Gå til innhold

Vinduet åpe, edderkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det regn her, og er det noe jeg liker så er det å ligge innpå det varme rommet mitt og lytte til regnet. Om jeg er på rommet mitt og har åpe vinduet i vel 1 time og 30 min, er det sannsynlig at mange edderkopper kommer krypende inn? Er LIVREDD edderkopper, men innser jo at dette er et dårlig spørsmål.

Rommet mitt er i 1. Etasje. Hva kan jeg eventuelt gjøre for at 0 edderkopper vil komme inn??

Anonymous poster hash: 651c4...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng opp myggnett? Kan finnes på Jula iallfall

Anonymous poster hash: 51971...574
Skrevet

Hva er åpe? Er det det samme som lekkasje?

Anonymous poster hash: 218c0...5ed
Skrevet

Hva er åpe? Er det det samme som lekkasje?

Anonymous poster hash: 218c0...5ed

ÅpeNT selvfølgelig, åpent. Tror jeg.

Anonymous poster hash: 6c0ef...c69

Skrevet

Det er ikke veldig sansynlig at det kryper edderkopper inn. De holder seg som oftest i nærheten av spindelvevet sitt eller andre steder hvor de kan jakte på mat hvis det er det de lever av. Hvis de vil inn så kryper de inn på høsten når det begynner å bli kaldt for så å krype ut igjen på våren. Det er ingen grunn for de til å komme inn vinduet ditt. De som faktisk kan komme inn er jo flyvende insekter som blir tiltrukket av lys. f.eks. så det er greit å skru av lyset hvis du skal ha vinduet åpent om kvelden.

Anonymous poster hash: 8f757...9a1
Skrevet

Det kan komme edderkopper inn selv om du har vinduet stengt. Se sånn på det, med vinduet åpent kan disse lettere komme seg ut :P

Anonymous poster hash: 5fe36...967
  • Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Klart det er stor sannsyn for at edderkoppane går inn vindauget. Og iallefall om du bur i 1. etasje. Endå større sjanse om det er murveggar. Eg trudde dette var allment kjent. 

http://www.klikk.no/bolig/article613338.ece

http://www.klikk.no/bolig/article613338.ece

http://www.klikk.no/bolig/article779035.ece

http://www.dagbladet.no/2012/08/07/tema/klikk/bolig/22852215/ ( du er vel kanskje ikkje i Oslo, med tanke på dialekta di?)

Klikk er jo ikkje fagartiklar, men men....

Skrevet

Jeg åpner aldri soveromsvinduet, for hver gang jeg gjør det, finner jeg en diger edderkopp på veggen.

Anonymous poster hash: fd255...2bd

Skrevet

Edderkopper er fine  :rodmer: Jeg liker ikke å ha de på meg, men jeg liker å studere de. Fascinerende småkryp. Og de har null interesse av mennesker, så skjønner ikke hvorfor så mange er redde for de. Og mye heller edderkopper enn småfluer, som plager meg.

Anonymous poster hash: 91c9e...736
Skrevet

Jeg er også der. Jeg lufter ikke på soverommet mitt, nettopp pga. de helsikkes edderkoppene. Så det jeg må gjøre er å åpne et vindu på andre siden av huset, og sette en vifte i gangen mellom rommene, som blåser den friske lufta inn på soverommet.

TAKLER ikke å våkne til at det kravler en svær satan av en edderkopp på meg. Evnt. at jeg plutselig ser den i sidesynet oppå puta rett før jeg sovner.

Ja da, eddekoppen blir sikkert reddere for meg der jeg fekter villt rundt meg - men det driter jeg i. Det holder at jeg får panikk, om jeg  ikke skal tenke på den jævla edderkoppen i tillegg.

Har opplevd FOR mange ganger at de bedritne ekle svina kravler rundt i senga eller på veggen rett ved siden av.. Men men, sånn er det vel å ha hus rett ved siden skogen.

Anonymous poster hash: 68a5d...160
Skrevet

jeg liker og å sove med vindu åpent. Men jeg bor og i 1etg. Skal få kjøpt netting og sette opp så kommer det ikke sånt rask inn.

Er spesielt plaget med stankelbein de er overalt!! altså ikke inne men utenfor ytterdøra, rundt vindu etc så er rimelig kjapp inn og ut ytterdøra. Nytter liksom ikke med netting der :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...