Gå til innhold

Dra eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har takket ja til bryllupsinvitasjon for noen måneder siden, bryllupet er i september. Hovedroblemet er at det er i utlandet. Videre har jeg ingen å ta med meg(fikk lov å ta med en venninne, men ingen kunne), og jeg har problemer med slike sosiale tilstelninger fordi jeg føler meg lite verdt osv hvis jeg går alene. Føler dette blir enda verre når det er i utlandet, alle har med kjærester eller venner, jeg må sitte på fly alene, gå rundt i byen alene, selve bryllupet kjenner jeg også at jeg gruer meg veldig til. Kjenner ingen, bortett fra bruden. 

I tillegg har jeg egentlig ikke har råd, skal prøve å få kjøpt leilighet til neste sommer og kan da ikke unne meg noe ekstra egentlig. Har ikke kjøpt flybilletter enda og det er kun 3 uker til selve bryllupet. På toppen av alt dette fikk jeg nylig en innkallelse til en undersøkelse/behandling på sykehuset den samme datoen som bryllupet. Jeg har ventet lenge på dette og hvis jeg utsetter vil ta enda lengre tid å få behanding. Har allerede ventet over 1 år. 

Hun er en barndomsvenninne som har støttet og hjulpet meg mye opp i gjennom, og jeg får ekstremt dårlig samtvittighet av å måtte nå '"snu på flisa". Føler jeg kommer til å svikte henne enormt. Hadde det vært i Norge hadde saken stilt seg helt annerledes. 

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: ab5f0...251
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gitt en besked om at jeg ikke kunne alikevel og deretter gitt en fin gave. 

Skrevet

Siden det er helse inne i bildet føler jeg du har en god grunn. Resten av det du skisserer er grunner som gjør at du ikke burde sagt ja, men ikke grunn til å avlyse slik jeg ser det. Men si ifra nå, for det er utrloig mange bruder som kalger over at folk rekker soeg for sent

Anonymous poster hash: 6312a...ed7
  • Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet

Siden det er helse inne i bildet føler jeg du har en god grunn. Resten av det du skisserer er grunner som gjør at du ikke burde sagt ja, men ikke grunn til å avlyse slik jeg ser det. Men si ifra nå, for det er utrloig mange bruder som kalger over at folk rekker soeg for sent

Anonymous poster hash: 6312a...ed7

Dette!

Sykehusinnkallelsen trumfer de andre argumentene dine med god margin, og er "godkjent" grunn til å melde avbud. Gjør du det så raskt som mulig, så blir det minst mulig ulemper for vertskapet. Ikke nevn de andre grunnene med et eneste ord. Som brukeren over sier: det er grunner som egentlig medfører at du skulle takket nei i utgangspunktet, og er skikkelig dårlige argumenter for å trekke seg i etterkant. 

Skrevet

Sykehusundersøkelsen synes jeg er gyldig grunn, men du må gi beskjed nå, det begynner å bli lovlig seint å melde avbud.  De andre årsakene behøver du ikke nevne.

Anonymous poster hash: 9b978...f06
Skrevet

Synes du har god grunn til å ikke dra,og er hun en skikkelig venninne vil hun ha forståelse for dette.Men jeg ville gitt beskjed nå med en gang.

Jeg ble invitert i et muslimsk bryllup i en storby for noen år tilbake.Hadde aldri vært der før,kjente ingen andre enn bruden og det skulle være over 1000 gjester.Jeg valgte å ikke dra.Jeg hadde egentlig ikke råd, og hadde nok også følt meg ganske lost der.Jeg fortalte det ærlig til bruden og hun forstod det,så er dere gode venninner kan jeg ikke tro dette er noe hun vil bære nag til deg for.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Synes du har god grunn til å ikke dra,og er hun en skikkelig venninne vil hun ha forståelse for dette.Men jeg ville gitt beskjed nå med en gang.

Jeg ble invitert i et muslimsk bryllup i en storby for noen år tilbake.Hadde aldri vært der før,kjente ingen andre enn bruden og det skulle være over 1000 gjester.Jeg valgte å ikke dra.Jeg hadde egentlig ikke råd, og hadde nok også følt meg ganske lost der.Jeg fortalte det ærlig til bruden og hun forstod det,så er dere gode venninner kan jeg ikke tro dette er noe hun vil bære nag til deg for.

Takk for støtten :) Har fortalt det på mld for litt siden, hun tok det veldig pent der, men lyst å møte henne, Har så dårlig samvittighet at jeg drømmer om det om natta :(

Anonymous poster hash: ab5f0...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...