AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Jeg har begynt å gå en times tid hver dag, rask gange, med mål om å kunne jogge mer og mer av løypa. Jeg er helt utrent og har mange kilo som skal av. Problemet er at jeg har så vondt nederst på yttersiden av høyre legg. Det er en stikkende smerte som kun kommer når jeg går fort/jogger, ikke i normal gange. Det kommer etter noen hundre meter og varer til en stund etter turen er over. Hva kan jeg gjøre for at dette skal avta? Er det bare det at jeg er så utrent? Kan det hjelpe med støttestrømpe? Det ødelegger hele turen føler jeg, da jeg ikke kan gå så fort som jeg egentlig ønsker. Anonymous poster hash: 48973...0aa
Basun Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 (endret) Kan det være beinhinnebetennelse? Jeg ville variert litt på underlaget. Asfalt er veldig belastende. Jeg ville også dratt innom Løpelabbet el. for å finne ut om du overpronerer. Du bør også passe på å ikke gå med slitte sko. Jeg ville tatt en liten pause fra intensiv gange og heller satset på rolig gange, sykling eller svømming frem til symptomene er borte. Dersom dette ikke hjelper ville jeg tatt kontakt med fastlege. Jeg har erfart at fastleger ofte har mangelfull kunnskap knyttet til behandling av leggproblematikk, så dersom du får beskjed om at du har beinhinnebetennelse vil jeg faktisk anbefale deg å søke opp råd om behandling på google (trodde aldri at jeg kom til å skrive noe slikt). Endret 12. august 2015 av Personenmeg
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Det høres ut som det jeg har hatt av og på siden jeg var ca 16 år. Jeg har aldri gått til legen med det, men har konkludert med at det er en eller annen betennelse. Hvis jeg varmer opp skikkelig så får jeg ikke disse smertene. Hvis jeg får smertene, så er det bare å stoppe og strekke og tøye ankelen så godt jeg kan og vente på at de går over. Går jeg på med smertene så blir de bare verre og verre til det gjør så vondt at jeg gråter. Det hjelper også å belaste leggen på andre måter, for eksempel å jogge litt, gå litt baklengs, gå litt sidelengs. Anonymous poster hash: ce1cf...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå