AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg har endelig fått mulighet til å få min største drøm oppfylt MEN det er under forutsetning av at jeg går ned 8 kg på 26 dager!!! Mer info om saken er ikke nødvendig. Det jeg trenger hjelp til er hvordan gjør jeg dette? Er det i det hele tatt mulig? Jeg skjønner at endel muskelsvinn ikke er til å unngå men hvordan mister jeg minst mulig muskler og samtidig opprettholder en viss hjernekapasitet? Hva spiser jeg? Hva og hvor mye trener jeg? Hjelp!Anonymous poster hash: 29349...a52
Gjest Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Hva veier du fra før av? Det er sikkert mulig å gjøre det på en relativt sunn måte hvis du er i fedmekategorien. Hvis du allerede er normalvektig/nær normalvektig er det ikke noe å anbefale akkurat.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Bare ved å komme i ketose så forsvinner noen kilo vannvekt. Og bare maten/avføringen i magen veier et par kilo også. Ikke umulig nei, med mindre du allerede er ganske slank. Anonymous poster hash: 320c3...290
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Jeg brukte 6 mnd. på gå ned 8 kilo så har dessverre ingen tips. Anonymous poster hash: b5792...35f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Jeg veier 67 og må under 60, altså 59, altså 8 kg.. Ååå jeg blir sprø. Det hadde betydd så mye. Men jeg vet jo at det ikke er sunt å gjøre det på denne måten. Og at det ikke blir varig. Men nå ble det nå sånn da. Så jeg lurer egentlig bare på om det går. Ketose skal jeg lese om. Kan jeg greie å beholde et visst nivå av konsentrasjon da?Anonymous poster hash: 29349...a52
Gjest Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Jeg veier 67 og må under 60, altså 59, altså 8 kg.. Ååå jeg blir sprø. Det hadde betydd så mye. Men jeg vet jo at det ikke er sunt å gjøre det på denne måten. Og at det ikke blir varig. Men nå ble det nå sånn da. Så jeg lurer egentlig bare på om det går. Ketose skal jeg lese om. Kan jeg greie å beholde et visst nivå av konsentrasjon da?Anonymous poster hash: 29349...a52 Høyde er relevant også, så klart. Glemte å spørre. Jeg tror nok ikke det blir så lett for en på 67 kg å gå ned 8 kg på så kort tid. I alle fall ikke uten å underernære deg selv og potensielt skade helsa di. Ikke med mindre du er 140cm lav eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Høyde er relevant også, så klart. Glemte å spørre. Jeg tror nok ikke det blir så lett for en på 67 kg å gå ned 8 kg på så kort tid. I alle fall ikke uten å underernære deg selv og potensielt skade helsa di. Ikke med mindre du er 140cm lav eller noe. Jeg skjønner veldig godt at det ikke blir lett, men jeg vil så gjerne hvis det mulig. Det er kun negativt for kroppen på kort sikt (?) eller kan det skade på lang sikt? For drømmer, økonomi og livet generelt er det udelt positiv, i lang tid framover..Anonymous poster hash: 29349...a52
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Hva i alle dager er det som krever at du går under 60 kg?? "drømmer, økonomi og livet generelt"???? Anonymous poster hash: e4d8b...073
Miamaia83 Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Hva i alle dager er det som krever at du går under 60 kg?? "drømmer, økonomi og livet generelt"????Anonymous poster hash: e4d8b...073 Lurer jeg og på...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Hvor høy er du egentlig? Og er du slank fra før?Anonymous poster hash: 7520d...dd8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Hva i alle dager er det som krever at du går under 60 kg?? "drømmer, økonomi og livet generelt"????Anonymous poster hash: e4d8b...073 Vil igrunn ikke si noe mer i fare for å bli gjenkjent av hele Norge, annet enn at jeg har drømt om dette i 10 år +, det er en once in a lifetime mulighet og det kom VELDIG bardus på meg, kun noen mnd etter fødsel. Men det er liksom ikke saken her. Jeg håpet at det var noen her på forumet med kunnskap om mat og trening som kunne svare meg. Cottagecheese, tunfisk, salat og spinat? Styrketrening, jogging? Anonymous poster hash: 29349...a52
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Hva i alle dager er det som krever at du går under 60 kg?? "drømmer, økonomi og livet generelt"???? Anonymous poster hash: e4d8b...073 Kan det være modellkontrakt? Eller noe med vektklasse innen idrett som boksing f.eks? Anonymous poster hash: 38865...c5e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Hvor høy er du egentlig? Og er du slank fra før?Anonymous poster hash: 7520d...dd8 Jeg er 168, og langt fra tjukk men litt ekstra her og der etter svangerskap. Har vært 50-55 før svangerskapet og holdt meg der i påvente av denne muligheten. ÅhhrrrAnonymous poster hash: 29349...a52
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Alle som har sett Robinson vet at det går an å gå ned 8 kg på 26 dager. Ulempen er at man blir sjuk og knapt kan stå oppreist, men hvis det ikke er til hinder for drømmen din så kjør på. Anonymous poster hash: e107f...453
Luckiness Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 (endret) Jeg ville gått for kondisjonstrening som jogging Gjerne intervaller. Ved styrketrening kan du risikere å gå opp i vekt av muskler/noe av vekten du går ned byttes ut med vekt av muskler. Finnes gode apper for kaloritelling. Husker ikke navn for øyeblikket, men google vet sikkert Der kan du skrive inn nå-vekten, hvilken vekt du vil ned til og over hvor lang periode. Så får du opp hvor mange kcal per dag du kan spise. Så fører du inn det du spiser (evt før du spiser noe i tilfelle det blir for mange kcal). Lett å følge Cottagecheese er magert. Husk å velge den magre versjonen og ikke den orginale. Spis salater og woker med mange grønnsaker. Mettende og du kan variere en god del. Supper kan også være uten mange kalorier. Dropp fløtebaserte supper, evt bytt ut med melk eller bruk lite fløte. Hjemmelaget tomatsuppe, spinatsuppe og løksuppe er sunt. Husk at både smør og oljer i matlaging inneholder fler kalorer enn en tenker over. Så reduser dette. Vil du ha noe søtt så inneholder jordbær og vannmelon få kalorer. Finnes nok også slike "slankeprodukter". Shaker, supper, smoothier osv i ferdigposer og med lite kalorer du kan bruke. Men det beste er vel sikkert å bruke ordentlige rådvarer. Må legge til at ved å spise få kalorier og mye mindre enn det kroppen din er vant til...Så er det ikke bare vekten som endres. Man kan f.eks. se pjusk ut, som bleik/grålig i huden, ansiktet kan se slitent ut o.l. Sånn i tilfelle du må ned i vekt pga utseende, som f.eks modell. Husk også at om du skal ned i vekt innenfor en vektklasse i idrett så vil du trenge nok energi og muskler til å gjennomføre den type trening. Endret 10. august 2015 av Luckiness 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Greia er jo at du ikke bare skal ned i vekt, du skal ned i vekt uten å bygge muskler. 68 kg er jo i utgangspunktet en fin vekt i tillegg, så jeg synes ikke det høres lurt ut å skulle gå så mye og så raskt ned i vekt. Det er lov å prøve, men sett helsen din foran karriere/drømmer. Det er ikke verdt det om du blir syk eller får problemer av det. Anonymous poster hash: ad002...7ab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Alle som har sett Robinson vet at det går an å gå ned 8 kg på 26 dager. Ulempen er at man blir sjuk og knapt kan stå oppreist, men hvis det ikke er til hinder for drømmen din så kjør på.Anonymous poster hash: e107f...453 Ja, hallo? Det er jo det jeg sier? Jeg bare lurer på hvordan? Hvordan kjør på? Hvilke matvarer bør jeg innta? Hvilken type trening bør jeg bedrive? At jeg må kjøre på og forsøke er ingen tvil om, men HVORDAN? Nå har jeg stilt spørsmålet i ti ulike innlegg her. Jeg må prøve på dette. Hvorfor er irrelevant for dere som svarer. Jeg lurer bare på hvordan? Superfood? Alger? Kardio? Ketose?Anonymous poster hash: 29349...a52
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Jeg er 168, og langt fra tjukk men litt ekstra her og der etter svangerskap. Har vært 50-55 før svangerskapet og holdt meg der i påvente av denne muligheten. ÅhhrrrAnonymous poster hash: 29349...a52 Skal du veies kun 1 dag, eller må du ha denne lave vekten konstant over flere uker/ måneder? De siste 1-2 kiloene er det noen som rett og slett svetter bort i badstue el.l. rett før innveiing før boksekamp (for å kunne ha lav nok vekt til sin vektklasse) , men jeg vet ikke om dette er bra for kroppen Anonymous poster hash: 38865...c5e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Skal du veies kun 1 dag, eller må du ha denne lave vekten konstant over flere uker/ måneder? De siste 1-2 kiloene er det noen som rett og slett svetter bort i badstue el.l. rett før innveiing før boksekamp (for å kunne ha lav nok vekt til sin vektklasse) , men jeg vet ikke om dette er bra for kroppenAnonymous poster hash: 38865...c5e Ah! Tusen takk for tips! Bare 1 dag.Anonymous poster hash: 29349...a52
Fireflies Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Ja, hallo? Det er jo det jeg sier? Jeg bare lurer på hvordan? Hvordan kjør på? Hvilke matvarer bør jeg innta? Hvilken type trening bør jeg bedrive? At jeg må kjøre på og forsøke er ingen tvil om, men HVORDAN? Nå har jeg stilt spørsmålet i ti ulike innlegg her. Jeg må prøve på dette. Hvorfor er irrelevant for dere som svarer. Jeg lurer bare på hvordan? Superfood? Alger? Kardio? Ketose?Anonymous poster hash: 29349...a52 Det er ikke meningen at man skal gå ned så mye på så kort tid. Det er farlig for kroppen og helsa! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå