AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #1 Skrevet 11. august 2015 Har lært meg å hekle på engelsk.. Hva er double crochet, single crochet, halv double crochet, chain og to double crochets in one osv på norsk??? Er chain luftmaske?Anonymous poster hash: 58f12...839
charactouy Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 double crochet stav single crochet fastmaske? Litt usikker selv. halv double crochet Halvstav to double crochets in one To staver i samme maske Er chain luftmaske? Ja. Hekler på engelsk selv, så har ikke helt kontroll over norske navn.
KristineS Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Denne er fin: Vær obs på at det kan være forskjell fra amerikanske til engelske oppskrifter. Men de fleste er amerikanske. Har foreløpig møtt på bare ei oppskrift som har brukt de engelske benevnelsene. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Denne er fin: Vær obs på at det kan være forskjell fra amerikanske til engelske oppskrifter. Men de fleste er amerikanske. Har foreløpig møtt på bare ei oppskrift som har brukt de engelske benevnelsene.jeg skjønner ikke hva det betyr..Anonymous poster hash: 58f12...839
KristineS Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 jeg skjønner ikke hva det betyr..Anonymous poster hash: 58f12...839 Ahh. Slip stitch - kjedemaske (kjm) Chain - luftmaske (lm) Single crochet - fastmaske (fm) Half double crochet - halvstav (hst) Double crochet - stav (st) Treble crochet - dobbelstav (dst) Double treble crochet - tredobbelstav (tredst) Håper det hjelper Om ikke er det bare å spørre. Har heklet en del både på norsk og engelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå