Gå til innhold

25 stemmer

1. 1. Hva er deres mening?

• Kvinnfolk tilhører kjøkkenet slik de kan lage mat
      3
    • Kvinnfolk og menn tilhører/tilhører ikke kjøkkenet på samme måte, vi lever tross alt i 2015!
      22
    • Jeg vet ikke, jeg har ikke satt meg inn i situasjonen
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som tror slikt? Vi lever i 2015 og da er det like vanlig for menn som damer å like å stå på kjøkkenet å lage mat...

Jeg som mann håper virkelig ikke at jeg er en av få som innser dette, er det virkelig menn som fortsatt har dette gammeldagse synet?

Hva er deres mening? Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan tenke at damer skal holde seg til kjøkkenet...

Anonymous poster hash: 06a6e...de1
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er som å si at menn er skapt for å gå ut med søpla eller klippe plenen.

Endret av absinthia
  • Liker 6
Skrevet

Vel, i så fall er jeg født i feil kropp..

Skrevet

Kvinner er født til å klage på hvor onde menn er.

Anonymous poster hash: 7bced...ef7
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Ingen blir "født til" noe. Vi blir ikke født med evnen til å dele, å være stille i timen, være redd for mørket eller like pulverpadder. Det er ting vi lærer oss, eller blir lært til og blir formet av de kulturelle verdiene i miljøet rundt oss. Ideen om at kvinner hører hjemme på kjøkkenet gravid og barbeint fordi det er det hun er skapt til er en en av disse "verdiene".

Endret av AmandaVI
  • Liker 2
Skrevet

Hvor har du det fra?

Gjest Hofmann
Skrevet

...og for å bote på det, mener jeg det er helt riktig at de lager mat til oss i det minste.

Skrevet

...og for å bote på det, mener jeg det er helt riktig at de lager mat til oss i det minste.

Jeg har hørt mange på tv si. Go make me a sandwich damn woman!

Gjest Hofmann
Skrevet

Kan jo si det litt finere enn det da: "Kjæresten min, nå er jeg så sulten. Kunne du vært en engel og laget en sandwich til meg?"

Skrevet

Poenget i artikkelen, hvis noen av dere hadde tatt dere tid til å lese den, er at hun som tok kjønnsstudier opplevde hele tiden å bli møtt med slike fordommer og anti-feministiske holdninger.

Anonymous poster hash: e20af...229
  • Liker 1
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Poenget i artikkelen, hvis noen av dere hadde tatt dere tid til å lese den, er at hun som tok kjønnsstudier opplevde hele tiden å bli møtt med slike fordommer og anti-feministiske holdninger.

Ja, alle kan ikke være feminister. Hun må bare vende seg til at ikke alle er enige med henne hele tiden, spesielt dersom hun har tenkt å jobbe innenfor akademia.

Endret av Hofmann
  • Liker 2
Skrevet

Hvilken artikkel?

Anonymous poster hash: 2909b...16e

Skrevet

Denne http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1599458.ece

Jeg skulle linke til den i førstepost men jeg glemte det, fail

Men tittelen på artikkelen gjorde meg litt irritert fordi det gir ikke mening at damer hører hjemme på kjøkkenet o.O Hva om dama er rævva til å lage mat og mannen er proff?

• Liker 1
Skrevet

Funker det da? 

Hvis en kvinne lager en sandwich til mannen sin etter en slik uttalelse legger kvinnen opp til det selv. 

Anonymous poster hash: cf21a...670

• Liker 1
Skrevet

Folk burde lese seg opp på komparative fortrinn. Menn er riktignok bedre enn kvinner både på kjøkkenet og i arbeidslivet, men kvinner har komparativt fortrinn i hjemmet. Om menn gjør husarbeid går familien glipp av høyere lønn i arbeidslivet enn om kvinner gjør husarbeidet. Derfor er det rasjonelt at kvinner gjør husarbeidet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparative_advantage

Skrevet

Funker det da? 

Hvis en kvinne lager en sandwich til mannen sin etter en slik uttalelse legger kvinnen opp til det selv. 

Anonymous poster hash: cf21a...670

Jeg kan tenke meg at det eneste som skjer er at man ikke får seg noe den kvelden og kanskje får seg et ballaspark :P Ingen kvinne i sitt rette jeg vil la seg herse med slik :)

• Liker 2
Skrevet

Dette fremstår for meg som et litt oppkonstruert problem. Jeg tviler sterkt på at det er en særlig utbredt oppfatning at kvinner er født til å stå på kjøkkenet, og artikkelen fremstår for meg som et forsøk på å idiotforklare meningsmotstandere som troll, sjøløver osv. De er med andre ord ikke oppegående mennesker hvis meninger er verdt å høre på, eller engasjerte mennesker med et annet synspunkt, men noe slemt som prøver å kneble unge kvinnelige feminister. 

Skrevet

Dette fremstår for meg som et litt oppkonstruert problem. Jeg tviler sterkt på at det er en særlig utbredt oppfatning at kvinner er født til å stå på kjøkkenet, og artikkelen fremstår for meg som et forsøk på å idiotforklare meningsmotstandere som troll, sjøløver osv. De er med andre ord ikke oppegående mennesker hvis meninger er verdt å høre på, eller engasjerte mennesker med et annet synspunkt, men noe slemt som prøver å kneble unge kvinnelige feminister. 

ja

Skrevet

Denne http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1599458.ece

Jeg skulle linke til den i førstepost men jeg glemte det, fail

Men tittelen på artikkelen gjorde meg litt irritert fordi det gir ikke mening at damer hører hjemme på kjøkkenet o.O Hva om dama er rævva til å lage mat og mannen er proff?

Er så glad for mennesker som orker å ta kjønnsstudier. Det må være et av tidenes verste og mest håpløse studie... men så nødvendig. Men for min del hadde det sikkert klikket for meg.

Anonymous poster hash: 7dbe6...687

Skrevet

Er så glad for mennesker som orker å ta kjønnsstudier. Det må være et av tidenes verste og mest håpløse studie... men så nødvendig. Men for min del hadde det sikkert klikket for meg. Anonymous poster hash: 7dbe6...687

hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...