelige å ha med å gjøre er fantastiske barn - men de har vært uheldige med sine foreldre som ikke forstår de. Unnskyld meg, men pell deg ut av tråden hvis du skal ha sånne holdninger. Det er da ikke meningen at folk skal få dårlig samvittighet for at de har større vansker med å forholde seg til ett av barna enn de andre! Noen barn ER vanskelige, jo! Og å si til en sliten mor/far som gjør sitt beste for sitt barn dag ut og inn at barnet har vært uheldige med dem- det er smålig, det. Anonymous poster hash: 02cf2...ad6 12
MammaMums Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Nei. Absolutt ikke. Heldigvis ikke. Hilsen mamma til 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 ...mamma?Anonymous poster hash: 285c2...4ea Hehe... Det kunne liksågodt vært min egen mamma og meg... Men når jeg har opplevd det selv, og ser at det "gjentar" seg, så gjør jeg jo alt jeg kan for at det ikke skal være forskjeller (som det var hjemme da jeg var lita) :-) Jeg LIKER begge barna mine like godt, og elsker dem uendelig. Men vi har ikke samme kontakt. Kanskje endrer det seg? Kanskje er det bare jeg som sitter med den følelsen? Bare tiden vil vise det. Jeg bryr meg jo ikke mer om et av to barn, men interesser og slikt er ikke der.Anonymous poster hash: 05dc3...740
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Hehe... Det kunne liksågodt vært min egen mamma og meg... Men når jeg har opplevd det selv, og ser at det "gjentar" seg, så gjør jeg jo alt jeg kan for at det ikke skal være forskjeller (som det var hjemme da jeg var lita) :-) Jeg LIKER begge barna mine like godt, og elsker dem uendelig. Men vi har ikke samme kontakt. Kanskje endrer det seg? Kanskje er det bare jeg som sitter med den følelsen? Bare tiden vil vise det. Jeg bryr meg jo ikke mer om et av to barn, men interesser og slikt er ikke der.Anonymous poster hash: 05dc3...740 Altså, må presisere, felles interesser. Interessen for mine barn har jeg jo så klart😊😂Anonymous poster hash: 05dc3...740
Arkana Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Jeg skal helt ærlig innrømme at når man har en 3-åring som akkurat har hatt sitt tiende raserianfall på en time fordi han er så fryktelig sliten, mens 1-åringen bare tasser rundt og vifter med smilehullene sine, så kjenner jeg jo hakket mindre varmere følelser for eldstemann enn for den yngste. Sånn vil det jo alltids være, at barna ikke imponerer like mye til en hver tid. Men samlet sett syns jeg de er nøyaktig like fine, herlige og og gode små folk. Jeg er enig med deg. Samlet sett er jeg absolutt like glad i alle tre og jeg liker dem like mye selv om jeg kanskje liker ulike ting ved dem. I perioder er det imidlertid noen av dem det er enklere og mer givende å forholde seg fordi atferden til den ene er mer krevende eller krasjer mer med min personlighet, men sånn er jo barn og det er en del av det å oppdra dem.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 Unnskyld meg, men pell deg ut av tråden hvis du skal ha sånne holdninger. Det er da ikke meningen at folk skal få dårlig samvittighet for at de har større vansker med å forholde seg til ett av barna enn de andre! Noen barn ER vanskelige, jo! Og å si til en sliten mor/far som gjør sitt beste for sitt barn dag ut og inn at barnet har vært uheldige med dem- det er smålig, det.Anonymous poster hash: 02cf2...ad6 Hvorfor skal den pelle seg ut av tråden? Jeg synes det er forkastelig at foreldre liker den ene ungen bedre enn den andre bare fordi de er litt "vanskelige", og de burde få dårlig samvittighet for det... Anonymous poster hash: a9099...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå