AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Når kan man ta en graviditetstest? Jeg ble ferdig med mensen 29.juli, hadde sex med kondom 2.august og fikk mensen igjen 6.august! Helsestasjonen anbefalte å ta en test, kan jeg gjøre det imorgen? Eller må jeg vente? Hilsen er livredd jente på 19...Anonymous poster hash: 9e3c7...a73
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 De anbefaler å ta test to uker etter samleie, så kanskje vente til søndag? Anonymous poster hash: 086fe...f94
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg tenkte å dra på helsestasjon for ungdom imorgen, de har kun åpent på onsdager. Er det for tidlig og ta en sjekk da?Anonymous poster hash: 9e3c7...a73
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Du kan ta en test i morgen, men om svaret er sikkert er noe annet. Men ta evt en test på helsestasjonen i morgen hvis du føler det er betryggende, og så kan du kjøpe en graviditets test på dagligvarebutikken og ta den på søndag? Hvis du hadde mensen 29 juli og sex 2 august MED kondom, så er du mest sannsynlig ikke gravid. Og at du sier du fikk mensen igjen 6 august, var det like mye som vanlig mensen eller bare en blødning? Er mulig at det er rester etter mensen 29 juli. Jeg får gjerne ut litt rester etter en ukes tid. Og dette går nok veldig bra, så du uroer deg nok unødig, i hvertfall hvis du hadde sex med beskyttelse. Anonymous poster hash: 086fe...f94 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Det er første dag i mens som har noe å si. Så når var det? Og hvor lang syklus bruker du å ha? Anonymous poster hash: 0d245...703
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Jeg hadde første dag mensen 26.juli også igjen 6.august. Den pleier å vare ca 5 dager +/- Den nå begynte velsig kraftig, blødde ganske mye de første 3 dagene, og mindre de 2 neste og nesten ingenting idag Jeg er kjempestresset og tror ikke det hjelper på :/ Anonymous poster hash: 9e3c7...a73
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Pust med magen kjære deg. Mest sannsynlig er du ikke gravid - du har hatt sex med kondom, og du har fått mensen i etterkant. Jeg tipper at syklusen din har krøllet seg til litt denne gangen, det skjer ofte! Selv har jeg alltid hatt en kjempestabil mens i alle år - plutselig var den en uke forsinket. Det er også sjelden at man blør så mye og lenge som du beskriver, og samtidig er gravid. Hvis du vil ta en test (og det er jo uansett lurt), så ville jeg ikke tatt en før til helgen. De du kjøper på butikken er like sikre som de helsesøster har, så du trenger ikke ta turen ned dit. Men hvis du kjenner at du trenger noen å snakke med så gjør du det Klem fra meg - og prøv å ikke stresse deg ihjel. Sex med kondom er rimelig trygt, så lenge de ikke sprekker! Anonymous poster hash: 0262a...908
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Ts Ja jef er en person som stresser unødvendig mye over tingene... Jeg hadde en samtale med fastlegen min, om andre ting da men nevnte dette også og det første hun sa var "ja det høres ut som at du er gravid, ta en test" Så det har vært lite søvn, men nå skal jeg på helsestasjonen og ta en testAnonymous poster hash: 9e3c7...a73
Missy1 Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Ts Ja jef er en person som stresser unødvendig mye over tingene... Jeg hadde en samtale med fastlegen min, om andre ting da men nevnte dette også og det første hun sa var "ja det høres ut som at du er gravid, ta en test" Så det har vært lite søvn, men nå skal jeg på helsestasjonen og ta en testAnonymous poster hash: 9e3c7...a73 Syns det er litt feil av legen din å stresse deg opp på den måten. Du kan jo ta en test, men det er ikke sånn at det du beskriver høres ut som symptomer på graviditet. Du hadde samleie med kondom rett etter du var ferdig med mensen også fikk du mensen igjen. Hvordan er syklusen din egentlig? Er den vanligvis regelmessig? Fikk du mensen til rett tid i juli? Blødningene kan jo også være pga samleie, at det har trigga en blødning. hvis syklusen din er regelmessig så var du i utgangspunktet i en "sikker periode" da du hadde samleie og dere brukte i tillegg kondom. Det skal en del til å bli gravid da. Ta en test så du får roet deg ned, men jeg syns ikke det høres ut som du har noe å bekymre deg for utifra det jeg ser du beskriver her
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Ts Jeg har vært å tatt en test på helsestajsonen som viste negativt selvom det egentlig var litt for tidlig å ta en test nå så klarer jeg å slappe mye mer av nå, så det blir kanskje noe søvn i natt Jeg har alltid hatt regelmessig mensen også nå i juli, og den pleier å vare i 4-5 dager, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor jeg fikk mensen igjen, og det gjorde jordmoren ikke heller. Jordmoren var også veldig sjokkert over det legen hadde sagt og så ingen grunn til at jeg skulle være gravidAnonymous poster hash: 9e3c7...a73 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå