Gå til innhold

Klarte å fornærme han..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann noen ganger, vi har hatt sex. Han har aldri slått meg som en med masse selvironi, men igår ble det en skikkelig flause, som var min skyld i et forsøk på å være morsom. Og nå er jeg litt redd han aldri kommer til å snakke med meg igjen.. Jeg har sagt unnskyld, beklaget meg osv. Han har forsvunnet fra topplisten på Facebook chatten, men har ikke sletta meg - men lurer på om han har fjernet meg fra chatten på et vis.. Er skikkelig lei meg nå og blir helt sprø av å gå rundt å ikke vite hva han tenker eller å ikke få svar på den siste meldingen min.. Hva skal jeg gjøre?:/ har dere vært borti å spøke med noen som ikke har forstått spøken og blitt kjempefornærmet? Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: b9456...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han syntes spøken var skikkelig smakløs så kan han godt ha mistet interessen. Jeg er sånn selv i begynnelsen, at det kan være nok at han sier en ting som jeg synes høres helt blåst ut så -poff- der forsvant interessen, gitt.

Anonymous poster hash: 2f19a...e68
Skrevet

Han kan forsvinne fra topplisten om han slår av chat for deg eller alle vennene.Dette skjer på min chatliste ganske ofte uten noe spesiell grunn,så det er ikke sikkert det er en sammenheng.

Hvis du allerede har sagt unnskyld så er det jo opp til han.Kanskje lurt å ikke sende flere meldinger på en stund,og heller la han ta kontakt.Noen er mer langsinte enn andre,men ta tiden til hjelp og se det an.

• Liker 1
Skrevet

Hva var det du prøvde å være morsom med?

Har du ironisk humor? Denne type humor kan fort bli for frekk for sensitive mennesker.

Anonymous poster hash: 0f16c...10f
  • Liker 2
Skrevet

Hvis han syntes spøken var skikkelig smakløs så kan han godt ha mistet interessen. Jeg er sånn selv i begynnelsen, at det kan være nok at han sier en ting som jeg synes høres helt blåst ut så -poff- der forsvant interessen, gitt.

Anonymous poster hash: 2f19a...e68

Det var vel ikke så smaksløst, men spørs hvordan man ser på det. Var mer en spøk som han gikk på, til tross for at det kanskje var ganske innlysende at det var en spøk, så tror det handlet mer om at han følte seg dum. Men han har da spøkt med meg også, og jeg er i hvertfall i stand til å le av meg selv og ikke ta alt så høytidlig, uansett hvor dum jeg følte meg.. men han tålte vel ikke å oppleve det tilbake.

Skrevet

Han kan forsvinne fra topplisten om han slår av chat for deg eller alle vennene.Dette skjer på min chatliste ganske ofte uten noe spesiell grunn,så det er ikke sikkert det er en sammenheng.

Hvis du allerede har sagt unnskyld så er det jo opp til han.Kanskje lurt å ikke sende flere meldinger på en stund,og heller la han ta kontakt.Noen er mer langsinte enn andre,men ta tiden til hjelp og se det an.

Åh.. Han har skrudd av chat for kun meg mener du? Hvorfor ikke bare slette meg, jeg kan jo fortsatt sende han mld.. Vi er jo fortsatt venner der også.

Skal prøve å ikke sende han en ny mld, men går det flere dager kommer jeg nok til å spørre om han mista helt lysten til å ha videre kontakt - hva tenker dere om det? Eller burde jeg bare la det dø ut?

Skrevet

Skal prøve å ikke sende han en ny mld, men går det flere dager kommer jeg nok til å spørre om han mista helt lysten til å ha videre kontakt - hva tenker dere om det? Eller burde jeg bare la det dø ut?

Jeg hadde tatt kontakt. Da slipper du å gå og lure.

Skrevet

Jeg vet ikke, vanskelig å svare på når man ikke vet hva du spøkte med..:)

Vil du si det..?

Skrevet

I det lange løp vil du sannsynligvis ha et bedre forhold der du kan utfolde deg mer om du blir sammen med noen som tåler litt mer. Du kommer til å miste litt av den kreative humorsiden om du må begynne å sensurere deg selv fordi han er lettfornærmelig.

Både jeg og partner har selvironi og erter hverandre en del. Det er en stor grunn til at vi klarer å roe ned uenigheter og potensielle konflikter før de eskalerer.

Anonymous poster hash: be6b8...261
  • Liker 3
Gjest Hofmann
Skrevet

Det var vel ikke så smaksløst, men spørs hvordan man ser på det. Var mer en spøk som han gikk på, til tross for at det kanskje var ganske innlysende at det var en spøk, så tror det handlet mer om at han følte seg dum. Men han har da spøkt med meg også, og jeg er i hvertfall i stand til å le av meg selv og ikke ta alt så høytidlig, uansett hvor dum jeg følte meg.. men han tålte vel ikke å oppleve det tilbake.

Good riddance. Kjedelig med noen som ikke tåler en spøk.

• Liker 3
Skrevet

Good riddance. Kjedelig med noen som ikke tåler en spøk.

Det er vel ikke spøken man ikke tåler, men sannheten som ligger bak. Tror at en person som tåler å høre alt fra kjæresten er en person som ikke bryr seg om hva kjæresten sier.

Anonymous poster hash: 996e9...7ec

• Liker 2
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Det er vel ikke spøken man ikke tåler, men sannheten som ligger bak. Tror at en person som tåler å høre alt fra kjæresten er en person som ikke bryr seg om hva kjæresten sier.

Anonymous poster hash: 996e9...7ec

Hun lurte ham til å tro noe som viste seg ikke å være sant allikevel, og så følte han seg dum fordi han trodde på henne, og ble fornærmet over dette. Da vil jeg påstå han mangler selvironi, evnen til å le av seg selv. Smaken er som baken, men personlig syns jeg det er slitsomt med folk som tar seg selv så høytidelig. Glad jeg slipper det.

Endret av Hofmann
Skrevet

Mulig han er litt butthurt og trenger litt tid på å roe seg ned og samle seg litt.

Eller så gir han deg The silence treatment :P Du ydmyket/fornærmet han, så nå vil han ikke snakke med deg.
Er han virkelig interessert så hører du fra han etterhvert ;)

Skrevet

Hårsår type, vær glad du slipper.

Anonymous poster hash: b8c0e...0b2

• Liker 2
Skrevet

Åh.. Han har skrudd av chat for kun meg mener du? Hvorfor ikke bare slette meg, jeg kan jo fortsatt sende han mld.. Vi er jo fortsatt venner der også.

Han kan ha slått den av kun for deg,men det kan like gjerne være han har slått den av for alle eller for en bestemt gruppe (bekjente el.lign).Noen ganger forsvinner folk fra chat uten noen grunn også. En kamerat av meg ble plutselig borte og jeg spurte han hva som hadde skjedd.Han hadde ikke slått av eller fjernet meg fra noe,jeg ble bare borte fra listen uten noe grunn men dukket opp igjen senere.

Skrevet

Åh, jeg takler ikke sånne mennesker. Hadde en kollega en gang som ikke tååålte humor. Og min er ikke spesielt drøy en gang. Tror jeg lo litt av en knudrete bolle på et brett han hadde stekt og da fór han ut døra. Blir gal av slike mennesker.

Å le av seg selv er sunt og viktig. Tar du deg selv for seriøst klarer ikke jeg å ta deg seriøst.

Og gjerne gjør narr av meg tilbake. Det er morsomt.

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg takler ikke sånne mennesker. Hadde en kollega en gang som ikke tååålte humor. Og min er ikke spesielt drøy en gang. Tror jeg lo litt av en knudrete bolle på et brett han hadde stekt og da fór han ut døra. Blir gal av slike mennesker.

Å le av seg selv er sunt og viktig. Tar du deg selv for seriøst klarer ikke jeg å ta deg seriøst.

Og gjerne gjør narr av meg tilbake. Det er morsomt.

Dette!!!

Er så lei av folk som ikke tåler en spøk.Har en venninne som er delvis arbeidsledig og vi snakket om det dårlige sommerværet.Hun "klaget" over at det alltid var fint vær ute de dagene hun var på jobb.Jeg svarte du får jobbe litt oftere da, og vips hun ble sur og har ikke snakket til meg på 5 uker! :rolleyes:

Anonymous poster hash: 1c6e3...1bc

• Liker 2
Skrevet

Dette!!!

Er så lei av folk som ikke tåler en spøk.Har en venninne som er delvis arbeidsledig og vi snakket om det dårlige sommerværet.Hun "klaget" over at det alltid var fint vær ute de dagene hun var på jobb.Jeg svarte du får jobbe litt oftere da, og vips hun ble sur og har ikke snakket til meg på 5 uker! :rolleyes:

Anonymous poster hash: 1c6e3...1bc

Like greit hu kutter deg ut når du finner det humoristisk å "spøke" på bekostning av et annet menneskets vanskelige situasjon.

Slo deg kanskje ikke at den kommentaren var usmakelig og at hu kanskje syntes det er vondt og vanskelig å bare ha en liten stilling?

Galgenhumor er bra om begge er med på leken. Men når spøken oppfattes som sårende er det ikke lenger en spøk men et angrep

• Liker 4
Skrevet

At han ikke er på topplisten på chatten har nok ingenting med spøken din å gjøre. Er det ikke bare de man nylig har snakket med som er der da? Syns den topplisten forandrer seg av seg selv hele tiden jeg :)

Om han ikke tåler humoren din så er han vel ikke noe å leve med lenge uansett, men det høres veldig paranoid ut i mine ører at han liksom skal ha slettet deg fra chat eller reagert så kraftig på en fleip!
Ha is i magen, og puste inn og uuuut :)

Skrevet

Spørs jo hva spøken innebærer da, litt vanskelig å vurdere det uten å vite hva spøken innebar. 

Anonymous poster hash: e7d06...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...