AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Hei, Dette er vanskelig, må omplassere hundene mine på grunn av en alvorlig sykdom. Jeg kan ikke ha dem lenger, og gråter bare av tanken. Hvordan går jeg frem for å finne noen som kan elske deg like mye som meg? De er så gode, og jeg er så redd for at de skal bli splittet. Jeg tenker ikke penger, men føler det er en sikkerhet i seg selv mot useriøse "kjøpere"? Er det mulig å skrive en kontrakt med betingelser, for eksempel at de ikke må splittes. Pleier man å ha en prøveperiode? Jeg kan jo ikke ta dem tilbake..(sykdom) og er så beskymret for hvordan vi skal løse dette. Jeg har utsatt det i 6 mnd, men har bare noen uker igjen til å gjøre dette. Det er bare så vondt...alle dere med dyr vet nok hvordan det kjennes. Er akkurat som om de har skjønt det de og...og det gjør enda mer vondt:( Tar imot alle tips og råd! Anonymous poster hash: 5a096...79e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg personlig ville ikke betalt ei krone for å kjøpe dyr fra en privatperson. Ikke fordi jeg ikke mener dyret har verdi, men fordi jeg er redd for å støtte valpefabrikker. Nå er jo ikke du en av de, men prinsippet mitt står ved lag. Kan gjerne bla opp noen lapper for en hund fra dyrebeskyttelsen, for da vet jeg at pengene kommer andre dyr til gode. Hadde du tatt betalt for dyrene, men presisert at pengene skulle gått til dyrebeskyttelsen o.l, da ville jeg derimot gladelig ha betalt. Anonymous poster hash: f2ea6...e83
Tvist Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg personlig ville ikke betalt ei krone for å kjøpe dyr fra en privatperson. Ikke fordi jeg ikke mener dyret har verdi, men fordi jeg er redd for å støtte valpefabrikker. Nå er jo ikke du en av de, men prinsippet mitt står ved lag. Kan gjerne bla opp noen lapper for en hund fra dyrebeskyttelsen, for da vet jeg at pengene kommer andre dyr til gode. Hadde du tatt betalt for dyrene, men presisert at pengene skulle gått til dyrebeskyttelsen o.l, da ville jeg derimot gladelig ha betalt. Anonymous poster hash: f2ea6...e83 Nå er vel ikke dette snakk om valper. Men å gi pengene til dyrebeskyttelsen høres ut som en lur ide. Skriv en kontrakt med kjøperene, møt dem gjerne hjemme hos dem en gang sammen med hundene før du bestemmer deg. Spør om dere kan holde kontakt via facebook eller lignende, så kan du få se bilder og høre hvordan de har det (om det ikke blir for smertefult for deg). Er det ingen mulighet for at du kan ta dem tilbake på et senere tidspunkt, om du blir frisk? Føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Nå er vel ikke dette snakk om valper. Men å gi pengene til dyrebeskyttelsen høres ut som en lur ide. Nei, det er riktignok ikke snakk om valper her, men min holdning er den samme, det presiserte jeg. Nå er jo ikke du en av de, men prinsippet mitt står ved lag. Anonymous poster hash: f2ea6...e83
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Føler virkelig med deg, TS! Har selv vært i den håpløse situasjonen, og det er fryktelig vondt. Det verste var nok alle de dømmende kommentarene man fikk slengt etter seg, folk evner ikke å sette seg inn i andres situasjon. Ikke bry deg om disse. Du kan helt fint ta en ''symbolsk sum'' for hundene, og lage en kontrakt. Jeg skrev også kontrakt med de som tok over min hund, der det står at jeg skal kontaktes hvis hunden blir syk, må omplasseres på nytt, eller ved død. Hadde også tett oppfølging de to første årene, og var der på besøk. Du kan nok helt sikkert lage noe lignende der begge to får holde sammen, men hvis du ikke kan ta dem tilbake, kan det jo bli vanskelig hvis det evnt skjærer seg. Da kan jo dette med prøvetid bli vanskelig også? Bruk god tid på å finne ett hjem! Anonymous poster hash: fed04...652 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Jeg personlig ville ikke betalt ei krone for å kjøpe dyr fra en privatperson. Ikke fordi jeg ikke mener dyret har verdi, men fordi jeg er redd for å støtte valpefabrikker. Nå er jo ikke du en av de, men prinsippet mitt står ved lag. Kan gjerne bla opp noen lapper for en hund fra dyrebeskyttelsen, for da vet jeg at pengene kommer andre dyr til gode. Hadde du tatt betalt for dyrene, men presisert at pengene skulle gått til dyrebeskyttelsen o.l, da ville jeg derimot gladelig ha betalt.Anonymous poster hash: f2ea6...e83 Jeg tenkte egentlig aa ingaa en avtale om at pengene skal gaa til veterinaer osv til hundene. Anonymous poster hash: 5a096...79e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Nå er vel ikke dette snakk om valper. Men å gi pengene til dyrebeskyttelsen høres ut som en lur ide. Skriv en kontrakt med kjøperene, møt dem gjerne hjemme hos dem en gang sammen med hundene før du bestemmer deg. Spør om dere kan holde kontakt via facebook eller lignende, så kan du få se bilder og høre hvordan de har det (om det ikke blir for smertefult for deg). Er det ingen mulighet for at du kan ta dem tilbake på et senere tidspunkt, om du blir frisk? Føler med deg. Nei desverre:( med mindre ett mirakel skjer..Anonymous poster hash: 5a096...79e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Finnes det dyreforum aa legge ut slikt paa?Anonymous poster hash: 5a096...79e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Jeg tenkte egentlig aa ingaa en avtale om at pengene skal gaa til veterinaer osv til hundene.Anonymous poster hash: 5a096...79e Det høres for min del greit ut. Jeg kan vise to forskjellige annonser som kanskje forklarer hvordan jeg tenker. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62552825&searchclickthrough=true Kattene ser ikke ut til å ha blitt verken chippet, vaksinert, ha fått ormekur eller helsesjekk. Likevel vil de ha 600 kr pr stykk. Jeg ønsker ikke å bidra til at folk tjener penger på å la dyra sine bli drektige for å å selge kattungene uten oppfølging fra veterinær. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62616112&searchclickthrough=true Her koster også kattene 600 per stykk, men disse har fått oppfølging hos veterinær, og det er noe jeg gladelig betaler for. Jeg kan like gjerne kjøpe katt fra en slik person som fra dyrebeskyttelsen, for meg går de under samme kategori i dette tilfellet. Anonymous poster hash: f2ea6...e83
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 Ta kontakt med Foreningen for omplassering av dyr (FOD), de gjør en fantastisk jobb og kan helt sikkert hjelpe deg! Mer info: http://www.fod.no/omplassering-av-hund/ Anonymous poster hash: a45fd...a56 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #11 Skrevet 11. august 2015 Det høres for min del greit ut. Jeg kan vise to forskjellige annonser som kanskje forklarer hvordan jeg tenker.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62552825&searchclickthrough=true Kattene ser ikke ut til å ha blitt verken chippet, vaksinert, ha fått ormekur eller helsesjekk. Likevel vil de ha 600 kr pr stykk. Jeg ønsker ikke å bidra til at folk tjener penger på å la dyra sine bli drektige for å å selge kattungene uten oppfølging fra veterinær.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62616112&searchclickthrough=true Her koster også kattene 600 per stykk, men disse har fått oppfølging hos veterinær, og det er noe jeg gladelig betaler for. Jeg kan like gjerne kjøpe katt fra en slik person som fra dyrebeskyttelsen, for meg går de under samme kategori i dette tilfellet.Anonymous poster hash: f2ea6...e83 Ja..ser hvordan du tenker. Mine gjelder ikke dette. De har vaksinekort..chippet..har kontrakter og alt av pairer i orden. Fast på kontroll har de også vært. Så det er jo litt dumt å skjære alle over en og samme kam. Anonymous poster hash: 5a096...79e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #12 Skrevet 11. august 2015 Ta kontakt med Foreningen for omplassering av dyr (FOD), de gjør en fantastisk jobb og kan helt sikkert hjelpe deg! Mer info: http://www.fod.no/omplassering-av-hund/Anonymous poster hash: a45fd...a56 Takk♥♥♥ Anonymous poster hash: 5a096...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå