AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jeg skal synge i kirken når en jeg kjenner skal gifte seg. Men jeg får så dårlig svar på ting derifra. Jeg er litt nervøs, er første gang jeg gjør noe som dette. Det jeg lurer på er: 1. Skal man ha en øvelse i kirken før selve bryllupet? 2. Hvem skal stå for musikken til sangen jeg skal synge? Hun ønsket ikke acapella. Skal jeg eller henne ordne dette? 3. Som sagt er jeg nervøs. Er det lov å ta med seg noen diskre ark med sangtekster så ikke jeg glemmer. For uansett hvor mye jeg kan ting, så glemmer jeg når jeg blir nervøs. 4. Hvordan klær stiller jeg i? Takk på forhånd for svar Anonymous poster hash: 1e258...6b5
Rosa Sitron Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg kan bare svare for hvordan vi gjør det: 1. Vi har koblet sangeren opp med organisten og de finner ut om de vil øve. 2. Vi står for ekstra kosten av at organisten må øve 3. Helt ok 4. Pent,. Jeg tror vår stiller i bunad, men det er fordi vi har bunadsbryllup. Det er ikke nødvendig.
Anim92 Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 1. Skal man ha en øvelse i kirken før selve bryllupet? Hør med de, kanskje du settes i kontakt med musikere eller kirken. Øving er lurt, så rekker man å bli trygg på hele opplegget:) 2. Hvem skal stå for musikken til sangen jeg skal synge? Hun ønsket ikke acapella. Skal jeg eller henne ordne dette? Det må du også høre med henne om. Dette varierer jo helt fra opplegg til opplegg:) 3. Som sagt er jeg nervøs. Er det lov å ta med seg noen diskre ark med sangtekster så ikke jeg glemmer. For uansett hvor mye jeg kan ting, så glemmer jeg når jeg blir nervøs. Klart er det lov! Kanskje har kirken et lite notestativ også du bare kan ha på siden og kikke diskret bort på? 4. Hvordan klær stiller jeg i? Er du gjest i resten av bryllupet, eller kun sanger i kirka? Er det "kun" det siste, ville jeg hatt på meg en enkel kjole.. Pust med magen og kos deg:)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Bruk notestativ om du trenger tekst, ikke hold den i hånden. Dersom bruden ikke vil ha acapella må enten organisten spille eller hun må betale noen andre. Bli enige om dette. Vær sikker på at du kan levere ett bra produkt dersom du får betalt for dette. Dersom du skal spille en popsang el som ikke akkurat er i salmeboken må du skaffe noter/gitartabs/akkorder til den som skal spille om de ikke kan sangen. Anonymous poster hash: 58b19...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå