Gå til innhold

Forhandler dere med banken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte?Eller tar dere til takke med den renten dere får ved rentenedsettelse,etter rentemøte?

Hva gjør dere når renten går ned? Betaler det samme,og får kortere nedbetalingstid?eller velger du å få mindre å betale pr.mnd?

Husker du å varsle banken at du skal betale det samme?

Hva er boligrenten din nå?

Min er på 2.65.Lån 1.800.000

Anonymous poster hash: faf1e...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forhandlet flere ganger for å få satt ned renta og har fått mye lavere rente hver gang. Fortsatt har vi ikke den laveste på markedet, men velger å beholde banken for knallgod service på flere områder.

Vi velger å betale det samme på lånet når renta går ned slik at nedbetalinstiden reduseres.

Skrevet

Forhandler alltid med banken, har 2,45% i effektiv rente på et lån på 1,9 millioner hos DnB.

Anonymous poster hash: 88b9b...3ab
Skrevet

Jeg er kunde i banker med faste prislister. Så hvis jeg ikke er fornøyd må jeg skifte bank.

Hvis du kan prute med banken, har du i utgangspunktet ikke spesielt gode vilkår.

Skrevet

Er det ikke vanlig at banker setter ned renten for eksisterende kunder automatisk?

Anonymous poster hash: dc798...ff2
Skrevet

Er det ikke vanlig at banker setter ned renten for eksisterende kunder automatisk?

Anonymous poster hash: dc798...ff2

Min bank gjør det, men da ber jeg bare om enda bedre renter. DnB vet at jeg kan gå over til Danske Bank når jeg vil, så de sørger for å beholde meg ved å ligge litt lavere enn dem.

Anonymous poster hash: 88b9b...3ab

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg innhenter tilbud fra andre banker i ny og ne, går til min faste bankforbindelse og spør om de fremdeles vil ha meg som kunde, og så setter de ned renta si :) 

Skrevet

Jeg ber også om å få bedre rente i banken når jeg ser at jeg kan få bedre rente andre steder ved å bytte. Sp langt har de alltid tilbudt meg renten jeg har bedt om, det er tydelig at de ikke vil miste meg som kunde! For tiden har jeg en rente på 2.35 på et lån på 1,8 mill hos DnB.

Anonymous poster hash: 4e114...f6f

Skrevet

Er det noen her som har bedt om høyere rente på bankinnskudd og fått det? Bankene kutter jo til beinet for oss som sponser lånegildet nå. 

Anonymous poster hash: f60d2...bcb
Skrevet

Jeg er kunde i banker med faste prislister. Så hvis jeg ikke er fornøyd må jeg skifte bank.

Hvis du kan prute med banken, har du i utgangspunktet ikke spesielt gode vilkår.

For noe tull. Jeg pruta nettopp fra 2,41 til 2,24 eff i Dnb. Vil påstå 2,41 eff også er ganske bra. 4 mill i lån.

Anonymous poster hash: 62e6d...cef

• Liker 2
Skrevet

For noe tull. Jeg pruta nettopp fra 2,41 til 2,24 eff i Dnb. Vil påstå 2,41 eff også er ganske bra. 4 mill i lån.

Faste prislister? Tull på deg. Skal du gå etter prislister, så er du den evige tape i banken.

• Liker 1
Skrevet

Pleier å ta til takke med den renta jeg får, men det var en gang jeg syntes min bank var vanvittig treig med å sette den ned i forhold til alle andre, og jeg så tilbud ute for nye kunder som lå under det jeg hadde i rente på mitt førstehjemslån. Tenkte at jeg var en god og attraktiv kunde og at her var det bare og ta en kjapp telefon, men neida.. ingen rom for forhandling der.

Så jeg skiftet bank.

Har enda ikke forhandlet noe i den nye banken enda, men de er kjappere på avtrekkeren når renta settes ned iallefall.

Skrevet

Du tuller fælt nå. Alle oppegående mennesker pruter med banken.

• Liker 1
Skrevet

Faste prislister? Tull på deg. Skal du gå etter prislister, så er du den evige tape i banken.

Hæ? Hvorfor har du sitert meg? Jeg har da ikke snakket om å bruke faste prislister - tvert imot.

Skrevet

Du tuller fælt nå. Alle oppegående mennesker pruter med banken.

Bare de som er kunder i banker som er kjent for "individuell prissetting" og ikke setter ned automatisk for alle når renten endres. 

Har du dårlige vilkår i en av storbankene (DNB, DanskeBank...) eller en lokal sparebank er det klart at du skal prute.

Men hos banker som f.eks. SkandiaBanken eller SPK tviler jeg sterkt på om du kommer noen vei med pruting. Det blir nesten som å prute på prisene på Rema. (Eller å be om høyere innskuddsrente i Santander, BlueStep eller SpareSmart)

Hvis noen har klart å få bedre rente enn 2,50 % effektivt i SkandiaBanken er det fint om de korrigerer meg her.

Anonymous poster hash: 79f95...c54

Skrevet

"Forhandler og forhandler". Sendte bilder etter å ha pusset opp leiligheten, og fikk lavere rente. Når den generelle renten går ned sender jeg en e-post til banken med utsagn om at jeg forventer at min rente også blir satt ned. Nå skal det sies at jeg alltid har betalt punktlig, så det har nok litt å si. 

Skrevet

Pleier å ta til takke med den renta jeg får, men det var en gang jeg syntes min bank var vanvittig treig med å sette den ned i forhold til alle andre, og jeg så tilbud ute for nye kunder som lå under det jeg hadde i rente på mitt førstehjemslån. Tenkte at jeg var en god og attraktiv kunde og at her var det bare og ta en kjapp telefon, men neida.. ingen rom for forhandling der.

Så jeg skiftet bank.

Har enda ikke forhandlet noe i den nye banken enda, men de er kjappere på avtrekkeren når renta settes ned iallefall.

Anbefaler deg å ta kontakt med banken oftere.

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å ta kontakt med banken oftere.

Jepp, det er planen

Skrevet

Det gjør jeg, og jeg har akkurat klart å forhandle ned boliglånsrenta med 0,25 % :-)

Anonymous poster hash: 3b8e8...d41

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Hvordan går dere fram når dere skal sjekke beste rente i de respektive bankene? 

Er det et sted man kan få fram en liste?

Jeg sjekket nettopp Din side - men fikk ikke fram noen liste der. Ser at jeg antagelig har høy rente på mitt boliglån. Betaler 2,710% effektiv på et lån innenfor 40% av takst. Lånet er på 1.750.000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...