Gjest _krølle Skrevet 13. september 2004 #1 Skrevet 13. september 2004 Jeg har kjøpt hårruller fra H&M, men vet ikke hvordan man bruker dem. Skal håret være vått eller tørt, og hvordan ruller jeg for best resultat?
Gjest Lea Skrevet 13. september 2004 #3 Skrevet 13. september 2004 Jeg pleier å rulle opp håret når det er nesten tørt. Tar gjerne i litt skum eller noe sånt for at krøllen skal sitte bedre. På mitt halvlange hår pleier jeg å rulle opp i 3 høyder. Begynner øverst og ruller opp overhåret, sliden en rad under og til slutt det nederste. Bruker store ruller. Men som regel klarer jeg meg fint med en krøllbørste som tørker håret og samtidig gir det riktig fasong.
Gjest Tone S Skrevet 13. september 2004 #4 Skrevet 13. september 2004 Kjøp gjerne en spray hos frisøren som er beregnet til å rulle opp hår/oppsett. Spray tynt på hver lengde, og rull opp som vanlig, gjerne på litt fuktig hår. Gir bedre hold og finere krøll med spray enn om du bare bruker f.eks. vanlig skum. Nyvasket hår tar ikke så lett krøll til seg som hår som er vasket for noen timer siden. Rull overhåret først, gjerne i kolonner.
Thea Skrevet 13. september 2004 #5 Skrevet 13. september 2004 Sist jeg forsøkte meg på et slikt sprell endte jeg opp med å måtte klippe noen av rullene ut fordi de satt kliss fast.Om håret var vått eller tørt husker jeg ikke,og ikke var jeg så alt for gammel heller. Men har uansett holdt meg unna etter det
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2004 #6 Skrevet 14. september 2004 Hehe..jeg har heller ikke tord å prøve mine. Men leste i en tidligere tråd at noen brukte papir på rullen, men lot det være en stripe med borrelås for å feste håret. Hørtes lurt ut...har fortsatt vage, men vonde, minner om den gangen jeg prøvde krølletang som liten
Uma Skrevet 14. september 2004 #7 Skrevet 14. september 2004 Hmm...Jeg har alltid hørt at man skal ta i hårruller mens håret er vått og sitte med det til det har tørket. Da sitter visst krøllene best!
Gjest Gjest_alice_* Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 jeg kjøpte og fra h&m og gjore hår litt våt og tok de på og tok en hånklæe på sann at de holder fast og tok to de to timer etter det av.
Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 jeg kjøpte og fra h&m og gjore hår litt våt og tok de på og tok en hånklæe på sann at de holder fast og tok to de to timer etter det av. - Men hvis man skal legge seg når man nettopp har tatt de i ... Skal man ha på håndkle sånn at de ikke detter ut..? eller..?
Vera Vinge Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Jeg vasker håret, håndkletørker det, grer gjennom, sprayer evt. med hårspray (men mitt krøllete/bølgete hår formes lett av ruller, så gidder ikke alltid bruke spray), og ruller så opp (ruller innover). Bruker vel også tre rader, tror jeg. Føner så til det kjennes helt tørt, eller føner litt og går rundt med det så det noen timer, sånn at det også lufttørker litt. Spesielt om man har veldig glatt går, er det viktig at håret er helt tørt før man tar ut rullene. Jeg har faktisk også sovet med ruller, men da holdt de seg hvertfall i håret til de hadde gjort jobben, før noen falt ut. Hadde da ferdig hår om morgenen, men fønet da litt før jeg la meg. Til mitt lange hår, tror jeg ikke det ville tørket helt av seg selv i løpet av en natt, emn det kommer nok også litt an på hvor store ruller man bruker. Til store ruller (som jeg bruker for å rette ut håret, samtidig som det blir litt bølger), tørker jo håret raskere.
Anaconda Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Jeg har tidenes tynneste "englehår" (i negativ forstand) uten en eneste bølge. Jeg kjøpte også hårruller på H&M for en tid tilbake siden. Det ble ikke særlig resultat av det og jeg brukte laaang tid. Mulig jeg kunne tatt med skum i før, for jeg var mest opptatt av å spraye i etterkant. Nå skal det nevnes at det meste "sklir" ut av mitt hår. Bølgetang er heller ikke særlig virkningsfullt uten mye stash både før og etter, bare for å nevne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå