Gå til innhold

slutt med sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

hvor gamle var dine barn da dere sluttet med sprinkelseng? de fleste unger vokser vell ut av senga når de er 3-4 år, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 2 års alderen har mine barn sluttet med sprinkelseng. Det fordi de da klatret utav sengene, og vi var redd de vill slå seg skikkelig. Det er ganske høyt å dette ned av en sprinkelseng.

Skrevet

Sønnen min fikk ny "vanlig" seng da han var nesten 2 år tror jeg det var. Da kjøpte vi en sånn som man kan dra ut fra å være ca 1 meter til nesten 2 meter lang - slik at han kunne bruke den lenge.

Skrevet

Gutten til venninnen min måtte få ny seng nå da han har begynt å kravle ut av sprinkelsengen. Han er snart 2 år gammel.

Han hadde krabbet ut en morgen og slått munnen sin ganske hardt da han falt ned :(

Skrevet

Eldstemann fikk "stor" seng da hun var 3 1/2 år, slik at sprinkelsenga var ledig til lillesøster skulle overta den.

Hun hadde klatret ut av den siden hun var 2, men har aldri slått seg. De har jo som regel kontroll, og ser sine egne begrensninger.

Lillesøster på 2 1/5 år, skal ikke bli storesøster i nærmeste fremtid, så hun har det fint i sprinkelsenga en laaang stund til!

Nå er ikke våre barn de største av vekst, du vet: "Ugress vokser raskere enn blomster!" så derfor kan vi ha sprinkelseng lengre enn andre kan.

Tantebarnet mitt vokste bokstavelig ut av sprinkelsenga før han ble 2 1/5 år, så da fikk han ny seng!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke vært veldig plaget av at ungene har klatret ut av sprinkelsengen, så her har de vært over 3 år før vi har byttet seng.

Så lenge barnet bruker nattbleier, finner roen i sprinkelsengen, og den ikke er for liten, så er det jo ingen grunn til å bytte den ut før i 3-4 års alderen.

Skrevet
I 2 års alderen har mine barn sluttet med sprinkelseng. Det fordi de da klatret utav sengene' date=' og vi var redd de vill slå seg skikkelig. Det er ganske høyt å dette ned av en sprinkelseng.[/quote']

Samme alder og grunn her.

Skrevet

Når mine barn begynte å klatre ut av sprinkelsenga fikk de stor vanlig seng. Ser ikke vitsen i å risikere større og flere fall enn nødvendig.

Hilsen BritElin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...