ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Hei. Jeg skrev en tråd tidligere om at jeg skulle til en gynekolog ang endometriose. Dette timen gikk kjempe fint, og helt uten problemer. Gynekologen var rolig og utrolig hyggelig, noe som gjorde meg mindre nervøs og bekymret. Hun henviste meg videre til operasjon, og nå lurer jeg på om noen her har erfaringer? :-) Hva skjer, er det vondt etterpå, får jeg med smertestillende hjem, sykemelding o.l Tusen takk for svar. Er veldig glad det endelig skjer noe
Silfen Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Kikhullskirurgi er etter min erfaring temmelig ukomplisert, selv om jeg ikke har gjort det for ditt problem. Jeg pleier ha ganske vondt når jeg våkner, men får masse smertestillende. En gang har jeg opplevd luftsmerter i etterkant, det ga seg etter en ukes tid. Stort sett er det ikke nødvendig med annet enn paracet i etterkant, men har man mye vondt så får man resept på annet.
ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2015 Kikhullskirurgi er etter min erfaring temmelig ukomplisert, selv om jeg ikke har gjort det for ditt problem. Jeg pleier ha ganske vondt når jeg våkner, men får masse smertestillende. En gang har jeg opplevd luftsmerter i etterkant, det ga seg etter en ukes tid. Stort sett er det ikke nødvendig med annet enn paracet i etterkant, men har man mye vondt så får man resept på annet. Tusen takk for svar Silfen. Tok det lang tid før du var på beina igjen og kunne jobbe? Hørt endel om at folk har smerter i etterkant pga lufta. Men så lenge smertestillende er tilgjengelig så er det veldig bra.
Silfen Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Det kommer an på hvilken operasjon det var. Da jeg tok galleblæren var jeg utslått et par uker. Da jeg var inne og bare fikset en liten ting, så var jeg helt fin etter noen dager.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Hvordan du føler deg i etterkant kommer litt an på hvor endometriosen sitter. Du kan føle deg veldig sår innvendig i etterkant, og det kan klø innvendig når slimhinnene gror. (Type skrubbsår-sår, og skrubbsår-kløe), men ingenting av dette er mer enn plagsomt. Jeg har hørt at noen får opptil 3 dagers sykemelding, mens andre har klart seg med 1 dag etter operasjonen. Luftsmerter i skuldrene er vanlig, men går vanligvis raskt over. Anonymous poster hash: 04563...1fa
ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2015 Det kommer an på hvilken operasjon det var. Da jeg tok galleblæren var jeg utslått et par uker. Da jeg var inne og bare fikset en liten ting, så var jeg helt fin etter noen dager. Tusen takk for svar. Håper det går bra med deg i dag ☺️ Er glad for at det endelig skjer noe her. Ventet lenge på dette. Ikke godt med sterke konstante smerter.
ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2015 Hvordan du føler deg i etterkant kommer litt an på hvor endometriosen sitter. Du kan føle deg veldig sår innvendig i etterkant, og det kan klø innvendig når slimhinnene gror. (Type skrubbsår-sår, og skrubbsår-kløe), men ingenting av dette er mer enn plagsomt. Jeg har hørt at noen får opptil 3 dagers sykemelding, mens andre har klart seg med 1 dag etter operasjonen. Luftsmerter i skuldrene er vanlig, men går vanligvis raskt over.Anonymous poster hash: 04563...1fa Hei og tusen takk for svar Har hørt om de som har utrolig vondt i ettertid, og de som er på beina veldig fort. Så er veldig forskjellig og håper jeg er en av de heldige. Bare gleder meg til å få dette overstått. Skal gjøres på Kalnes. Nye Østfold sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Min søster hadde kikkehullskirurgi for endometriose i vår. Det var helt uproblematisk. Hun var ikke plaget av smerter, bare bitte litt ubehag ifbm plaster som klødde og slikt. Eneste ubehaget var tissetrangen etter operasjonen. Går nok bra, skal du se Anonymous poster hash: b5fd5...d22
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Noen blir sendt hjem samme dag, eller dagen etter, andre er på sykehuset i 3 dager. Kommer helt an på hva de skal gjøre. Jeg var sykemeldt i 3 uker, men hadde Endometriose på tarmen, dermed tarm-operasjon. (De visste det på forhånd, da har de gastrokirurg til stede.) Får ofte noen smertestillende med hjem, ellers kan du be om det, enten der eller av fastlege, om du har behov og om man trenger sykemelding, så ordnes det av legen på sykehuset. Luftsmertene var ikke så ille for meg, litt sting under skulderen, hjelper å ligge flat eller gå. Peppermyntete hjelper også. Og varmeteppe.(Jeg tok det med, og det hjalp meg.) Anonymous poster hash: 87c7f...7d1
ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2015 Min søster hadde kikkehullskirurgi for endometriose i vår. Det var helt uproblematisk. Hun var ikke plaget av smerter, bare bitte litt ubehag ifbm plaster som klødde og slikt. Eneste ubehaget var tissetrangen etter operasjonen. Går nok bra, skal du se Anonymous poster hash: b5fd5...d22 Tusen takk for svar Går nok helt sikkert bra, men bare tanken skremmer meg litt. Narkose og slikt, heldigvis aldri reagert ille på narkose før. Vært i narkose 1 gang tidligere. Så bra hun slapp unna med lite smerter
ClosedParadise Skrevet 11. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2015 Noen blir sendt hjem samme dag, eller dagen etter, andre er på sykehuset i 3 dager. Kommer helt an på hva de skal gjøre. Jeg var sykemeldt i 3 uker, men hadde Endometriose på tarmen, dermed tarm-operasjon. (De visste det på forhånd, da har de gastrokirurg til stede.) Får ofte noen smertestillende med hjem, ellers kan du be om det, enten der eller av fastlege, om du har behov og om man trenger sykemelding, så ordnes det av legen på sykehuset. Luftsmertene var ikke så ille for meg, litt sting under skulderen, hjelper å ligge flat eller gå. Peppermyntete hjelper også. Og varmeteppe.(Jeg tok det med, og det hjalp meg.)Anonymous poster hash: 87c7f...7d1 Tusen takk for svar Håper det går bra med deg i dag. Jeg skal absolutt ta meg meg varmeteppe, for det har jeg. Og prøve ut peppermynte te.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå