Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter ekstremt mye med uren hud i ansiktet, men når jeg prøver nye produkter over tid så reagerer huden min med tørr og irritert hud som klør, til tross for at jeg bruker krem til å gi fuktighet. 

Jeg prøvde en variant fra vita som liksom skulle være til veldig sensitiv hud, men etter å ha brukt den i ca. en måned så begynte huden min å reagere og jeg fikk kløe. Så jeg lurer på om noen har noen anbefalinger på gode produkter til ansiktshuden, som kan fungere for ultrasensitiv hud? Gjerne noe som heller ikke er superdyrt. 

Anonymous poster hash: 14ebd...2bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter ekstremt mye med uren hud i ansiktet, men når jeg prøver nye produkter over tid så reagerer huden min med tørr og irritert hud som klør, til tross for at jeg bruker krem til å gi fuktighet.

Jeg prøvde en variant fra vita som liksom skulle være til veldig sensitiv hud, men etter å ha brukt den i ca. en måned så begynte huden min å reagere og jeg fikk kløe. Så jeg lurer på om noen har noen anbefalinger på gode produkter til ansiktshuden, som kan fungere for ultrasensitiv hud? Gjerne noe som heller ikke er superdyrt.

Anonymous poster hash: 14ebd...2bd

Gå på apoteket og be om prøver fra avene.

Anonymous poster hash: 4c9b2...468

• Liker 1
Skrevet

Hva med å blande matis sin sensitivserie med serien for uren hud? Begge seriene skal være veldig skånsomme mot huden

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke påberope meg fasiten, for jeg har aldri funnet oppskriften på porselenshud. Men jeg har som deg sensitiv, men uren hud. Jeg har prøvd veldig mange ulike serier, og føler at huden min oppfører seg ganske greit nå. Jeg har fortsatt litt urenheter, men ikke noe jeg behøver å skjemmes over. Jeg er veldig glad i den ultracalming-serien til dermalogica, særlig rensen. Det er kanskje litt dyrere produkter enn du ønsker da, men de er ganske drøye. (Det er også mulig å kjøpe et sånn tester-sett, så slipper man bomkjøp på fullstørrelse produkter.)

Men litt mer generelle ting jeg har funnet ut etter mye prøving og feiling:

Kviseprodukter har jo gjerne noe form for syre i, som skal motvirke kviser. Dette funker for meg, men med min sensitive hud, så må jeg begrense mengde.

• rens / peeling kan ha en form for aktiv ingredisens for å bli kvitt kviser. Mens serum og krem (det som blir liggende på huden) ikke kan ha sånne ingredienser, det irriterer for mye.
  • jeg tåler salisylsyre mye bedre enn AHA / BHA syrer. Jeg bruker den peelingen fra dermalogica som heter "daily microfoliant", men jeg bruker den bare 2-3 ganger i uka.
Endret av kanelsnurr
  • Liker 1
Skrevet

Avene eller a-derma.

Anonymous poster hash: 10333...0b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan få litt fet hud i tillegg,så mulig at det vil fungere bedre for deg,men jeg vil ikke anbefale apotekprodukter.

Har hatt grei erfaring med Eucerin,men både Avene og A-derma gjør ingenting for meg.

Prøvde de i en periode hvor jeg hadde veldig irritert og rød hud,og de gjorde ingenting. Fikk bare mer fet hud,men ellers var det akkurat det samme.

Merket ikke forskjell før jeg begynte med produkter fra Matis. Brukte også rens og fuktighetskrem fra Eucerin en periode,og synes det var helt greit.

Men synes ikke at de var effektive nok.

Anonymous poster hash: ecf2e...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...