Gå til innhold

Tips til sunn mat som er rask å lage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips til sunn mat som er rask å lage? Både frokost, lunsj, mellommåltider og middag.

Til frokost drikker jeg som oftest smoothie stappet med havregryn, så den er relativt sunn og næringsrik, men skulle gjerne hatt tips til enda flere enkle og lettvinte løsninger til frokost. Er ikke glad i grøt og sliter med å få i meg brødmat tidlig på morgenen, men MÅ spise frokost for å fungere.

Til lunsj går det som oftest i polarbrød med pålegg, eller brød med pålegg. Jeg er glad i å bake så kom gjerne med tips til oppskrifter til god lunsj. Har forsøkt å bakt brød, horn og rundstykker, noe som smaker nydelig når de er nystekte, men de er så grove at det ofte blir veldig tørt å ha med til lunsj selv om jeg fryser ned og tar det opp om morgenen.

Mellommåltider nå er som oftest yoghurter eller banan.

Til middag går det i mye pastabasert, og som oftest kylling, karbonadedeig eller pølser. Jeg har dårlig fantasi, og orker ikke lage noe tidkrevende etter jobb.. Vi spiser minimalt med fisk, og burde absolutt spise mer av det, men syns det er vanskelig å finne gode oppskrifter der man ikke trenger alt mulig og som ikke tar så lang tid.

Håper noen har noen gode tips og oppskrifter å komme med :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingsalat: kylling, løk, mais, koriander, isbergsalat, litt majones og juice fra en lime til lunsj og middag. Knallgodt.  

Skrevet

Fisk er enkelt. Kjøp inn og frys ned og kjøper dere frossen pakker med filet må dere ha en ok kniv og skjære den i deler.

Ta opp fisken kvelden før jobb, sett den i et fat i kjøleskapet og la den tine der. Da er den fersk til å brukes neste dag etter jobb. Hakk den f.eks. og lag fiskeburgere eller ha den i en ildfast form med grønnsaker. Stek den eller la den trekke.

Anonymous poster hash: a68f3...30f
Skrevet

Omelett. Kan lage mange varianter av det.

Det går også an å mose 1-2 bananer med havregryn for deretter å steke det på panna i små "kjeksstørrelser" til de blir gyllenbrune. Disse kan man også ha ferske blåbær i (i røra). Det er digg!

Anonymous poster hash: bc962...011
Skrevet

Wok! :) Det er godt, og det kan varieres i det uendelige. Lager du litt ekstra, så kan du ta med til lunsj dagen etter :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for tips! Setter pris på om noen har "ukeplan" på middager de vil dele også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...