AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Til 18 årsdagen min fikk jeg en ganske dyr gave fra foreldrene mine, en veske til ca. 3500 kroner. Jeg er veldig takknemlig for veksen er veldig fin selv om jeg ikke er en spesielt stor tilhenger av dyre merkevarer. Grunnen til at de kjøpte denne dyre vesken var nok fordi jeg året før hadde bedt om en Stella McCartney veske, og foreldrene mine tolket dermed at jeg ønsket meg en dyr veske. Grunnen til at jeg ville/vil ha en veske av Stella McCartney er på grunn av filosofien bak skapningen av produktene hennes. Hun er veldig miljøbevisst og imot all bruk av pels/fjær/skinn/lær i mote, og dette står veldig sentralt i alle produktene hun lager. Til tross for at produktene hennes er noe nyere enn veska jeg fikk så er de utrolig fine til å dyrevennlige(ikke bestandig man finner slike produkter, spesielt vesker). Jeg har dermed lyst til å bytte veska jeg fikk av foreldrene mine av skinn ig få pengene tilbake, deretter plusse på en tusenlapp eller to fra egen konto for å få råd til å kjøpe en veske jeg har ønsket meg lenge. Er dette dumt og utakknemlig med tanke på at foreldrene mine brukte mye penger på bursdagsgaven min? Er heller ikke veldig glad i å bruke penger fra egen sparekonto med mindre det er nødvendig. Anonymous poster hash: 74a19...897
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Hvis foreldrene dine er i mot bytting av gaver, så blir det vel litt kinkig. Hvis de ikke er det, så er det vel forståelig at du ikke vil ha en skinnveske om du er opptatt av at ting skal være dyrevennlig. De ønsker vel at du skal ha en gave du setter pris på, og dette synes jeg er en veldig fornuftig og god grunn til gavebytte i forhold til mange andre grunner folk har. Anonymous poster hash: 49ecd...7d4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Hvis foreldrene dine er i mot bytting av gaver, så blir det vel litt kinkig. Hvis de ikke er det, så er det vel forståelig at du ikke vil ha en skinnveske om du er opptatt av at ting skal være dyrevennlig. De ønsker vel at du skal ha en gave du setter pris på, og dette synes jeg er en veldig fornuftig og god grunn til gavebytte i forhold til mange andre grunner folk har. Anonymous poster hash: 49ecd...7d4 De er ikke imot bytting av varer, men de er typene som gjerne blir litt småirritert over det. De er klar over at jeg er litt over gjennomsnittet miljøbevist og dyreaktivist, men kjøpte likevel en veske av skinn til meg fordi de mener at "det er da ikke så farlig". Er bare redd for at de vil mene at det er dumt av meg å bruke et par tusenlapper på sparekontoen min til en veske. Anonymous poster hash: 74a19...897
Rhyth Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Jeg ville byttet den. Er bedre at du bytter den i noe du kommer til å bruke enn at den blir liggende innerst i et skap. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Se på det som en mulighet til å trene på å ta opp ting som du kanskje er litt nervøs for eller syns er ubehagelig. Jeg sier som de andre at det er lurt å bytte den om du ikke kommer til å bruke den allikevel. Det er ubehagelig noen minutter, i verste fall noen dager også er det glemt for foreldrene dine sin del, tenker jeg Anonymous poster hash: f29ca...9cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå