Gå til innhold

Reisevei fra kirke til lokale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, helt blank når det kommer til å planlegge bryllup så kommer sikkert til å spørre her helt til vi er gift :fnise:

Vi skal gifte oss i kirka som forloveden min tilhører, så lenge den er så vakker (stavkirke)

Men hvor langt ville dere ha godtatt å kjørt etter vielsen for å komme til lokale?
Det er få lokaler rundt kirka, og finnes ikke hotell nærmere enn litt over time om vi vil ha mat og festen på hotell.

Noen av dere som har hatt bryllup på et hotell, hvor mange av gjestene sov på hotell, og blir dette sett på som ok eller noe herk at de må betale for rom selv?

Takk på forhånd for alle svar :)
:laugh:

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Er det mange som er tilreisende uansett? Eller er alle fra området som er en time unna lokalet?

Syns en time hadde gått greit, men å måtte overnatte på hotell er kanskje ikke noe alle har råd til? Med nye kjoler/dress kanskje, gave og reisevei :)

Et alternativ er å sette opp en buss som går fra kirka til lokalet, og tilbake igjen når festen er slutt :)

Skrevet

Vi setter opp buss fra kirken til lokalet. Om dere skal gifte dere og feire litt utenfor allfarvei går det kanskje å sette opp buss fra hotellet til kirken og tilbake igjen?

Anonymous poster hash: 2e73d...44b
Skrevet

Vi er fra 2 forskjellige plasser, ca 1 1/2 time unna hverandre. Hans familie er spredd utover hele Østlandet, og det samme er min, samtidig som det kommer noen fra England å.. Så det med buss blir veldig vanskelig for da må den kjøre en lang tur, Hehe..

Om vi bruker ett lokale i nærheten av kirka så må vi ordne med privat overnatting for 40 stk, om vi bruker lokale her jeg er ifra så må vi ordne med privat overnatting til 35 stk..fin Derfor tenkte vi hotell, men om noen reagerer og bestemmer seg for å heller kjøre hjem så er jeg redd folk reiser før..

Hans familie vil ha det der de er ifra, min vil ha det der jeg er ifra. Hotellet ligger midt i mellom oss begge + pluss litt ekstra (er på fjellet) og er i den kommunen vi møttes for første gang. Men sliter med å bestemme oss -.-

Skrevet

Det vanskeliggjør og fordrer for mange gjester.

Anonymous poster hash: ce5db...f76

Skrevet

Er ikke sikkert mange benytter seg av bil til kirken. Hvertfall ikke om festen er rett etterpå. Spesielt med tanke på at det sikkert er alkohol i bryllupet. Er festen rett etterpå blir det heller ikke tid til å sette fra seg bilen hjemme og så ta kollektiv transport/taxi/få noen å kjøre seg til lokalet. 
Er det mange tilreisende er det sikkert fler som må bo på hotell. Da er det gjerne lurt å ha lokale et sted med flere hoteller - flere valgmuligheter innenfor pris. Er det bare et hotell tilgjengelig i området, så er hotellprisen per natt ofte høy. Og det er herk å betale for hotellrom dersom bryllupet arrangeres et stykke unna sentrum slik flere enn de som allerede er tilreisende må betale for hotell. Husk at gjester bruker penger på gave, klær, noen må kanskje ta seg fri fra jobb (tap av lønn), transport hjem om kvelden osv. 
Støtter forslaget til buss fra kirken til lokalet som en bruker over nevner :) Altså at alle kommer seg til kirken selv, men fra kirken til lokalet setter dere opp buss med plass til alle gjester/spør hvem som vil komme å ta den bussen i tilfelle noen kjører selv. Om dere vet noen gjester bor i samme område kan dere jo gi beskjed til dem, slik de kan få nr til de andre og kanskje ta felles transport? Billigere om 4 deler på en taxi enn 2 f.eks. 

Ser også at du nevner privatovernattig. Hør for all del med dem dere tenker kan ha overnattingsgjester før dere inviterer. Ikke sikkert alle vil ha gjester. Man er ofte sliten etter en lang bryllupsfest, har andre planer osv som gjør det litt strevsomt å være overnattingsvert også. Forvent i hvertfall ikke at alle sier ja dersom dere spør familie/bekjente. 

Skrevet

Vi hadde bryllupsfesten et godt stykke unna kirken. Vi hadde egen buss som fraktet alle frem og tilbake. Tenkte først å leie, men så dukket det opp et familiemedlem som er bussjåfør og stilte opp og kjørte folk til og fra.

Har også vært i andre bryllup der brudeparet har sørget for busstransport.

Anonymous poster hash: 2af2c...2da
Skrevet

Om vi setter opp buss tilbake til kirka fra lokalet så må fortsatt 90% av de som kommer kjøre videre derifra for å komme seg hjem. I nærheten av kirka så er nærmeste hotell 1 time unna (vi snakker bygdenorge på sitt beste) Om vi bruker lokale her jeg er ifra så er det en time til nærmeste hotell derifra å. Derfor tenkte vi at det enkleste ville være å ta det på ett hotell der de som ønsker kan booke rom og overnatte der, mens de som vil kan kjøre hjem. Er alt fra 30 minutter til litt over 2 timer hjem for alle da.. Buss for å få folk hjem er helt umulig for den må kjøre Østlandet rundt, og det kommer til å ta hele natta for å få alle hjem. Baaah, så vanskelig.. 

Skrevet

Høres ut som om jeg klager, men det gjør jeg ikke. Bare forklarer situasjon.. Tenk om alle kunne vært naboer. Haha! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...