Gå til innhold

Var jeg kjip nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en samboer som har en på 5 år fra et tidligere forhold. Vi har også en på 5 måneder sammen. Jeg har ikke fått en hel natt med søvn på 5 måneder og den siste måneden tar han bare 10 min dupper på dagen. Han kan heller ikke ligge alene uten å skrike etter oppmerksomhet. Samboeren min har fått seg ny jobb og er invitert på en overnatting på et hotell. Dette er den dagen hans 5 år gamle sønn er her. Så han spør meg om det går bra om jeg passer han den dagen og natten. Jeg svarer nei, egentlig ikke..kan du høre med mamman hans om dere heller kan bytte dag? Jeg skal jo så klart passe han om ikke hun kan bytte eller at svigermor kan ta han men han får høre med dem først. 5 åringen er ikke noe særlig selvstendig, leker ikke selv, må ha selskap i alt han gjør og hjelp til alt. Kjenner at energinivået mitt ikke er der. Hadde han nettopp hjemme fra barnehagen sammen med baby og jeg syns det blir veldig mye! Er jeg kjip??

Anonymous poster hash: 93655...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å be om å få bytte dag når du allerede er sliten og pappaen er borte. Det er jo faren ungen er der for å møte uansett, og han der ikke der da.

• Liker 4
Skrevet

Nei, du var ikke kjip. Dette bør moren og faren avtale seg imellom. Poenget er jo at han skal ha tid med faren.

Skrevet

Ja, jeg syns egentlig det. Du har ikke noe ansvar for gutten sånn sett, men dersom du elsker denne mannen så kommer guttungen med på kjøpet. Det beste for gutten er å bli likt og tatt vare på slik som deres sønn. Jeg ser en dyster fremtid for gutten om han kommer til å bli behandlet slik fremover

Anonymous poster hash: c7c34...871
  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg syns egentlig det. Du har ikke noe ansvar for gutten sånn sett, men dersom du elsker denne mannen så kommer guttungen med på kjøpet. Det beste for gutten er å bli likt og tatt vare på slik som deres sønn. Jeg ser en dyster fremtid for gutten om han kommer til å bli behandlet slik fremover

Men nå har hun jo ikke sovet godt, og skal passe en annen unge i tillegg?

Anonymous poster hash: d5a5f...922

• Liker 1
Skrevet

Helt greit at du ber om andre løsninger først, men jeg ville passet gutten om de andre alternativene ikke går. Kanskje dere kan bli enige om at du får mye søvn på dagtid før han drar til hotellet eller noe? Så passer han barna mens du sover før han drar.

Anonymous poster hash: e1bbb...b18
Skrevet

Ja, jeg sa til han at den jobbturen skulle han få dra på uansett men hør med både mor til barn og din egen mor først. Nå har ikke mannen min hjulpet så mye til med baby. Jeg har tatt alle netter til nå selvom jeg ikke ammer. Alle bleieskift, bad, mating og jeg er den eneste som står opp med baby også. Fikk hjelp to dager i sommerferien. Jeg føler på en måte at jeg hadde hatt mer overskudd om jeg hadde fått mer hjelp.

Skrevet

Jeg gjør gjør ikke forskjell på dem, men hvorfor være hos en sliten bonusmamma når han kan være hos mor eller besteforeldre? Han er jo også mer trygg på dem enn det han er på meg. Jeg har bare vært i livet hans 2 år og de andre har han kjent hele livet. Han tåler heller ikke at jeg sier nei eller setter grenser. Så det er en litt vanskelig situasjon. Jeg har hatt han masse hjemme fra barnehagen før baby kom og har passet han mye men det må da være lov til å si at det ikke passer?

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig, ja, jeg synes du var kjip.

Når man går inn i et seriøst forhold med en som har barn, bør man vite at det er en pakkeløsning. Du går ikke inn i et forhold bare med mannen, men barna hans også. 

Få for all del ikke flere barn. Hva hvis mannen skal bort, og den nye babyen sover lite? Hvem skal ta seg av det eldre barnet deres???

Anonymous poster hash: 25aca...a44
Skrevet

Jeg gjør gjør ikke forskjell på dem, men hvorfor være hos en sliten bonusmamma når han kan være hos mor eller besteforeldre? Han er jo også mer trygg på dem enn det han er på meg. Jeg har bare vært i livet hans 2 år og de andre har han kjent hele livet. Han tåler heller ikke at jeg sier nei eller setter grenser. Så det er en litt vanskelig situasjon. Jeg har hatt han masse hjemme fra barnehagen før baby kom og har passet han mye men det må da være lov til å si at det ikke passer?

Jeg ser på det som noe jeg ville gjort for mannen min. Forhåpentligvis ville han vist at han elsket og var der for meg om jeg trengte han en dag, selv om han var sliten. Jeg ser på det som en del av det å være forelder, selv om det ikke er et biologisk barn, og at alle ulempene som kommer med er en del av i gode og onde dager. Jeg ville benyttet anledningen til å prøve å få litt mer personlig kontakt med gutten når det var bare oss to.

Skrevet

"Forhåpentligvis". Jeg vet jo at mannen min ville gjort det samme, sådan

Skrevet

Takk for svar dere. Snakket nå med min samboer. Sønnen skal være hos besteforeldrene sine. Vi var faktisk enig om at det var best. Der får han alt oppmerksomheten i verden og slipper en grinete stemor. Er ikke grinete på bare han men alle rundt meg om dagen. Blir litt sånn av bare 3-4 timer søvn hver natt. Dere ser sikkert på meg som den onde stemor for at jeg spør samboer om han kan finne andre alternativer først, men det er første gang jeg har gjort det på de to årene her! Det er også fordi jeg vet jeg har veldig kort lunte om dagen. Har beklaget meg for at jeg var kjip. Men han skjønte meg heldigvis. Han orker ikke være sammen med begge to alene i 30 min en gang..

Skrevet

Takk for svar dere. Snakket nå med min samboer. Sønnen skal være hos besteforeldrene sine. Vi var faktisk enig om at det var best. Der får han alt oppmerksomheten i verden og slipper en grinete stemor. Er ikke grinete på bare han men alle rundt meg om dagen. Blir litt sånn av bare 3-4 timer søvn hver natt. Dere ser sikkert på meg som den onde stemor for at jeg spør samboer om han kan finne andre alternativer først, men det er første gang jeg har gjort det på de to årene her! Det er også fordi jeg vet jeg har veldig kort lunte om dagen. Har beklaget meg for at jeg var kjip. Men han skjønte meg heldigvis. Han orker ikke være sammen med begge to alene i 30 min en gang..

Jeg synes du gjorde helt rett! Du var ærlig, erkjente at dette ble for mye og ba om å finne en annen løsning. Faktisk tok du også hensyn til ungen da du anså deg selv som for sliten og gretten til å ha ansvar for begge. Når dere ble enige om en løsning og besteforeldrene kunne passe ungen, synes jeg du bare skal la være å bry deg om dem her inne som prøver å gi deg dårlig samvittighet eller stemple deg som vrang og slem stemor. Du sa i fra, mannen var enig, besteforeldrene sa ja og ungen blir godt ivaretatt. All is well :)

• Liker 1
Skrevet

Flott at dere fant en løsning. 

Men du burde gjerne kreve mer av mannen i hverdagen, når du er så sliten og tar alt av bleieskift, mat, bading og står opp med ungen om natten. Det er jo mannen sin unge også, du trenger litt fri iblandt.

• Liker 1
Skrevet

Flott at dere fant en løsning. 

Men du burde gjerne kreve mer av mannen i hverdagen, når du er så sliten og tar alt av bleieskift, mat, bading og står opp med ungen om natten. Det er jo mannen sin unge også, du trenger litt fri iblandt.

DETTE

Akkurat det jeg og tenkte. Her handler det ikke om en kjip stemor, men om en lat pappa. Overfor begge barna sine. Og det burde du ta tak i TS, fordi dette ikke kommer til å gå i lengden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...