Gå til innhold

Hva slags fordommer har dere mot folk som panter flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel bare noe fattige folk gjør er det ikke ?

Anonymous poster hash: 0392e...160
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle bør pante flasker. Det er heller en skam å ikke resirkulere. Ser positivt på de som tar seg tid til å pante. 

Ser negativt på de som kaster panteflasker og bokser i vanlige søppeldunker.

• Liker 36
Skrevet

Må man være fattig for å være miljøbevisst? :klo:

Anonymous poster hash: c0497...c08
  • Liker 20
Skrevet

Tuller du eller? Kaster du bare flaskene dine da? Tenk litt på miljøet..... 

• Liker 23
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som ikke panter flasker.

• Liker 39
Skrevet

Ok?

Da er jeg fattig. Jeg panter flaskene jeg har kjøpt, tatt med meg hjem og drukket opp.

Det blir ikke nødvendigvis så mange kronene av det, men jeg synes det er flott med panteordningen.

Hva gjør du selv med tomflaskene dine, tar du dem med deg og legger dem i søppeldunker rundt i byen slik at de fattige skal få noen allmisser av deg?

Anonymous poster hash: d24a8...6bd
  • Liker 1
Skrevet

Vi panter alltid, men velger å gi pengene til Røde Kors.

Anonymous poster hash: c5c6c...e9c
Skrevet

Jeg har ingen fordommer mot det. men synes det er så flaut å panteflasker alene. haha jeg er rar. 

Anonymous poster hash: 8f071...44e
Skrevet

Så du kaster dem i søpla? Ærlig talt! Jeg panter mine egne flasker for å få igjen panten jeg betalte da jeg kjøpte dem, men også (og mest) pga miljøhensyn.

Jeg kunne uansett ikke kastet metallbokser i søpla. Disse måtte da gått i en glass og metall-innsamler, og da kan jeg like gjerne pante dem i butikken, hvor jeg er oftere enn ved en glass og metall-stasjon.

• Liker 4
Gjest Stringfellow1
Skrevet

jeg har iallefall ingen fordommer mot folk som panter alle tomflaskene sine.
på en annen side så har jeg litt imot folk som ikke gidder å pante flasker i det heile tatt, og i stedet bare slenger fra seg dise flaskene i en grøftekant eller noe.

Skrevet (endret)

Må innrømme at jeg reagerer litt når voksne mennesker panter flasker. Betyr ikke at jeg ikke er miljøvennelig. Jeg samler flaskene i søppelsekker også lar jeg barn pante flaskene mot at de får beholde panten.

Endret av Summers
Skrevet

Mp innrømme at jeg reagerer litt når voksne mennesker panter flasker. Betyr ikke at jeg ikke er miljøvennelig. Jeg samler flaskene i søppelsekker også lar jeg barn pante flaskene mot at de får beholde panten.

Hva vis man ikke har barn ? skal man dele ut flaskene sine til tilfeldige barn ?

Anonymous poster hash: 8f071...44e

• Liker 18
Skrevet

Heller fordommer mot folk som ikke bryr seg om miljøet. 

Anonymous poster hash: 0c3b4...494
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de er miljøbevisste og har økonomisk sans. 

De som IKKE panter flakser derimot tenker jeg er miljøsvin og hensynsløse latsabber. 

Anonymous poster hash: 957d6...7b7
  • Liker 3
Skrevet

HÆ, hva faen!

Samler mine en gang i måneden jeg, og tusler ned på matbutikken og trer en haug av dem ned i automaten, til klinisk irritasjon for de som står bak.

Ingen skam i dette, vel, kanskje litt flaut når det er lang kø, og alt jeg har en gang i blant er min manns ølbokser haha, men neeeh, sånt tar jeg med et smil:)

• Liker 3
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg må bare være helt ærlig, dette er faktisk noe av det aller dummeste jeg har hørt på mange år.........

• Liker 6
Gjest Gjest_lakrispia
Skrevet

Jeg panter flasker OG trykker på røde kors knappen. Slik sparer jeg både miljøet og gir et lite bidrag til veldedighet, pluss at jeg føler meg bedre! Det er en vinn vinn vinn situasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...