AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Del Skrevet 11. august 2015 Hei :-) Vi planlegger å bygge hus, og har sett et veldig fint et. Det er 130 kvm, og vi er fire stk i familien (jeg og mannen, og to jenter). Vil gjerne høre erfaringer :-)Anonymous poster hash: 2fbd4...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 11. august 2015 #2 Del Skrevet 11. august 2015 Kommer vel mest an på planløsningen? Vi har nettopp kjøpt hus på omtrent 90 kvm, ser absolutt ikke at vi trenger mer plass fordi planløsningen er helt eksepsjonell - uten å skryte for mye. Alle rom er store nok, vi har nok rom til det hi trenger, det er åpent og luftig - og alt på ett plan, det er et must om man ikke har minst 150 kvm til rådighet, føler jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Del Skrevet 11. august 2015 Det kommer an på hva dere føler dere trenger av plass, det. For de fleste familier på 4 vil 130 kvm være massevis. Men det kommer an på planløsning. Er soverommene store nok? Er stuen stor nok? Går det vekk masse plass i gang? Hva med boder og oppbevarinsplass? Etc... De fleste rekkehus her jeg bor er mindre enn 130 kvm, og de er likevel fulle av barnefamilier. Til og med blokkleiligheter på godt under 100 kvm passer fint til barnefamilier. Min søster bor med mann og 2 barn samt en stor bikkje på 84 kvm, det er massevis av plass. Anonymous poster hash: 07273...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 11. august 2015 #4 Del Skrevet 11. august 2015 Med god planløsning går det fint. Jeg ville nok hatt minst 20 kvm mer, men det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 11. august 2015 #5 Del Skrevet 11. august 2015 Null problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Del Skrevet 11. august 2015 Hvor mange etasjer? Fordelt på tre etasjer blir det kanskje litt smått?Anonymous poster hash: b758c...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 11. august 2015 #7 Del Skrevet 11. august 2015 Planløsningen som bestemmer om det er stort eller lite. Har noen I familien som bor på samme antall kvadrat som oss,113. De har en bedre planløsning på sin rekkehusleilighet enn vi har på huset vårt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 11. august 2015 #8 Del Skrevet 11. august 2015 Hvor mye plass går bort i ubrukelig areal? ( trapp, gang ( ikke inngang- gang som msn trenger, men gang mellom rom), og er det kjellerstue eller tilsvarende? Kjellerstue er supert når barna er større og plutselig har med seg fem venner hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkos Skrevet 11. august 2015 #9 Del Skrevet 11. august 2015 Enig i at planløsninga er alfa og omega Vi er like mange og har 120 kvadrat. Typisk rekkehus med 3 soverom, 2 bad, stue, kjøkken og kjellerstue. Plassmessig har vi egentlig nok, men ideelt sett skulle vi hatt et rom til sånn at vi kunne hatt et kontor / gjesterom når babyen tar i bruk nåværende kontor som sitt rom. Kjellerstua er genial på mange måter, men det blir mer knotete når den skal romme mulighet for kontor i tillegg til gjesteovernatting, klestørking, lekestue, m.m. Om huset dere har sett dere ut har både en ekstra stue (gjerne i kjeller eller loft) og fire soverom høres det supert ut i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #10 Del Skrevet 11. august 2015 Blir hva man gjør det til. Husk at i Kina, Japan og andre land med stor befolkning lever det ofte familier på 4-5 personer på 20-40 kvadrat. Anonymous poster hash: b0af4...e56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #11 Del Skrevet 11. august 2015 Det spørs litt på hvor mye stæsj du har behov for å fylle huset med. Anonymous poster hash: caf56...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #12 Del Skrevet 11. august 2015 Takk for så mange svar! :-) Det er et hus på 1 plan. Er fornøyd med hvordan planløsningen ser ut. Det er tre soverom, hvert på mellom 9-13 kvm. Ellers er det en stor bod.Anonymous poster hash: 2fbd4...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #13 Del Skrevet 11. august 2015 En familie på 4 bor på 75 m2 på Vinderen, Oslo vest: supersmart planløsning! :-)Anonymous poster hash: bc144...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #14 Del Skrevet 11. august 2015 Takk for så mange svar! :-) Det er et hus på 1 plan. Er fornøyd med hvordan planløsningen ser ut. Det er tre soverom, hvert på mellom 9-13 kvm. Ellers er det en stor bod.Anonymous poster hash: 2fbd4...dab Tror det kommer veldig an på hva du er vant med og hva du har beholder av soverom. Vi er en familie på 3, og bor på 120 kvadrat. Vi syns det er for lite, og ønsker å flytte til noe større. Vi har 3 soverom, og ønsker et barn til. Da vil vi ikke lengre ha et gjesterom, noe som ikke fungerer for oss da familien bor langt vekke og gjerne er her i en uke eller to i strekk når de først kommer. Vi ønsker også eget kontor, så for oss er 5 soverom (eller 4+disponibelt rom) perfekt. Tenker 200kvm er passe. En annen ting er at både jeg og samboer er vokst opp i store eneboliger, og vi er derfor begge vant med mye plass. Vi bodde sammen i en større by før vi fikk barn, på 65 kvadrat. Da barnet kom kjøpte vi utenfor byen, nettop for å få større plass. Hadde det vært veldig viktig for oss å bo i sentrum hadde sikkert dette veid mer enn stort boareal, men for oss var ikke dette viktig nok. Så for oss veier stor plass og stor hage mer enn å bo sentralt, selv om jeg vet at det fint går an å leve trangere uten problem. Anonymous poster hash: f1360...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #15 Del Skrevet 12. august 2015 Mer enn nok! Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte synes 130 kvm er lite for fire personer. Anonymous poster hash: b9f62...d46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #16 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg er vokst opp i stor enebolig (340 m2) med 2 romslige etasjer og har alltid hatt eget rom og bad. Men, dette var jo ikke i byen:-) Jeg ønsket å bo svært sentralt i Oslo så da er leilighet det beste valget. Så lenge barn og voksne har hvert sitt rom og en balkong så er alt i skjønneste orden! Ekstra kjekt og luksus er det å også ha et gjesterom :-)Anonymous poster hash: bc144...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #17 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg er vokst opp i stor enebolig (340 m2) med 2 romslige etasjer og har alltid hatt eget rom og bad. Men, dette var jo ikke i byen:-) Jeg ønsket å bo svært sentralt i Oslo så da er leilighet det beste valget. Så lenge barn og voksne har hvert sitt rom og en balkong så er alt i skjønneste orden! Ekstra kjekt og luksus er det å også ha et gjesterom :-)Anonymous poster hash: bc144...044 Prisene i Oslo visse steder er jo ville...Anonymous poster hash: bc144...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bush babe Skrevet 12. august 2015 #18 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg er vokst opp i stor enebolig, men har nå 120 kvm og vi er en familie på fem. Det går helt fint, og vi bor veldig sentralt og med stor hage. Jeg syns vi har mer enn nok plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 12. august 2015 #19 Del Skrevet 12. august 2015 Det kjem jo mest av alt an på kor mykje stæsj de har! Husbonden og eg har 118 kvadrat, fordelt på tre etasjer der kjellaren berre er kjellar/lagring. Vi kunne trengt 50kvm med i kjellaren, resten av huset er svært nok! Men så har vi også 8 syklar, 10 par ski, truleg om lag 12 ryggsekkar, sikkrt 8 soveposar, masse treningstøy osb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #20 Del Skrevet 12. august 2015 Mer enn nok! Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte synes 130 kvm er lite for fire personer.Anonymous poster hash: b9f62...d46 Det kommer jo ikke bare an på hva man strengt tatt behøver, men hva man selv ønsker. Vi har 120 kvm, og ønsker oss større. Vi ønsker to barnerom, minst ett gjesterom og helst et lekerom. I tillegg vil vi ha stor hage og utsikt. 200+ er passe for oss. Det som ikke er viktig for oss er å bo midt i sentrum, noe vi aldri hadde hatt økonomi til om vi vil ha drømmehuset. Hadde det vært veldig viktig hadde vi nok fint klart oss på mindre enn 130, men etter våre ønsker og behov i dag er det ikke nok. Anonymous poster hash: f1360...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå