-Fisken- Skrevet 13. september 2004 #1 Skrevet 13. september 2004 En av mine gode venninner var sammen med en fyr i 1 1/2 år, men det er nå over 1/2 år siden det ble slutt. I høst begynte jeg på samme skole som eksen hennes, og vi ble fort venner. DEtte fiksa ikke venninnen min. Hun er sikker på at vi rotter oss sammen mot henne, og hun kan ikke begripe hvorfor jeg må være venn med akkurat han. JEg skjønner at det ville ha vært rart for henne og jeg ble sammen med han, men vi må da kunne være venner når vi ser hverandre mange ganger om dagen? Og om vi faktisk var tiltrukket av hverandre, hadde det da vært veldig galt av oss ¨bli sammen? (det er ikke tilfelle altså.) Burde hun ikke da glede seg på våre vegne og unne oss det? Noen som har vært i lignende situasjoner eller som har noen synspunkter?
Gjest 1111 Skrevet 13. september 2004 #2 Skrevet 13. september 2004 Hun høres ut som om hun er voldsomt sjalu av seg, hun burde så absolutt tolerere at dere er venner! Jeg tror ikke jeg hadde klart å bli sammen med eks-kjæresten til venninna mi, uansett hvor tiltrukket jeg hadde vært av han. for meg hadde det blitt helt rart og i mine øyne går venner foran kjærester.
IdaC Skrevet 13. september 2004 #3 Skrevet 13. september 2004 Du sier at hun er ei god vennine av deg... Siden du sier det så syns jeg at du ikke har noe å gjøre med eksen hennes. Dersom hun fremdeles er venn med ham, så syns jeg at det er greit at du også er venn med ham, men å gå det skrittet til å bli sammen syns jeg er egoistisk av deg. Hvis du virkelig mener at hun er ei god vennine av deg, så holder du deg unna...
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #4 Skrevet 13. september 2004 Du sier at hun er en god venninne av deg. Da burde du høre på henne. Dersom hun føler det vondt at du har kontakt med ham, så er det slik hun føler det. Da har det ikke noe å si hva andre mener.
Gjest Angeliqa Skrevet 13. september 2004 #5 Skrevet 13. september 2004 Hei Jeg har et svar på det. Vær deg selv!!! Du kan gjøre mye for å være diskre, men det vil bare føre til at du kan få problemer med deg selv. Du bruker energien på å være en annen en du er.. så vær deg selv De andre må nok takle sine ting på sin måte, men du kan ikke slutte med å være deg selv, fordi andre ikke takler det..
Arkana Skrevet 13. september 2004 #6 Skrevet 13. september 2004 En eks er en eks, og hun eier ham da ikke. Jeg ser ikke noe galt i det om dere skulle bli sammen.
Tusseline Skrevet 13. september 2004 #7 Skrevet 13. september 2004 Ja, jeg har vært i en likedann situasjon. Selv var jeg "den personen som ikke likte at venninna mi var blitt kompiss med eksen min", FORDI: jeg hadde et veldig bra forhold til ham, så lenge det varte og når det ble slutt sto det fortsatt igjen litt følelser. Dessuten er han tross alt min eks, og det vil også si at han er en spesiell person, som alltid vil ha en plass i hjertet mitt. Dessuten har det vært meget sterke følelser involvert mellom oss, og jeg kommer alltid til å se på ham på en "annerledes" måte. (det vil heller ikke si at det gjelder direkte kjærlighet). En komplisert situasjon, som jeg tror det er vanskelig for andre (som ikke har opplevd det), å sette seg inn i. Ta en prat med venninna di, og prøv å kom til en enighet.
Mossa Skrevet 13. september 2004 #8 Skrevet 13. september 2004 Det er litt koplisert det der med x`er. Selv om man går hver til sitt, så er det "alltid" følelser igjen når man virkelig har vært glad i noen. Og da er det vanskelig å skulle forholde seg til han/henne og en annen person som står en nær! Men å være venner med begge parter etter at det er slutt, synes i allfall jeg, er helt naturlig!!
Sarabi Skrevet 13. september 2004 #9 Skrevet 13. september 2004 Jeg mener at xer til venninder er forbudt område!!! Ialfall hvis det er under 3 år siden det blei slutt. Man kan være venner, ja, men ikke bli sammen! Det er respektløst!
-Fisken- Skrevet 13. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2004 Det er ikke noe mellom oss, vi er bare venner. Venninnen min er venn med sin eks ja. HAdde vi vært tiltrukket av hverandre, hadde det vært annerledes, men vi er kun venner. Det er det hun reagerer på, så sterkt at hun er utrolig sur på meg, vi har ikke snakket sammen på lenge.
Bokalven Skrevet 13. september 2004 #11 Skrevet 13. september 2004 Jeg har en god venninne hvis eksdame også er god venninne av meg. At de ikke er sammen lenger forandrer ingenting. Man kan ikke kreve at venner slutter å være venner, bare fordi det ble slutt mellom noen. At det ble slutt er ikke din sak, Aniola-Fisken, og dette må venninnen din respektere. Du er et selvstendig individ som må kunne velge dine venner selv. Og som du sier - dere er kun venner!
Laban Skrevet 14. september 2004 #12 Skrevet 14. september 2004 Du sier at hun er en god venninne av deg. Da burde du høre på henne. Dersom hun føler det vondt at du har kontakt med ham, så er det slik hun føler det. Da har det ikke noe å si hva andre mener. Veldig godt sagt! Det er opp til deg om du velger å respektere din venninnes følelser, men om du ikke gjør det, er kanskje ikke du en god venninne? Følelser er ikke alltid kontrollerbare, og når hun føler det slik, hjelper det ikke å si at hun "burde tolerere det"..? Personlig mener jeg hun bør kunne tolerere et vennskap, men jeg synes ikke du bør bli sammen med han, ihvertfall ikke uten hennes velsignelse. Greit at man ikke eier eks'er, men er man glad i venninnen sin, går man likevel langt i å unngå å såre henne. Hvis du har sååå sterke følelser for eks'en hennes, går det jo an å snakke med henne?
-Fisken- Skrevet 14. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2004 Det er ovehode ikke annet enn vennskap mellom meg og eksen hennes.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #14 Skrevet 14. september 2004 ....likevel kan det være sårende for venninnen din. Det er vanskelig å beskrive, men jeg har vært i AKKURAT samme situasjon som henne, og vet hvordan det kan være!
Lula Skrevet 14. september 2004 #15 Skrevet 14. september 2004 Jeg synes helt klart at du skal kunne være venn med din venninnes ex. Som du selv sier går dere på samme skole og sees hver dag. Det ville bli rimelig anstrengt om du hele tiden skulle bestrebe deg på å unngå ham. Man er da ikke en dårlig venninne fordi man er venn med andres exer. Man blir ikke nødvendigvis en bedre venninne av å unngå disse exene. Ofte har en av partene i et forhold stort behov for å kontrollere hvem exene omgås etter bruddet. Dette er selvsagt umulig, men man kan legge et urimelig press på sine venner i et forsøk på å oppnå nettopp dette. Det synes jeg er egoistisk. Hva ønsker man egentlig å oppnå med det? Dere er bare venner, og omgås på skolen. Kanskje treffes dere av og til privat på fester hos felles studiekamerater? Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med det. Snakk med venninnen din. La henne få uttrykke hva som plager henne med at du er venn med exen hennes, og forsøk å forklare henne din situasjon, og at det ikke er noe mellom dere.
Gjest Meg Skrevet 14. september 2004 #16 Skrevet 14. september 2004 Jeg kan faktisk forstå at det er litt vanskelig fo venninnen din, vanskelig å styre de følelsene. Hun har ingen rett til å forlange av deg at du skal holde deg unna, men kanskje du skal av hensyn til henne, begrense vennskapet inntil du ser at ting går bedre?
-Fisken- Skrevet 14. september 2004 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2004 Det eneste vi gjør, er å snakke på msn, vi møtes aldri ellers. DEt vet hun veldig godt..
Gjest Meg Skrevet 14. september 2004 #18 Skrevet 14. september 2004 Hvis du og venninnen din snakker om det og prøver å forstå hverandre, tror jeg det ordner seg jeg Lykke til!
-Fisken- Skrevet 14. september 2004 Forfatter #19 Skrevet 14. september 2004 Takk.. Jeg håper det jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå